Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spotřebitelské chování na trhu s mlékem a jeho rostlinnými alternativami
Zemanová, Eliška
Diplomová práce se zaměřuje na charakterizaci segmentu konečných spotřebitelů kravského mléka a jeho rostlinných alternativ v České republice. Cílem diplomové práce bylo analyzovat spotřební chování osob zajímajících se o konzumaci zmíněných produktů. Po vypracování literární rešerše byl následně popsán trh s mlékem a rostlinnými alternativami mléka. Výzkum byl proveden formou dotazníkového šetření, kterého se původně zúčastnilo 383 respondentů, 6 respondentů však bylo následně z důvodu nekorektního vyplnění dotazníku z výzkumu odstraněno. Stanovené hypotézy byly vyhodnoceny prostřednictvím Pearsonova chí-kvadrát testu nezávislosti. Výzkumem bylo zjištěno, že více dotazovaných respondentů konzumuje kravské mléko než rostlinné alternativy mléka, že jsou spotřebitelé ochotni si připlatit za kvalitu a v oblasti rostlinných alternativ mléka je dle minoritní části respondentů poptávka po větším sortimentu. V závěru práce byla navržena doporučení pro podnikatelské subjekty působící na daném trhu.
Čtenáři webtoonů v Česku
Víchová, Veronika ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Končelík, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá webtoony a jejich čtenáři. Webtoony jsou komiksy vhodné k publikování na webu. Často jsou publikované skrze sociální média a specializované platformy, které jsou často přístupné zdarma a dají se zobrazit na telefonu. Přístup k webtoonům je tedy pro uživatele snadný. Díky absenci prostředníka jako nakladatelství, mají autoři velkou tvůrčí svobodu, a tak webtoony mohou být velmi rozmanité. Mohou mít různé výtvarné zpracování, žánr, děj, nebo mohou obsahovat zvuk či animaci. Mohou proto oslovit široké množství konzumentů. Při využití některých platforem může autor na publikovaných webtoonech i vydělat (např. skrze program pro tvůrce na webtoon.com). Případně navázat na úspěšný titul vydáním knihy nebo nějakých produktů. Cílem práce je zjistit, zda respondenti webtoony znají, zda je aktivně konzumují, jaký na ně mají názor nebo jaké jsou jejich preference. V neposlední řadě také zjistit, zda je respondenti sdílí s okolím. V praktické části respondenti uvádějí jejich preference žánru, čtenářské návyky, oblíbené platformy nebo autory. Respondenti uvedli, že mezi na webtoonech oceňují jejich praktičnost a dostupnost, díky které je mohou číst i během cestování nebo čekání.
Diváci jako zdroje informací zpravodajské televizní stanice
Kopecký, Martin ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
(abstrakt) Diváci a další recipienti jsou centrem pozornosti všech mediálních platforem. Konzumenti mediálního obsahu se však s neustále měnícím prostředím mění také. Mnohem více se zapojují do práce s produkovaným obsahem, který nejen mění a upravují, ale také pomáhají tvořit. Postupně se rozmazává hranice mezi autorem a publikem. Technologická konvergence, a nové možnosti publika s ní spojené, dává za vznik novému typu recipienta. Prozument, mix producenta a konzumenta definuje směřování mediální činnosti celého světa. Publikum využilo možností a moci internetu a z pouhých konzumentů se stávají plnohodnotní tvůrci obsahu.
Fenomén alkoholismu a možnosti sociální práce
Maternová, Marcela ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem vzniku a vývoje závislosti na alkoholu. V první řadě se soustředí na historický popis, kde dokládá značnou zakotvenost v životě již našich předků. Dále definuje samotný pojem závislosti, jeho příčiny a také následky, ať už psychické, zdravotní nebo sociální. Jejím cílem je popsat možnosti sociální práce v oblasti tohoto fenoménu, definuje proto v první řadě cíle a pojetí sociální práce a následně specifika klienta závislého na alkoholu. Důležitým prvkem je také role sociálního pracovníka v oblasti motivace klienta ke změně, k ilustraci procesu práce používá Nešporův model spontánní změny motivace. Poté na podkladě dostupných sociálních služeb vybírá několik nejvhodnějších, které můžou pomoci ke zlepšení klientovy situace. Svou nezastupitelnou roli má v této problematice také primární prevence, tedy je zde probrána její metodika, cílové skupiny se zaměřením na dospívající a je kladen důraz na pevnou roli rodiny. Nakonec jsou zmíněny některé oficiální dokumenty o primární prevenci, kde jsou zmíněna aktuální témata z praxe primární prevence a následně dotazníkové šetření, mapující hledisko sociálních pracovníků na výskyt rizika závislosti na alkoholu u dospívajících navštěvujících sociální zařízení.
Organický chov kapra a jeho perspektivy v ČR
GRACÍK, Jan
Cílem práce bylo zhodnocení perspektiv produkce organického kapra v podmínkách českého produkčního rybářství a jeho uplatnění na trhu s rybami, se zohledněním všech negativ či pozitiv takovéto produkce. Práce byla zaměřena na vyhodnocení názorů oslovených odborníků z rybářské praxe z České republiky a Rakouska a též byla vyhodnocena data z dotazníku OrAqua (vnímání organického produktu, bio produktu). Této ankety se zúčastnili zástupci z řady odvětví z České republiky a Rakouska. Z těchto zjištěných a vyhodnocených poznatků vyplynuly:Ekonomické aspekty, které mají největší vliv na zavedení organického chovu:Ekonomika produkce výsledná cena pro konzumenta.Tržní síla obyvatelstva dostatečný počet stálých odběratelů.Marketing takto odchovaných ryb povědomí o organických produktech.Nejistá návratnost investic dlouhodobý a nejistý efekt procesu chovu.Operační program Rybářství na roky 2014 2020 možnost úspěšného čerpání dotací z EU.Chovatelsko technologické aspekty, které nejvíce ovlivňují organický chov:Možná devalvace stávajícího produktu běžně produkovaného kapra v ČR.Dostupnost a spolehlivost certifikovaných dodavatelů obilovin.Náročnost odchovu - kvalita všech vstupujících komodit včetně kvality vody.Proces certifikace organického chovu splnění všech podmínek.Současný stav na trhu s rybami v ČR (nízká spotřeba sladkovodních ryb).Dle zjištěných faktů je organický chov kapra a jeho produkce v České republice v současné době málo reálná a neadekvátní, především ve vztahu k tržní síle a relativně nízkému povědomí obyvatelstva o organických produktech.
Informovanost konzumentů fastfoodu o jeho zdravotní rizikovosti a faktory vedoucí k preferenci stravy fast foodového typu
BENÝŠKOVÁ, Ivetta
Konzumace stravy fast foodového typu zvyšuje riziko vzniku zdravotních potíží, které mohou vyústit v některé choroby, označované jako civilizační. Častá konzumace stravy z fastfoodu, a s tím spojené nevhodné stravovací zvyklosti, vede k rostoucí morbiditě a mortalitě, související především s obezitou, diabetem, hypertenzí, srdečně cévními chorobami a dalšími zdravotními problémy, a to již od útlého věku života. Tato bakalářská práce rozebírá problematiku stravování v restauracích a stáncích rychlého občerstvení z hlediska zdraví, správné výživy a stravovacích zvyklostí. Cílem práce je popis objektivních zdravotních rizik, plynoucích z pravidelné konzumace stravy z fastfoodu. Byly popsány a analyzovány nutričních složky a hodnoty pokrmů z fastfoodu a jejich vliv na zdraví, eventuálně na riziko rozvoje některých z civilizačních chorob. Cílem praktické části této práce bylo zmapovat informovanost českých konzumentů fastfoodu o zdravotní rizikovosti, plynoucí z časté konzumace tohoto typu stravy, a rovněž faktory, které je vedou k preferenci, volbě této stravy oproti pokrmům racionální výživy. Výzkum byl proveden kvalitativními metodami sběru dat - pozorováním cílové skupiny, kterou představovali návštěvníci fastfood restaurací a stánků rychlého občerstvení a metodou strukturovaného rozhovoru s vybranými konzumenty fastfoodu. Výzkum byl realizován s patnácti respondenty, zvolenými metodou náhodného výběru. Výsledky sběru dat byly podrobeny obsahové analýze. Ukázalo se, že čeští konzumenti fastfoodu jsou informováni o zdravotních rizicích, jako jsou obezita, srdečně cévní onemocnění, diabetes, hypercholesterolémie, hypertenze a gastrointestinální potíže, které s sebou přináší častá konzumace fastfoodu, a jsou si vědomi negativních nutričních aspektů tohoto typu stravy, především vysokého obsahu tuků, soli a cukru. Z výsledků výzkumu rovněž plyne, že čeští konzumenti fastfoodu nepreferují stravování ve fastfoodu před běžnou racionální stravou. Pokud se v něm stravují, je to z důvodu spěchu a nedostatku času, a pokud usoudí, že nemají jinou možnost stravování. Fastfood konzumenti preferují, pokud na něj výslovně dostanou chuť, nebo se nacházejí v cizím městě nebo zahraničí. Vliv na konzumaci fastfoodu mají také sociální faktory, jak bylo vypozorováno. Stravování se ve fastfoodu společně s přáteli je oblíbené především u dospívajících a rovněž dětí, které si do fastfoodu chodí i hrát, slavit narozeniny apod. Výsledky pozorování ukázaly, že různé umístění provozoven fastfoodů nemá zásadní vliv na návštěvnost, typ konzumentů a faktory ovlivňující konzumaci tohoto typu stravy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.