Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Difůzní evoluční algoritmus
Mészáros, István ; Pospíchal, Petr (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
V dnešní době se objevují nové trendy v oblasti umělé inteligence. Metody známé jako evoluční algoritmy jsou jedny z nich. Tyto algoritmy nám umožňují optimalizovat a navrhovať systémy pomocí počítačů. Jedna z variant evolučních algoritmů je difůzní evoluční algoritmus. Tento typ algoritmu může probíhat paralelně a přináší přitom mnoho pozitivních vlastností. Otázkou je, při jakých podmínkách lze efektivně používat difůzní variantu evolučních algoritmů. Je možné jejich používání při plánování systémů nebo optimalizaci některých problémů? Proč jsou výhodnější než ostatní typy evolučních algoritmů?   Tato práce se snaží odpovědět na tyto otázky a podrobně vysvětlit fungování těchto algoritmů.
Nativní rozhraní pro Google Reader
Popela, Tomáš ; Pospíchal, Petr (oponent) ; Šperka, Svatopluk (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce byl návrh a vývoj nativního rozhraní, které by umožňovalo odebírání syndikovaných zdrojů a položek ze služby Google Reader. Aplikace byla implementována za použití frameworku Qt a funguje na běžných operačních systémech.
Retrospektivní hra pro dva hráče
Vybíral, Jan ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 2D vesmírné arkádové počítačové hry. V úvodu je popsána historie i současnost herního průmyslu a počítačové grafiky. Dále se text věnuje použitým knihovnám OpenGL a SDL, návrhu herních principů, realizaci grafiky a zvuku, koliznímu systému, uživatelskému rozhraní, ovládání a objektovému návrhu aplikace. Druhá část popisuje samotnou implementaci navrženého systému v programovacím jazyce C++. Nakonec práce obsahuje informace o testování a zhodnocení výsledného produktu.
Predikce vývoje akciového trhu prostřednictvím technické a psychologické analýzy
Petřík, Patrik ; Pospíchal, Petr (oponent) ; Rejnuš, Oldřich (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá predikcí akciového trhu. Nejprve jsou uvedena teoretická východiska práce a to především principy technické a psychologické analýzy. Dále jsou uvedeny metody z oblasti umělé inteligence, které je možno využívat při metodách zabývající se predikcí. V rámci práce je navržen systém pro predikci a je implementována jedna jeho část. Tato část je testována a v závěru jsou diskutovány dosažené výsledky.
Využití grafického adaptéru pro obecné výpočty
Boček, Michal ; Pospíchal, Petr (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem programovacích modelů OpenCL a CUDA pro paralelní programování grafických adaptérů a v případě OpenCL i dalších výpočetních platforem. Je zde popsána implementace aplikace počítající elektrický potenciál v krystalické mřížce. Použitý algoritmus byl naprogramován s využitím dvou technologií pro GPU - OpenCL a CUDA. Byla mezi nimi porovnána rychlost výpočtu a dále s rychlostí výpočtu na CPU.
Retrospektivní arkádová hra
Trčka, Martin ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem počítačové hry inspirované historickým Arkanoidem. První část práce se zaobírá historii počítačových her a počítačové grafiky. Dále navazuje popis grafických knihoven, jakými jsou DirectX a OpenGL. V druhé části práce je rozebrán návrh aplikace a využívaný kolizní systém. Poté práce popisuje implementaci v jazyce C++ s použitím objektového návrhu a knihoven OpenGL a SDL. Závěr je věnován principu testování hry.
Osobní plánovač financí pro OS Android
Odstrčilík, Martin ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit aplikaci k osobnímu plánování financí pro platformu Android. Taková aplikace by měla nabízet jejím uživatelům možnost zaznamenávat transakce, které reprezentují tok peněz, a tyto transakce uživateli prezentovat formou přehledů. Pomocí nich by pak uživatel měl nabýt kontroly nad jeho financemi. Práce je zaměřená také na tvorbu uživatelského rozhraní, který by mělo být intuitivní a působit moderně. Obsahem práce je také analýza existujících plánovačů osobních financí pro přední mobilní platformy iOS a Android, která je jako cílová platforma detailně popsána skrz její historii až po možnosti vývoje aplikací. Nedílnou součástí práce je také návrh, implementace a testování aplikace. Výsledkem celého snažení je funkční a nenáročný osobní plánovač financí pro mobilní zařízení poháněná Androidem.
Hledání klíčů zabezpečených bezdrátových sítí pomocí GPU
Tyrala, Radek ; Pospíchal, Petr (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá bezpečností v bezdrátových sítích se zaměřením na sítě typu Wi-Fi. Jsou zde charakterizovány používané bezpečnostní standardy a diskutována jejich slabá místa. Podrobněji se soustředí na bezpečnostní standard WPA2 a na možnosti jeho prolomení. Popisuje princip slovníkových útoků a jejich akceleraci pomocí paralelního zpracování na GPU. Přináší srovnání výkonnosti GPU a CPU pro aplikaci implementující slovníkový útok na bezdrátové sítě zabezpečené standardem 802.11i.
Program pro generování obrázkových křížovek
Navrátil, Ondřej ; Pospíchal, Petr (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
Ústředním tématem této práce jsou obrázkové křížovky, tedy hlavolamy podobné např. známému sudoku či criss cross. Pozorost je věnována zejména problematice automatického a poloautomatického generování těchto rébusů z digitálních obrázků a otázce řešení, respektive řešitelnosti obrázkových křížovek. Zkoumané vlastnosti a postupy jsou demonstrovány v aplikaci picross, implementované jako součást této bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 POSPÍCHAL, Pavel
8 POSPÍCHAL, Petr
5 Pospíchal, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.