Název:
Informatika na základních školách
Překlad názvu:
Education of informatics on elementary school
Autoři:
Fabian, Ondřej ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce má za cíl analyzovat současný stav informatiky na různých základních školách podle zaměření. Zjistit vybavenost informačními technologiemi na základních školách, jejich vyspělost v tomto oboru, vyučované metody informatiky, znalosti učitelů a studentů v této oblasti a jejich zájem o informatiku. Podklady pro práci byly získány prostřednictvím osobních návštěv různých základních škol a konzultacemi s vedením, učiteli informatiky, externími IT spolupracovníky a žáky prvního a druhého stupně. Přínosem práce je analyzování současného stavu vybavenosti a výuky informatiky, dále potom zhotovení vlastních návrhů na realizaci výuky, vzdělanost učitelů a vybavenost základních škol. První část práce se věnuje zhodnocení současného stavu a plánovanému vývoji do budoucna. V další části jsou návrhy aplikace informačních technologií v oblasti řízení i výuky na základních školách. Závěrečná část se věnuje očekáváným přínosům návrhů a celkovému zhodnocení.This work aims to analyze the current state of computer science at the various elementary schools according to the focus. The work is to ascertain information technology facilities in primary schools, their maturity in this field, learning methods of science, teachers' and students' knowledge in this area and their interest in informatics. Materials for this work were obtained through personal visits to various primary schools and consultation with the heads of schools, teachers of informatics, external IT colleagues and the students of the first and second degree. The benefit of this work consists in the analyzing of the current state of facilities and the teaching of science, subsequently making own proposals for the implementation of teaching, teacher education and elementary school equipment. The first part is devoted to assessing the current status and planned development in the future. The subsequent part aims at presenting proposals in regard to the application of information technology management and teaching at elementary school. The final section is devoted to the expected benefits of the proposal and overall evaluation.
Klíčová slova:
ICT plán školy; informační gramotnost; státní informační politika vzdělávání; Školní vzdělávací program; ICT school plan; informatics literacy; School educational program; the state informatics policy education
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/32707