Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyhledávání fotografií podle obsahu
Valenta, Martin ; Mlích, Jozef (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem metod vhodných k vyhledávání fotografií na základě obsahu a následným návrhem a implementací aplikace pro vyhledávání budov. Cílem zmíněné aplikace je vytvořit interaktivního průvodce městem s využitím kombinace webových a klientských technologií (mobilních, desktopových). Podrobněji jsou popsány jednotlivé kroky rozpoznávání. Extrakce klíčových bodů obrazu metodou SURF, vytvoření vizuálního slovníku pomocí algoritmu k-means, váhování slovníku metodou TF-IDF. K popisu obrazových dat je využit postup Bag of Words. V textu jsou dále zmíněny nové trendy v této oblasti a shrnut návrh aplikace a dosažené implementační výsledky.
Lokalizace robota pomocí kamery
Heřman, Petr ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh jednoduché lokalizační metody a její implementace pro robotický operační systém ROS. Tato metoda využívá monokulární kameru jako jediný senzor a odhaduje pozici v předem známé mapě. V rámci experimentů s prototypem jsou vyzkoušeny klíčové body typu SURF, SIFT a ORB.
Depth-Based Determination of a 3D Hand Position
Ondris, Ladislav ; Tinka, Jan (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
This work aims to offer a real-time, depth-based gesture recognition system using a hand's skeletal information. The Tiny YOLOv3 neural network detects the hand in the depth image. The detected hand is rid of the background and used by the JGR-P2O neural network, which estimates the hand's skeleton represented by 21 key points. Furthermore, a novel technique for gesture recognition from hand key points that compares the input skeleton with user-defined gestures has been proposed. A dataset consisting of four thousand images was captured to evaluate the system.
Rekonstrukce 3D modelu prostředí a lokalizace kamery
Vahalík, Tomáš ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí 3D modelu prostředí ze sady fotografií a následnou lokalizací kamery pozorovatele. Popisuje základní principy a techniky využívané pro tvorbu modelů prostředí a také pro následný odhad pozice kamery ze sady 2D bodů kamery do 3D bodů modelu. Dále zkoumá vliv parametrů na kvalitu rekonstrukce a možnosti lokalizace. Porovnává kvalitu deskriptorů při tvorbě modelu a na základě lokalizace umožňuje realizovat rozšířenou realitu.
Lokalizace robota v bytě s využitím jedné kamery
Konderla, Tomasz ; Veľas, Martin (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Táto práce se zabývá lokalizací robota pomocí analýzy obrazu z kamery umístěné na robotovi. Také se budu zabývat tvorbou 3D modelu prostředí, který je tvořen z datové sady fotografii pořízené kamerou. 3D model budu tvořit pomocí metody SFM. Lokalizovat kameru budu pomocí předem známého 3D modelu. V práci  popíšu teorii  zpracování obrazových dat potřebnou pro tento projekt. Nakonec zhodnotím výsledky úspěšnosti lokalizace.
3D model
Sládeček, Martin ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou rekonstrukce trojrozměrné scény ze sekvence sníkmů záznamu z obyčejné kamery. První část práce popisuje principy vyžívané při řešení úlohy, druhá část popisuje algoritmus rekonstrukce a jeho implementaci v jazyce Python. Tento program je dále demonstrován na několika vybraných scénách. Závěr diskutuje o kvalitě vytvořených modelů, nedostatcích programu a možných vylepšeních.
Rozšířená realita pomocí rovinného objektu a lokálních obrazových příznaků
Bárta, Milan ; Chrápek, David (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou aplikace s prvky rozšířené reality umožňující mapování rovinného objektu a následnou lokalizaci pozice kamery nad tímto modelem s možností dokreslování dalších informací do obrazu. Podrobně jsou rozebrány postupy používané při skládání obrazů pomocí lokálních příznaků, které jsou základními technikami využívanými při tvorbě aplikací pracujících s rozšířenou realitou. Práce se dále zaměřuje na návrh a implementaci takové aplikace.
Tvorba panoramatických fotografií
Dospiva, Filip ; Sochor, Jakub (oponent) ; Behúň, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje srovnání přístupů pro implementaci tvorby panoramatických fotografií. Jsou zde rozebrány dílčí kroky tvorby panoramat a metody přístupu, které jsou pro tyto kroky používané. Je zde vytvořen náhled nad jednotlivými metodami a sepisuje jejich výhody a nevýhody. Součástí je také srovnání těchto metod a zhodnocení jejich použitelnosti.
Skládání obrazů a videosekvencí
Krym, David ; Seeman, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou panoramat z obrázků a snímků videosekvencí pořízených rotací kamery z jednoho místa. Zahrnuje návrh a implementaci aplikace se zaměřením na kvalitu a výkon. Využity jsou moderní techniky a algoritmy, jako je například SURF, ORB, metody k-nejbližších sousedů a vyrovnání svazku. Navržený nástroj zvládne automaticky skládat obrázky bez jakýchkoliv znalostí o scéně či kameře.
Mobilní aplikace pro vyhledání knihy v regálu
Švec, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem nástroje pro vyhledávání knihy pomocí kamery na zařízení s operačním systémem Android. Součástí práce je implementace prototypu aplikace, která navržený nástroj využívá. Nástroj používá algoritmy počítačového vidění z knihovny OpenCV.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.