Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Liturgické textilie a jejich památková ochrana
Jonová, Jitka ; Martinek, Radek ; Grill Janatová, Markéta ; Kuldová, Marie ; Nachtmannová, Alena ; Vavřinová, Valburga ; Piatrová, Alena ; Hasalová, Eva
Péči o historické liturgické textilie se mnohdy nevěnuje taková pozornost, jakou by si zasloužila. Právě liturgické textilie představují významnou skupinu, kde se historické textilie dochovaly dodnes. Pro péči o historické liturgické textilie se dají vytvořit tři základní důležité okruhy: Zájem a osvěta Historický liturgický textil, i když již neplní svoji funkci (není používán při liturgii), nadále zůstává významným kulturním dědictvím církve. Vlastním místem, kde se zpravidla dochoval, jsou sakristie, oratoře či fary, kde však ne vždy má odpovídající podmínky. Ačkoliv podle požadavků církve i státní památkové péče je žádoucí historický liturgický textil chránit (ač není památkově chráněný je součástí majetku farnosti a měl by být veden v inventáři), někdy dochází k jeho zničení (spálení, nevhodné skladování apod.), či dokonce prodeji. V tomto případě je třeba mít na paměti, že se jedná o nedovolené nakládání, při němž dochází k nenávratným ztrátám (jsou zničeny historicky cenné liturgické textilie), navíc v případě prodeje nejen dochází k defraudaci farního majetku, navíc kněží (na rozdíl od zájemce o koupi) ne vždy jsou schopni odhadnout skutečnou hodnotu a textilie jsou prodány pod cenou a je možné je později vidět na internetových prodejních portálech za daleko vyšší cenu. Duchovní správci farností jsou mnohdy přetíženi a historický liturgický textil nevnímají jako něco důležitého, čemu by měli věnovat větší pozornost. Je třeba tedy připomenout, že se jedná ve velké většině o majetek farnosti apod., s nímž nelze libovolně nakládat, a navíc také o posvěcené předměty, které si zaslouží úctu. Sakrální umění, mezi něž patří historický liturgický textil, představuje kulturní dědictví církve, které je třeba chránit. Umění má funkci nejen liturgickou, ale také evangelizační. Při nakládání s historickým liturgickým textilem je žádoucí kontaktovat odborníky, příslušné diecézní konzervátorské centrum, odborná pracoviště muzejní či památkového ústavu. Inventarizace a uložení Historické textilie mají být vedeny v inventáři příslušné farnosti (kláštera apod.) či státní instituce v odpovídajících formulářích. Inventární záznamy spolu s archivními doklady mohou napomoci osvětlit identifikaci, ale také bližší určení (materiál, původ apod.) dané památky. Není možné požadovat, aby ve farnostech byly zajištěny podmínky, jaké mají historické textilie ve specializovaných depozitářích různých institucí. Bohužel často není dostatek prostoru ani ve specializovaných diecézních depozitářích. Zvláště, pokud se jedná o „běžně dochovaná paramenta“, je žádoucí je uchovat na vhodných místech, kde nedojde k jejich nežádoucímu poškození (teplotní podmínky, vlhkost, prach, poškození hmyzem, hlodavci). Restaurování a prezentace Restaurování je nutno svěřit odpovídajícím odborníkům. Historické liturgické textilie, stejně jaké jiné sakrální památky dokládají kulturní bohatství církve, které však má nezastupitelné pastorační a evangelizační poslání. Zvláště neužívaná historická paramenta tak mohou být součástí krátkodobých (např. Noc kostelů) či dlouhodobých expozic. Při tom je však třeba dbát vhodnosti způsobu jejich prezentace a případné zápůjčky dokumentovat. Nesmí se využívat nevhodně (oděv na tříkrálovou sbírku, divadelní kostým apod.)
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vnitropodnikové směrnice obchodních korporací
Foralová, Eliška ; Hudcová, Lenka (oponent) ; Pěta, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na vnitropodnikové směrnice společnosti HBH Projekt spol. s.r.o. V první části práce se definují základní pojmy, následuje seznámení se stručným obsahem jednotlivých směrnic a podrobný teoretický popis směrnice o harmonogramu a postupu při zpracovávání roční účetní uzávěrky a účetní závěrky za období. Druhá část práce analyzuje vybranou společnost a hodnotí její nynější směrnice. V poslední části je vlastní návrh vybrané vnitropodnikové směrnice.
Evidence majetku prostřednictvím RFID
Černý, Jakub ; Dydowicz,, Petr (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabýva studiem moderní technologie čipů RFID a její aplikací na Fakultě podnikatelské v Brně. Hlavním cílem práce je využití této technologie k evidenci majetku jako náhrada za čárové kódy, která povede ke zvýšení rychlosti, efektivnosti a ochraně proti krádežím.
Inventarizace technického vybavení moderních skladovacích systémů
Cícha, Tadeáš ; Štroner, Marek (oponent) ; Strejček, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současné nabídce skladovacích systémů, a to jak konvenčních, tak i automatizovaných. První část práce se zabývá rozborem skladování a druhů zásob, způsoby identifikace skladovaných zásob a také způsoby jejich dopravy. V druhé části práce jsou popsány jednotlivé typy skladů konvenčních i automatizovaných.
Inventarizace technického vybavení moderních skladovacích systémů
Zapletalík, Jiří ; Kalivoda, Milan (oponent) ; Kubík, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zmapování současné nabídky sofistikovaných skladovacích systémů. Skladovací systémy jsou v dnešní době často zaváděny do logistických systémů různých podniků. Součástí těchto systémů bývá automatické naskladnění, vyskladnění a poskytování aktuálních informací o uskladněných jednotkách.
Zásada průkaznosti u vybraných účetních jednotek
Chaloupková, Jana ; Svoboda, Michal (vedoucí práce) ; Ďurianová, Gabriela (oponent)
Předmětem bakalářské práce je vymezení zásady průkaznosti u vybraných účetních jednotek. V teoretické části se zabývá popsáním veřejného sektoru, stručně specifikuje vybrané účetní jednotky a jejich legislativní úpravu. Dále uvádí podmínky pro vedení průkazného účetnictví s důrazem na inventarizaci. Praktická část se zaměřuje na vedení účetnictví v konkrétně zvolené obci a její řešení zásady průkaznosti. Závěr praktické části stručně pojednává o elektronizaci účetnictví ve veřejné správě.
Dlouhodobý majetek a jeho inventarizace v prostředí středně velké obce
Bejvlová, Pavla ; Svoboda, Michal (vedoucí práce) ; Takáčová, Hana (oponent)
Práce charakterizuje hospodaření a účetnictví obcí se zaměřením na dlouhodobý majetek. Vychází ze zákona o účetnictví, dále z příslušných vyhlášek a z českých účetních standardů pro vybrané účetní jednotky. Zabývá se zejména způsoby pořízení dlouhodobého majetku, odpisy, technickým zhodnocením, vyřazením majetku a inventarizací. V praktické části jsou pak zjištěné poznatky aplikovány na příkladu obce Janovice nad Úhlavou.
Vnitřní kontrolní systém
Pätnická, Lucie ; Polák, Martin (vedoucí práce) ; Molín, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat problematiku vnitřního kontrolního systému a poukázat na důsledky jeho selhání. První část práce je zaměřena na vnitřní kontrolní systém a jeho prvky. Druhá část je věnována vnitropodnikovým směrnicím a jako příklad jsou uvedeny vnitřní předpisy jedné nejmenované střední školy. Následující kapitola objasňuje základní pojmy týkající se inventarizace a v poslední kapitole jsou do českého jazyka přeloženy výsledky průzkumu KPMG Profile of a Fraudster Survey 2007, kdy byl zkoumán profil pachatelů vnitřního podvodného jednání.
Účetní uzávěrka a závěrka
Klouparová, Iveta ; Ďurianová, Gabriela (vedoucí práce) ; Pelák, Jiří (oponent)
Cílem práce je poskytnout pohled na průběh účetní uzávěrky, poukázat na náležitosti účetní závěrky v České republice a informovat o dodržování zákonné povinnosti účetními jednotkami v oblasti zveřejňování účetních závěrek. V teoretické části práce je popsána nezbytná právní úprava, jež určuje obsahovou a formální náplň této oblasti účetnictví, dále pokračuje obeznámení s nejpodstatnějšími účetními zásadami. Následuje objasnění samotné účetní uzávěrky, jež je rozdělena na dvě etapy. První etapa zahrnuje inventarizaci a neméně důležité zaúčtování uzávěrkových operací. V práci naleznete několik z uzávěrkových operací popsaných a jejich představení na jednotlivých příkladech. Druhou etapu naplňuje zjištění výsledku hospodaření před zdaněním, výpočet daně z příjmů, následné zaúčtování daňové povinnosti a konečné uzavření použitých účtů. Ve čtvrté kapitole teoretické části je charakterizována účetní závěrka, její obligatorní i fakultativní účetní výkazy, vysvětlena povinnost ověření účetních výkazů auditorem a důležité zveřejňování účetních závěrek. V závěrečné praktické části práce jsou uvedeny výsledky z empirického průzkumu zveřejnění, resp. nezveřejnění účetní závěrky společnostmi s ručením neomezeným ve zkoumané části oblasti Prahy 6 za rok 2010.
Manka a škody v účetních a daňových souvislostech ve vybraném maloobchodě, možnosti jejich řízení
HRADILOVÁ, Jana
Tématem mé práce je "Manka a škody v účetních a daňových souvislostech ve vybraném maloobchodě, možnosti jejich řízení". Cílem práce je vypracování norem pro vybraný typ maloobchodu a možnosti jejich využití v konkrétních podmínkách. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se zásob v maloobchodě a jejich evidence, inventarizace, mank, škod a ztratného a důvody jejich vzniku a následné vymezení mank a škod z účetního a daňového pohledu, legislativy a předpisů. V praktické části první kapitoly je popisováno zjišťování, vyhodnocování a řízení agendy mank, škod a ztratného. Následující kapitola se zabývá vytvořením postupu pro výpočet a následné procentní stanovení norem přirozených úbytků a ztratného pro konkrétní maloobchod. Tato kapitola je zakončena diskusí užití těchto norem v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.