Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj dětské hudební tvořivosti na 1. stupni ZŠ ve třídách s programem Začít spolu
Vlasatá, Anežka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje hudební tvořivosti u žáků prvního stupně ZŠ v souvislosti s alternativním vzděláváním, konkrétně vzdělávacím programem Začít spolu. Práce se snaží nastínit aktuální otázky alternativního vzdělávání a představuje hlavní myšlenky vzdělávacího programu Začít spolu. Dále pak zpracovává téma o tvořivosti obecně a v rámci něho se zaměřuje na specifickou problematiku hudební tvořivosti a jejího rozvoje. Cílem této práce je analyzovat a srovnat zkušenosti s užitím hudebně tvořivých činností ve výuce hudební výchovy v běžných třídách a ve třídách s programem Začít spolu.
Rozvoj dětské hudební tvořivosti na 1. stupni ZŠ ve třídách s programem Začít spolu
Vlasatá, Anežka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje hudební tvořivosti u žáků prvního stupně ZŠ v souvislosti s alternativním vzděláváním, konkrétně vzdělávacím programem Začít spolu. Práce se snaží nastínit aktuální otázky alternativního vzdělávání a představuje hlavní myšlenky vzdělávacího programu Začít spolu. Dále pak zpracovává téma o tvořivosti obecně a v rámci něho se zaměřuje na specifickou problematiku hudební tvořivosti a jejího rozvoje. Cílem této práce je analyzovat a srovnat zkušenosti s užitím hudebně tvořivých činností ve výuce hudební výchovy v běžných třídách a ve třídách s programem Začít spolu.
Inovační potenciál soukromých škol
Ortová, Dominika ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá inovačním potenciálem soukromých základních škol v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části se autorka věnuje současnému systému školství s důrazem na fungování soukromých základních škol a jejich možného zapojení do procesu inkluzívního vzdělávání a nastiňuje specifika vedoucí ke zkvalitnění edukačního procesu. Samotný výzkum byl proveden na vzorku čtyř základních soukromých škol. V rámci výzkumu pomocí polostrukturovaného rozhovoru, analýzy výročních a inspekčních zpráv a vlastního pozorování autorka vyvodila, že sledované školy jsou schopny nabídnout individuálnější přístup pedagogů ke všem žákům, vytvořit rodinnou školní atmosféru a zapojit v maximální možné míře rodiče do vzdělávacího procesu svých dětí. Především těmito prvky dosahují žáci na sledovaných školách výborných výsledků, a to i žáci se speciálními potřebami. Klíčová slova: inovační potenciál, inovace ve vzdělávání, soukromé základní školy, kvalita základního vzdělávání, inkluzívní vzdělávání
Pedagogika O. Decrolyho a možnosti jejího využití pro českou školu
Korábová, Jana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Bakalářská práce popisuje alternativní pedagogický systém Ovida Decrolyho, věnuje se formám, kterými je tento sytém aplikován v současných belgických školách a přibližuje možnosti využití Decroly pedagogiky pro českou školu, jako inspiraci pro řešení aktuálních otázek a požadavků na vzdělávání. Decroly se řadí k reformním pedagogům z počátku 20. století. Ve své koncepci vychází z dětského zájmu a z přirozených potřeb dítěte a zdůrazňuje požadavek globálního učení, kterému odpovídá také globální metoda čtení a psaní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.