Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elektronický oběh účetních dokladů
Kremláčková, Kateřina ; Ďurianová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Tato práce popisuje oběh účetních dokladů v účetní jednotce, zabývá se právními předpoklady celého procesu a pojednává o něm jako o součásti vnitřního kontrolního systému účetní jednotky. Dále jsou v souvislosti s tématem práce vymezeny legislativní podmínky využití informačních a komunikačních technologií a představeny možnosti zapojení těchto technologií do procesu zpracování účetních dokladů. Především je porovnáván formát elektronické výměny dat EDI a XML s digitalizací faktur. V praktické části je nejprve popsán současný způsob zpracování účetních dokladů ve společnosti ECE Projektmanagement Praha s.r.o. a její mateřské společnosti ECE International Projektmanagement G.m.b.H. Na základě těchto informací je naznačen způsob zefektivnění oběhu účetních dokladů v dceřiné společnosti v souvislosti s implementací informačního systému RDLWS.
Zásada průkaznosti u vybraných účetních jednotek
Chaloupková, Jana ; Svoboda, Michal (vedoucí práce) ; Ďurianová, Gabriela (oponent)
Předmětem bakalářské práce je vymezení zásady průkaznosti u vybraných účetních jednotek. V teoretické části se zabývá popsáním veřejného sektoru, stručně specifikuje vybrané účetní jednotky a jejich legislativní úpravu. Dále uvádí podmínky pro vedení průkazného účetnictví s důrazem na inventarizaci. Praktická část se zaměřuje na vedení účetnictví v konkrétně zvolené obci a její řešení zásady průkaznosti. Závěr praktické části stručně pojednává o elektronizaci účetnictví ve veřejné správě.
Hodnocení účetních funkcí informačního systému NAVISION.
Seifertová, Pavla ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Ďurianová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vedením účetnictví na počítači a hodnocením programového vybavení určeného pro vedení účetnictví. Teoretická část obsahuje nejprve kapitoly věnované jak účetnictví obecně, tak i stručné historii vedení účetnictví. Dále se pak teoretická část zabývá právní úpravou týkající se vedení účetnictví pomocí informačních a komunikačních technologií (dále ICT), dopady a riziky ICT na vedení účetnictví a rovněž i podnikovým informačním systémem. Znalosti převzaté z teoretické části jsou následně aplikovány v praktické části, která je věnována hodnocení konkrétního informačního systému, a to systému Navision.
Vliv zřizovatelů na kvalitu účetních výkazů zřizovaných příspěvkových organizací
Hejduková, Martina ; Svoboda, Michal (vedoucí práce) ; Ďurianová, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá funkcí, hospodařením a účetnictvím příspěvkových organizací. Zaměřuje se především na analýzu vztahu mezi zřizovatelem a příspěvkovou organizací. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Úvodem je popsáno národní hospodářství s charakteristikou neziskové organizace. Dále je práce zaměřena na příspěvkové organizace a na jejich specifika v oblasti hospodaření. Další část se věnuje samotnému účetnictví příspěvkových organizací a analýze vlivu zřizovatele do této oblasti. V praktické části je prováděna analýza vlivu zřizovatele Městské části Praha 4 na kvalitu informací v účetních výkazech zřizované příspěvkové organizace Mateřské školy Voráčovská.
Průkaznost účetnictví v podmínkách ICT
Ďurianová, Gabriela ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Králíček, Vladimír (oponent) ; Pelák, Jiří (oponent) ; Tumpach, Miloš (oponent)
Doktorská práce řeší průkaznost účetnictví v podmínkách informačních a komunikačních technologií. Cílem této práce je shromáždit veškeré dostupné informace o ICT v účetnictví, zdůraznit dopady ICT na průkaznost účetnictví a v návaznosti na to upozornit na rizika, která z aplikace ICT vyplývají. Za účelem dosažení cíle práce je použita zejména metoda kvalitativní analýzy a rešerše dostupných informačních zdrojů. Některé části práce jsou demonstrovány na příkladech. Úkolem jednotlivých kapitol je postupně pojednat na základě definovaných teoretických východisek o všech fázích životního cyklu účetních dokladů, které jsou následně na výstupu z účetnictví prezentovány v podobě účetní závěrky, a to vše se zvláštním zřetelem na průkaznost. Poslední část práce má aplikační charakter, kdy je na třech případových studiích demonstrováno využití XML při účetním výkaznictví v reálně fungujících a zabezpečených systémech založených na ICT. Na základě provedené analýzy jsem došla k závěru, že vzhledem k požadavku na spolehlivost účetnictví má rostoucí důležitost vnitřní kontrolní systém. Bez ohledu na použité technologie zůstává klíčovou potřeba zachování průkaznosti na úrovni účetního záznamu, a to ve všech fázích jeho životního cyklu -- jak při jeho vyhotovení nebo přijetí, tak při jeho přenosu, převodu na jinou formu a archivaci. Významnou fází životního cyklu účetních záznamů, kterou jsem se ve své práci zabývala, je také průkazné elektronické výkaznictví. V této oblasti jsem došla k závěru, že klíčové jsou tři jeho fáze. Jedná se jednak o potřebu zajistit průkaznou vazbu mezi běžným účtováním a sestavovanými výkazy. Dále je kritickým místem zajištění bezpečného přenosu výkazů na cílové místo uložení, resp. publikování výkazů. Zároveň je pro uložení a prezentaci výkazů žádoucí zvažovat důvěryhodné úložiště a v případě zveřejnění na webových stránkách účetní jednotky i jeho průkazný způsob. Z dostupných statistik lze dovodit, že v práci popsané informace a postupy zdaleka neodpovídají aktuální obvyklé praxi účetních jednotek v ČR. Představují spíše souhrn poznání, který by bylo možno technicky nebo právně využít účetními jednotkami a jehož plné využití v široké praxi lze předpokládat v příštích letech.
Rezervy jako nástroj zásady opatrnosti v účetnictví
Valešová, Pavlína ; Ďurianová, Gabriela (vedoucí práce) ; Bokšová, Jiřina (oponent)
Bakalářská práce pojednává o rezervách jako nástroji zásady opatrnosti v účetnictví z pohledu české legislativy, daní a IFRS. Nejprve je vymezena zásada opatrnosti v kontextu dalších všeobecně uznávaných zásad a předpokladů, poté jsou popsány její nástroje -- odpisy, opravné položky a rezervy. Následuje část o rezervách z pohledu českého účetnictví a daňové soustavy. Zde jsou objasněny obecné požadavky právních předpisů a konkrétní rezervy jimi upravené. Z hlediska IFRS je prozkoumán celý standard IAS 37 s důrazem na rozdělení rezerv, podmíněných aktiv a podmíněných závazků, dále oceňování, náhrad a aplikace uznání a oceňování rezerv. Na závěr jsou obě úpravy porovnány a jsou zhodnoceny jejich základní rozdíly.
Komparace účetního zobrazení leasingu dle české legislativy a mezinárodních standardů IFRS
Doležal, Martin ; Ďurianová, Gabriela (vedoucí práce) ; Pelák, Jiří (oponent)
Bakalářská práce porovnává způsob účetního vykazování leasingů dle české legislativy a Mezinárodních standardů účetního výkaznictví IFRS. Zabývá se především vlivem používání rozdílných metod na bilanci a výsledovku účetních jednotek. Práce vymezuje definice, výhody, rizika, klasifikaci a účetní vykazování leasingů a požadavky na zveřejnění v účetní závěrce účetních jednotek. České předpisy zahrnují také daňové aspekty leasingů z hlediska daní z příjmů. Práce obsahuje praktické příklady řešené dle obou metod výkaznictví včetně závěrů ohledně vlivu při aplikaci rozdílných účetních pravidel.
Účetní uzávěrka a závěrka
Klouparová, Iveta ; Ďurianová, Gabriela (vedoucí práce) ; Pelák, Jiří (oponent)
Cílem práce je poskytnout pohled na průběh účetní uzávěrky, poukázat na náležitosti účetní závěrky v České republice a informovat o dodržování zákonné povinnosti účetními jednotkami v oblasti zveřejňování účetních závěrek. V teoretické části práce je popsána nezbytná právní úprava, jež určuje obsahovou a formální náplň této oblasti účetnictví, dále pokračuje obeznámení s nejpodstatnějšími účetními zásadami. Následuje objasnění samotné účetní uzávěrky, jež je rozdělena na dvě etapy. První etapa zahrnuje inventarizaci a neméně důležité zaúčtování uzávěrkových operací. V práci naleznete několik z uzávěrkových operací popsaných a jejich představení na jednotlivých příkladech. Druhou etapu naplňuje zjištění výsledku hospodaření před zdaněním, výpočet daně z příjmů, následné zaúčtování daňové povinnosti a konečné uzavření použitých účtů. Ve čtvrté kapitole teoretické části je charakterizována účetní závěrka, její obligatorní i fakultativní účetní výkazy, vysvětlena povinnost ověření účetních výkazů auditorem a důležité zveřejňování účetních závěrek. V závěrečné praktické části práce jsou uvedeny výsledky z empirického průzkumu zveřejnění, resp. nezveřejnění účetní závěrky společnostmi s ručením neomezeným ve zkoumané části oblasti Prahy 6 za rok 2010.
Specifika výběru a implementace účetního software malé firmy
Kubiš, Tomáš ; Ďurianová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Práce obsahuje informace, které jsou cenné pro začínající firmy potýkající se s výběrem nového účetního softwaru, případně pro firmy, které v průběhu svého podnikání nejsou spokojeny se svým současným účetním softwarem a chtějí změnu. V úvodu práce jsou shrnuty legislativní požadavky kladené na formu vedení účetnictví. Dále jsou objasněny jednotlivé formy vedení účetnictví. Všechny metody jsou stručně charakterizovány a zároveň jsou uvedeny výhody a nevýhody těchto metod vedení účetnictví. Jsou rozebrána kritéria, která by měla firma hodnotit při výběru nového účetního softwaru. Je uvedeno, co všechno obnáší proces výběru a implementace účetního softwaru v malém podniku. V další kapitole je přehledně znázorněno rozdělení firem podle velikosti. Dále je charakterizována malá firma, jsou uvedeny její výhody a nevýhody, strategie používané v malé firmě a v neposlední řadě jsou uvedeny strategie využívané v malých firmách a struktura řízení malých firem. V praktické části je znázorněn proces výběru a implementace účetního softwaru na konkrétní firmě.
Dlouhodobý hmotný majetek z pohledu českých účetních předpisů a IFRS
Martinovská, Aneta ; Ďurianová, Gabriela (vedoucí práce) ; Randáková, Monika (oponent)
Cílem bakalářské práce je srovnat způsob účtování dlouhodobého hmotného majetku dle českých účetních předpisů a mezinárodních standardů účetního výkaznictví IFRS. Práce se zaměřuje na vymezení, pořízení, oceňování, odpisování a vyřazení dlouhodobého hmotného majetku. Nejdříve je shrnut pohled dle české legislativy, jež je obohacen praktickými ukázkami. Následuje teoretické pojetí z hlediska mezinárodních standardů. V další kapitole nalezneme porovnání jednotlivých úprav dlouhodobého hmotného majetku na praktických příkladech. Závěrem jsou shrnuty rozdíly mezi zmíněnými účetními systémy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.