Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava MDF kompozitů se zvýšenou odolností proti vlhkosti
Žůrová, Marcela ; Šiler, Pavel (oponent) ; Šoukal, František (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zvýšení odolnosti vůči vlhkosti u MDF (macro-defect-free) kompozitů připravených na bázi hlinitanového cementu a polyvinylalkoholu. Pro tyto materiály je charakteristická absence defektů ve struktuře a vysoká mechanická odolnost. Díky těmto vlastnostem jsou MDF kompozity perspektivní druh materiálu, který by se v budoucnu mohl použít ke konstrukčním účelům. Základním nedostatkem MDF kompozitů je snížená odolnost vůči vodě či vlhkosti, doprovázená výrazným snížením pevností. Proto se tato práce zabývá zvýšením odolnosti vůči vlhkosti a to pomocí organotitanátového činidla anebo modifikací polymeru. Modifikovány byly 2 druhy polyvinylalkohulu, lišící se hydrolýzním a polymeračním stupněm. Na základě výsledků z měření byl pozorován vliv uložení na vlastnosti a strukturu připravených MDF kompozitů. Pro charakterizaci MDF kompozitů byla provedena zkouška pevnosti v tahu za ohybu, skenovací elektronová mikroskopie s EDS analýzou, TG-DTA-EGA, byla zjištěna nasákavost a následně i porosita u všech připravených MDF kompozitů.
Konstrukce křídla
Kaňák, Ondřej ; Weis, Martin (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o konstrukci křídel malých letounů. Postupně se seznamujeme s rozličnými typy konstrukcí, jejich možností využití v leteckém průmyslu. Sledujeme charakteristické znaky a to jak tvarové, geometrické, ale i druhy zatížení na křídla působící. V práci jsou pak také rozebírány výhody a nevýhody použití daných konstrukcí.
Kompozitní hnací hřídele Formule Student
Bartoška, Vojtěch ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Práce obsahuje rešerši možných konstrukčních řešení příčných hnacích hřídelí pro vozidlo typu Formule Student. Zvolení konceptu kompozitních hřídelí a jeho návrh včetně kloubu tripodu a lepeného spoje. Ověření návrhu pomocí statické a dynamické zkoušky. Srovnání kompozitních hřídelí vůči ocelovým hřídelím.
A comparative study of ultimate load and stiffness of metal-to-composite joints
Tchír, Michal ; Šebek, František (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Nowadays, one of the method for joining especially thick and highly loaded composite components is mechanically fastened bolted joint which allows disassembly of compo-nents e.g. for repair unlike adhesively bonded joint. Traditional sizing method is first-ply-failure, however prediction post first-ply-failure behavior is important too. For structural analysis of the joints as well as for other components is widely used the finite element method. Since modern nonlinear solvers have capability for investigation post first-ply-failure behavior of laminate, this capability of one of them was used in this thesis for investigation of mechanical behavior of laminate made of GFRP layers which was joined to aluminium bracket using bolts. Progressive damage finite element models of two metal-to-composite joints were built in order to determine post first-ply-failure behaviour using three different failure criteria - maximum stress, Hill and Tsai-Wu using Nastran solver. Force-displacement curves, stiffness-displacement curves and values of loads at ultimate displacement were compared with experimental data. As residual stiffness factor influences the results of progressive failure analysis, sensitivity studies of the factor were done, in which accuracy and achieving conver-gence were investigated. In the case of the first joint an agreement is less satisfying, however, the agreement in the case of the second joint, which has a thin steel reinforc-ing plate on its bottom side, is considerably better. Excellent agreement is especially with interactive criteria Hill and Tsai-Wu.
Studium chování kompozitních profilů s polymerní matricí a dlouhovláknovou anorganickou výztuží
Svora, Petr ; Rovnaník, Pavel (oponent) ; Puliš,, Pavel (oponent) ; Šubrt,, Jan (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Dlouhovláknovým kompozitům používaným ve stavebnictví prakticky po celou dobu od jejich uvedení do stavební praxe dominují jako pojivový materiál organické matrice. Přes své nesporné přednosti mají dva nedostatky: nízká odolnost proti ohni a proti vysokým teplotám. Z těchto důvodů se přistupuje k hledání alternativních materiálů schopných v plné míře nahradit organickou matrici. Přitom se hledá takové řešení, aby byly zachovány mechanické vlastnosti dlouhovláknových kompozitů s organickou matricí. Samozřejmostí je, že je kladen velký důraz na splnění standardů, které jsou kladeny na ekologický materiál. Anorganické matrice na bázi hlinitokřemičitanů těmto standardům vyhovují. Jsou nehořlavé, při styku s plamenem neuvolňují žádné toxické látky a jsou méně energeticky náročné na výrobu. Obsahem této práce je studium a analýza vybraných vstupních surovin, vliv jednotlivých vstupních surovin na výsledné reakční produkty vznikající v anorganické matrici a studium vlivu teploty na změnu struktury matrice. Součástí této práce je i návrh receptury anorganické matrice.
Fosfátová pojiva
Kalina, Lukáš ; Ptáček, Petr (oponent) ; Šoukal, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá přípravou a studiem kompozitů na bázi polyfosfátů. Hlinito-fosfátová pojiva poskytují v rámci anorganických pojiv některé neobvyklé vlastnosti jako je například vysoká žárovzdornost. Přídavkem chromu v podobě Cr2O3 nebo přímo vazbou fosforečnanu hlinitochromitého lze dále modifikovat vlastnosti tohoto pojiva. Velmi viskózní pojiva Al2Cr(H2PO4)9 a Al3Cr(H2PO4)12 byla připravena rozpuštěním Al(OH)3 a CrO3 v 85% kyselině fosforečné a promíchána s plnivem Al2O3 a Cr2O3. Kompozity byly vytvrzeny v sušárně při 150 °C po dobu 24 h, při tlaku 10 MPa. Při žíhání až do teploty 1 500 °C byla pozorována změna struktury vytvrzených pojiv, což vedlo k pochopení tvorby krystalických fází s jejich případnými změnami. Charakterizace pojiv byla především založena na metodách FT-IR, EDAX, TG-DTA a na optické mikroskopii.
Kompozitní materiály používané při výrobě automobilů
Rendek, Marek ; Juliš, Martin (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Bakalárska práca pojednáva o použití jednotlivých druhov kompozitov v odvetviach automobilového priemyslu. V prvej časti je zameraná na úvod do problematiky kompozitných materiálov, spôsoby výroby, ich výhody a nevýhody. Druhá časť práce sa sústredí na konkrétne aplikácie v automobilovom priemysle. Vo finálnej časti je zhodnotená budúcnosť a celkový pohľad na kompozitné materiály v oblasti automobilov.
Příprava multimateriálových struktur za použití depozičních metod
Novotná, Hana ; Čupera, Jan (oponent) ; Řehořek, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vznikem, strukturou a mechanickými vlastnostmi architektonického materiálu. Teoretická část se věnuje kompozitům a teorii architektonických materiálů. Dále je zde popsána technologie cold spray, která se používá na vytvoření sítě drážek v architektonickém materiálu. V experimentální části se zkoumá vliv geometrie a profilu drážek na mechanické vlastnosti vzniklého architektonického materiálu. Zkoumána byla i mikrostruktura a tvrdost vzorků.
Analýza kompozitního sendvičového panelu za podmínek simulujících umístění na raketovém nosiči
Král, Martin ; Horníková, Jana (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá kompozitními sendvičovými panely, které v současnosti nacházejí uplatnění jako nosné konstrukce satelitů. Tento typ panelu obsahuje jádro z hliníkové voštiny a dva tenké laminátové potahy, vyztužené uhlíkovými vlákny. Laminátové potahy sendvičových panelů nabízí alternativu ke konvenčním hliníkovým potahům, která je výhodná především z důvodu snížení hmotnosti a zvýšení ohybové tuhosti panelů. V práci je provedena parametrická studie mechanických vlastností pro několik variant potahu sendvičových panelů. Jedná se o laminátové potahy, lišící se orientací vláken v jednotlivých vrstvách, a také o potah z hliníkové slitiny. Studie je rozdělena do dvou částí. V první části je zkoumána deformačně-napěťová odezva sendvičového panelu, který je na okrajích prostě podepřený a tlakově zatížený. Výpočet odezvy je proveden pomocí MKP a verifikován metodou součtu nekonečné řady. V druhé části je zkoumána deformačně-napěťová odezva spoje, (uzlu) dvou sendvičových panelů, který je namáhán náhodnými vibracemi, mající za cíl simulovat mechanické prostředí raketového nosiče při vzletu nosné rakety. Odezva je vypočítána pomocí MKP a verifikována experimentem na vibrační stolici pro zvolenou variantu laminátového potahu sendvičových panelů. Výsledky práce lze využít pro návrh stínící přepážky rentgenového zobrazovacího přístroje (SXI), který je součástí vybavení vesmírné družice projektu SMILE.
Vliv parametrů MuCell technologie na mechanické vlastnosti polymerů pro vstřikování
Suchánek, Matěj ; Věchet, Stanislav (oponent) ; Válka, Libor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem obsahu plynu ve struktuře polymerních materiálů na mechanické vlastnosti. Zkušební tělesa byla zhotovena pomocí technologie MuCell z polyftalamidu vyztuženého 50% podílem skelných vláken. Teoretická část práce je věnována polymerním materiálům se zaměřením na polyamidy a technologii injekčního vstřikování. V experimentální části práce je zkoumána závislost mezi charakteristikami získanými ze zkoušky tahem a zkoušky rázové houževnatosti metodou Charpy na množství plynu v polymeru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.