Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizika internetového prostoru se zaměřením na dětského uživatele
Firbacherová, Pavla ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Cílem práce je zmapovat teoretické znalosti dětského uživatele o rizicích internetového prostoru. Zabývá se problematikou kyberšikany, kyberstalkingu, sextingu a kybergroomingu v nejmladším městě České republiky, v Milovicích. Seznamuje s projevy rizikového jednání, kterým dívky a chlapci z druhého stupně tamějších základních škol nejčastěji čelí a kterých se dopouštějí. Zkoumá, jak vnímají rizika internetu a jak důvěřují cizím osobám na síti. Zjišťuje, jestli navazují vztahy s neznámými lidmi na internetu, se kterými se případně seznamují v reálném světě, u koho by v případě potřeby hledali pomoc a jestli znají některé projekty zaměřené na internetovou bezpečnost. Pro práci je klíčové vymezení rizikových faktorů nových médií a specifik dětského uživatele. S riziky kyberprostoru přibližuje související českou legislativu a nastiňuje profily agresorů a obětí. Na reálných případech poukazuje na možné následky internetové kriminality. Seznamuje s nástroji, projekty a přístupem dětí i rodičů, které pomáhají s prevencí a minimalizací rizik. Empirická část práce je řešená kvantitativní metodou. V závěru porovnává výsledky výzkumu s obdobným celorepublikovým výzkumem Kamila Kopeckého z Univerzity Palackého v Olomouci.
Analýza vlivu online chování na skutečný život
Hrubý, Martin ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze vlivu online chování na skutečný život. Je rozdělena na teoretickou (1.-3. kapitola) a praktickou část (4.-7. kapitola). První kapitola představuje aktuální trendy a celkový úvod do tématu sociálních sítí, internetu, online komunikace a seznamování. Ve druhé kapitole jsou představeny hlavní formy kybernetického asociálního jednání. Třetí kapitola se zaměřuje na proces socializace, dospívání z pohledu vývojové psychologie a jednotlivé myšlenkové a behaviorální vzorce pronikající z virtuální reality do skutečného světa. Praktická část se ve čtyřech kapitolách věnuje jednotlivým formám výzkumu, který měl potvrdit stanovené hypotézy a informace uvedené v teoretické části. Pro jednotlivé výzkumy byly využity metody kvantitativního dotazníku mezi studenty střední školy, kvalitativního výzkumu formou polo-strukturovaného rozhovoru s pedagogy a kvantitativní obsahové analýzy pedagogického periodika. Čtvrtá kapitola je teoretickým uvedením do metodik všech použitých výzkumů. V páté, šesté a sedmé kapitole jsou zdokumentovány jednotlivé části výzkumu, částečně potvrzeny některé hypotézy a následně interpretovány výsledky výzkumné části.
Rizika užívání Facebooku a pedagogické možnosti jejich prevence
Windischová, Anita ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá riziky, která s sebou může přinést užívání internetové sociální sítě Facebook zejména pro děti a dospívající, a navrhuje možná opatření, jak by se tato rizika mohla snížit. Na začátku práce jsou představeny principy fungování Facebooku a základní psychologické charakteristiky internetového prostředí platné také pro Facebook. Z toho vyplývají i negativa a rizika spojená s používáním Facebooku, která jsou popsána v dalších částech práce. Pozornost je věnována především vybraným rizikovým jevům, jimiž jsou kybergrooming, kyberstalking a kyberšikana, jejich prevenci a řešení. Práce dále pojednává obecně o možnostech prevence před riziky internetové komunikace se zaměřením na Facebook a představuje projekty zabývající se prevencí v této oblasti. Empirická část práce zkoumá prostřednictvím dotazníkového šetření vztah mezi rizikovým chováním a informovaností o rizicích a bezpečnějším užívání Facebooku u žáků 2. stupně základní školy v Kadani. Zkoumá také souvislost rizikového chování s tím, jak často se žáci setkávají na Facebooku s některými nežádoucími jevy popisovanými v teoretické části práce a zjišťuje rozdíly mezi chlapci a dívkami u výše zmiňovaných proměnných.
Bezpečnost na internetu: pomůcka pro výuku dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Bauerová, Lucie ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Kovářová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou bezpečnosti sociálně znevýhodněných dětí na internetu. Výzkumným šetřením potvrzuje hypotézu, že tyto děti nejsou dostatečně vybavené kompetencemi k předcházení možným rizikům a řešení vzniklých problémů vyplývajících zejména z používání sociálních sítí a moderních komunikačních nástrojů v prostředí internetu. Autorka práce si současně vytyčila za cíl přispět ke zvyšování zmíněných kompetencí u dětí navržením metodiky pro jejich vzdělávání s využitím metod zkušenostní pedagogiky a neformálního vzdělávání. Diplomová práce postupně předkládá nejprve teoretická východiska a výsledky výzkumů na téma bezpečnosti dětí na internetu s důrazem na kyberšikanu, kybergrooming, kyberstalking a sexting. Dále se věnuje problematice sociálního znevýhodnění a vyloučení a přístupům jak státního, tak nestátního sektoru ke vzdělávání takto znevýhodněných dětí. Poslední, praktická část práce shrnuje výsledky výzkumu včetně jeho metodologie. Metodika bezpečného chování dětí na internetu se nachází v příloze práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Metodika vyšetřování sexuálních trestných činů /vybrané problémy/
Janoušková, Petra ; Musil, Jan (vedoucí práce) ; Konrád, Zdeněk (oponent)
Tématem diplomové práce je metodika vyšetřování sexuálních trestných činů. Pro značnou rozsáhlost této oblasti se práce zaměřuje pouze na vybrané problémy, konkrétně na zvláštní postup při vyšetřování sexuálních trestných činů páchaných na dětech. Cílem práce je seznámení s jednotlivými specifickými postupy vyšetřování, upozornění na jejich výhody a nevýhody, objasnění důvodů, proč musíme při vyšetřování sexuálních deliktů s dětskou obětí postupovat zvláštním způsobem. Práce se skládá ze čtrnácti kapitol, které se dělí do podkapitol. Úvod vymezuje hlavní cíle práce, následující první kapitola se věnuje pojmu sexuální zneužívání a popisuje právní úpravu této problematiky v České republice. Druhá kapitola seznamuje s typickými způsoby páchání, třetí a čtvrtá kapitola se soustřeďují na subjekty sexuálních trestných činů - na osobu pachatele a osobu oběti, odpovídají na otázku, zda existuje typická oběť a typický pachatel. Kapitoly pět až dvanáct se zaměřují na kriminalistické pojetí vyšetřování sexuálních trestných činů, zejména na zvláštnosti počátečních a následných úkonů. Velká pozornost je věnována výslechu dětské oběti, při této části vyšetřování je respektování odlišného postavení dětské oběti zcela nezbytné. Dvanáctá kapitola o výslechu dětské oběti obsahuje rovněž základní informace o...
Podoby a projevy disinhibice
Vesecká, Iva ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Bakalářská práce "Podoby a projevy disinhibice" se zaměřuje na internetovou komunikaci. V dnešní době internetu, mobilních telefonů a jiných komunikačních zařízení můžeme pomocí internetu nebo svého mobilního telefonu komunikovat celé hodiny. Začátek práce se věnuje úvodu do historie internetu a kyberprostorem jako prostředím, do něhož prostředí internetu patří. Poté se věnuje základním psychologickým aspektům komunikace v kyberprostoru. Představuje typickou skupinu obětí a různé metody útoků. Poukazuje na výhody a nevýhody internetu a sociálních sítí a jejich nebezpečí, ale i na kladné stránky internetu a sociálních sítí pro mladistvé. Bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací všem, kteří se o komunikaci na internetu zajímají. A dále i jako inspirace těm, kteří tuto oblast komunikace zkoumají.
Návrh preventivního programu se zaměřením na netomanii pro vybranou střední odbornou školu
Špačková, Tereza
Bakalářská práce s názvem Návrh preventivního programu se zaměřením na netomanii pro vybranou střední odbornou školu je zaměřená na prevenci jedné z forem rizikového chování, a to na netomanii neboli závislost na internetu. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V teoretické části jsou objasněny základní informace k dané problematice. Metodami teoretické části je studium odborné literatury, jejich následná analýza, syntéza a srovnávání. V praktické části je vytvořen návrh preventivního programu "Svět virtuálních drog - Netomanie" pro konkrétní střední odbornou školu. Je vypracován na základě průzkumného šetření, které zahrnuje pozorování ve škole, studium dokumentu -- Minimálního preventivního programu této školy a dotazníkového šetření. Výsledkem této práce je návrh preventivního programu určený pro danou skupinu žáků a následně také pro účely jiných středních škol a učilišť.
Kyberšikana na základní škole
DLOUHÁ, Veronika
Diplomová práce ?Kyberšikana na základní škole? pojednávala o problematice kyberšikany v současné době v naší společnosti. Měla nám nejprve objasnit základní pojmy dané tematiky, dále prostředky takového chování dětí a související pojmy, jako je kybergrooming. Dále se práce věnovala neméně důležitým tématům, jako jsou preventivní opatření, postupům v případě zjištění kyberšikany a její postižitelností. Také nás seznámila se skutečnými případy kyberšikany. V empirické části diplomové práce jsme se zaměřili na konkrétní skupinu respondentů z vesnické a městské základní školy v jihočeském kraji s cílem potvrdit či vyvrátit hypotézy o existenci kyberšikany na dané škole a o povědomí žáků o takovém jednání a z tohoto pak vyvodili patřičné závěry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.