Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kybernetika a informační gramotnost
Procházková, Petra ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá kybernetikou a informační gramotností s akcentem na lidský prvek v těchto tématech. V první části práce je popsána kybernetika se svými dvěma základními pojmy, kterými jsou informace a řízení, jako teoretické východisko pro následné zjišťování informační, resp. internetové gramotnosti u studentů středních a vysokých škol. Součástí praktické části je vytvoření dotazníku, stanovení hypotéz pro faktickou i vnímanou úroveň informační gramotnosti a následné vyhodnocení výsledků dotazníku. Oslovení respondentů proběhlo skrze zástupce ředitele jedné pražské střední školy, přes sociální sítě a také přímým oslovením. Tato část podává informace o úrovni informační gramotnosti s vědomím omezení, které výsledky obsahují. Vypovídací schopnost výsledků provedeného dotazníkového šetření je zmíněna v závěru práce.
Informatika na základních školách
Fabian, Ondřej ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato práce má za cíl analyzovat současný stav informatiky na různých základních školách podle zaměření. Zjistit vybavenost informačními technologiemi na základních školách, jejich vyspělost v tomto oboru, vyučované metody informatiky, znalosti učitelů a studentů v této oblasti a jejich zájem o informatiku. Podklady pro práci byly získány prostřednictvím osobních návštěv různých základních škol a konzultacemi s vedením, učiteli informatiky, externími IT spolupracovníky a žáky prvního a druhého stupně. Přínosem práce je analyzování současného stavu vybavenosti a výuky informatiky, dále potom zhotovení vlastních návrhů na realizaci výuky, vzdělanost učitelů a vybavenost základních škol. První část práce se věnuje zhodnocení současného stavu a plánovanému vývoji do budoucna. V další části jsou návrhy aplikace informačních technologií v oblasti řízení i výuky na základních školách. Závěrečná část se věnuje očekáváným přínosům návrhů a celkovému zhodnocení.
Užití internetu při výuce fyziky na ZŠ
MARYŠKA, Petr
Diplomová práce ?Užití internetu při výuce fyziky na ZŠ? pojednává o možnosti využití internetu jako pomůcky při výuce fyziky na ZŠ. Jeho využití nejenom při výuce by vedlo ke zlepšení počítačové gramotnosti učitelů a žáků. Naplnily by se klíčové kompetence k učení, řešení problémů, komunikativní, sociální a personální, občanské a pracovní. Praktická část diplomové práce obsahuje poznatky z výuky fyziky v 8. třídě ZŠ kde jsou porovnány výsledky při využití internetu ve výuce a výuka bez využití internetu. Déle jsou zde odkazy a recenze vybraných fyzikálních www stránek a jejich využití ve výuce. V poslední části práce je dotazník pro učitele fyziky na ZŠ a jeho vyhodnocení.
Analýza procesů knihovny VŠE
Daňková, Lucie ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Škochová, Věra (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza procesů knihovny VŠE. První část je věnována definování cílů a teorii podnikových procesů. Text vysvětluje pojem informační vzdělávání a informační gramotnost a propojuje tyto pojmy s procesní analýzou. Práce představuje profil knihovny a identifikované procesy pro optimalizaci. Ve druhé části jsou stanovené procesy podrobeny výchozí analýze a popsány v notaci EPC. Práce se zabývá pěti procesy s jejich podprocesy. Prvním procesem je školení v rámci výuky, následuje proces spolupráce mezi vyučujícími a knihovnou. Dalším procesem je kontrola plagiátů a využívání elektronických informačních zdrojů a závěrečných prací ve výuce a posledním procesem je zpětná vazba uživatelů. Závěr shrnuje práci a je doplněn o doporučení týkající se optimalizace zmiňovaných procesů. Cílem práce je navrhnout žádoucí stav fungování procesů a stanovené procesy informačního vzdělávání zkvalitnit tak, aby efektivně podporovaly nejen cíle a poslání knihovny, ale zároveň přispěly ke zvýšení informační gramotnosti studentů.
Projekt informačního vzdělávání pedagogů na střední technické škole
Dvořáková, Drahomíra ; Chára, Luboš
Příspěvek popisuje průběh školení informační gramotnosti zaměřené cíleně na pedagogy střední technické školy. Toto pilotní školení probíhalo od února do srpna 2010 a bylo součástí projektu na vytvoření „Studijního a informačního centra ve Střední škole technické a obchodní Dačice“. Cílem samotného školení bylo zkvalitnit vzdělávací proces na škole a inspirativně nasměrovat pedagogy do dalšího vzdělávání v oblasti orientace v elektronických zdrojích (digitální knihovny, open access zdroje a institucionální repozitáře), vyhledávání informací, citování aj. V závěru příspěvku je shrnuta a vyhodnocena anketa, která proběhla mezi pedagogy. Výsledky této ankety ovlivní další projekty konané v Národní technické knihovně a spojené s informační gramotností pedagogů.
Informační gramotnost v ČR
Matouš, Vladimír ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pavlík, Petr (oponent)
Práce se zabývá informační gramotností jako novým fenoménem ve vzdělávání. V první části definuje co jsou informace, jak probíhá komunikace. V dalším textu se práce věnuje problematice informací a dezinformací, definuje co jsou nová média a jaká jsou jejich specifika. V další části se práce věnuje informační gramotnosti, definuje její jednotlivé složky a jejich obsah, zabývá se jejími přínosy, které vyplývají z jejího dosažení jak pro jedince, tak pro společnost jako celek. Dále je obsah jednotlivých složek informační gramotnosti rozčleněn do tří úrovní, které odpovídají třem stupňům vzdělání. Následně je rozebíráno dosahování informační gramotnosti na těchto třech stupních a porovnáno s definovanými úrovněmi. Na základě tohoto porovnání jsou v poslední části práce definována doporučení, která by měla vést ke zlepšení dosahování informační gramotnosti ve vzdělávacím cyklu.
Problémy využívání informačních zdrojů v akademickém prostředí
Harant, Petr ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Cílem práce je hledání překážek ve využívání elektronických informačních zdrojů zainteresovanými subjekty. Mezi subjekty jsou zařazeny studenti, producenti, poskytovatelé (knihovny) a odborníci, respektive pedagogové. Práce se zaměřuje na konkrétní problémy nalezené u subjektů a snaží se navrhnout možná řešení k zlepšení této situace. Při definování problémů a hledání možných řešení bylo využito úzké spolupráce se zástupci jednotlivých skupin subjektů. S pomocí odborné pomoci bylo sestaveno množství méně či více závažných nedostatků. Konzultace byla využita i při zpracování řešení, která situaci již zlepšují nebo potenciál ke zlepšení nabízejí. Práce je strukturována do dvou velkých částí. První část zahrnuje obecné seznámení s pojmy jako informace, informační potřeba, informační chování nebo informační gramotnost. Elektronické zdroje představují současnou dostupnou situaci a blíže se zabývají technikou vyhledávání. Prostor je věnován populární multioborové databázi ProQuest 5000. Druhá část práce zkoumá konkrétní problémy a nabízí možná řešení využívání, respektive nevyužívání elektronických informačních zdrojů.
Gramotnost IS/IT v České republice
Gezo, Pavel ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Klas, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá úrovní informační gramotnosti IS/IT v České republice na základě porovnání s okolními státy v evropském prostoru. Státy byly vybrány na základě počtu obyvatel a členství nebo dlouhodobé spolupráci s Evropskou unií. Dané podmínky splnilo 16 států - Belgie, Bulharsko, Dánsko, Estonsko, Irsko, Řecko, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Rakousko, Portugalsko, Slovensko, Slovinsko, Finsko, Švédsko a Norsko. Státy byly rozděleny do 2 kategorií podle data přijetí do Evropské unie. První skupinu tvoří tzv. "staré" členské státy společně s Norskem a v druhé skupině jsou státy, které byly přijaty do Evropské unie v letech 2004 a 2007. Cílem této práce je porovnat úroveň informační gramotnosti IS/IT ČR vzhledem k vybraným 16 zemím v 5 oblastech působících v informační společnosti - ukazatele zkušební iniciativy i2010 a dosažení politiky e2005, počítače a internet v domácnostech a firmách, elektronický obchod domácností a firem, strukturální ukazatele informační společnosti a oblast vědy a výzkumu. Diplomová práce analyzuje/popisuje období let 2005 -- 2007 a pravděpodobný budoucí vývoj nejenom ve sféře informační gramotnosti, ale také informační společnosti.
Počítačová a internetová gramotnost v ČR
Matouš, Vladimír ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Bébr, Richard (oponent)
Bakalářská práce se zabývá počítačovou a internetovou gramotností v ČR v rámci celkové informační gramotnosti, popisuje její současný stav, rozebírá metody jejich šetření a věnuje se otázce zvyšování počítačové a internetové gramotnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.