Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy
Farkaš, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Diplomová práce Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy pojednává o způsobu, jakým informační design prostupuje do jedné z nejobvyklejších činností člověka v urbánním prostředí: cestování hromadnou dopravou. Městský prostor je v práci rámcem, do kterého je usazeno několik souvisejících disciplín zapojených do konceptu wayfindingu. Autor zasazuje problematiku do širokého historického a architektonického kontextu a nastiňuje souvislosti s kognitivní vědou. Případová studie zahrnuje stanovení principů pro informační design na příkladu pražského metra a jejich aplikaci na stanici, v níž byl instalován zkušební informační systém.
Návrh a implementace dashboardů v rámci business inteligence pro papírenský závod
Kos, Jakub ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Církovský, Tomáš (oponent)
Tématem této diplomové práce je návrh a implementace dashboardu pro konkrétní papírenskou společnost s využitím poznatků efektivního způsobu vizualizace dat. Navrhovaný dashboard je vyvíjen jako náhrada za současný způsob, který neumožňuje optimálně předat požadované informace. Pro navržení efektivního dashboardu bylo nutné načerpat znalosti z odborné literatury věnující se tématu reportingu, dashboardingu a vizualizace informací. K naplnění cílů práce byly v teoretické části použity tyto metody: poznání a popis současného stavu v oblasti reportingu a dashboardů pro získání teoretického základu a zjištění zásad a trendů vizualizace dat pro návrh efektivních grafických komponent zobrazujících klíčové informace. V praktické části bylo nutné analyzovat současný stav reportingového řešení ve společnosti a identifikace požadavků na nový dashboard. Tyto informace byly získány formou polostrukturovaných rozhovorů se zástupci uživatelů dashboardu. Úvodní kapitoly práce jsou věnovány výkladu tématu dashboardů. Je představen jejich historický vývoj, vymezeny základní pojmy a vysvětlena definice dashboardu. Následně autor v práci popisuje charakteristiky různých druhů dashboardu. Další část práce se věnuje teoretickému základu vizualizace informací. Popisuje základní procesy lidského vnímání a možnosti, jak na něj působit manipulací s jednotlivými atributy zobrazené informace. Praktická část práce se věnuje návrhu a implementaci dashboardu ve společnosti Mondi Štětí a.s. Při návrhu grafické podoby dashboardu a jednotlivých komponent využívá autor poznatků vysvětlených v teoretické části práce. Prototyp dashboardu, vytvořený v nástroji Tableu, byl následně konzultován a validován s uživateli. Na základě jejich připomínek byl upraven a poté implementován pro reálné použití. Výsledkem této práce je dashboard pobytových dob, navržený podle zásad efektivní vizualizace dat. Tento dashboard splňuje požadavky uživatelů a naplňuje jeho definovaný účel. Dalším přínosem práce je souhrn teoretických poznatků a zásad vizualizace dat, který může sloužit jako zdroj poučení pro čtenáře. V závěru práce autor navrhuje možnosti, jak nový dashboard dále vyvíjet.
Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy
Farkaš, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Diplomová práce Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy pojednává o způsobu, jakým informační design prostupuje do jedné z nejobvyklejších činností člověka v urbánním prostředí: cestování hromadnou dopravou. Městský prostor je v práci rámcem, do kterého je usazeno několik souvisejících disciplín zapojených do konceptu wayfindingu. Autor zasazuje problematiku do širokého historického a architektonického kontextu a nastiňuje souvislosti s kognitivní vědou. Případová studie zahrnuje stanovení principů pro informační design na příkladu pražského metra a jejich aplikaci na stanici, v níž byl instalován zkušební informační systém.
Návrh efektivního dashboardu v analytických úlohách IS
Janeczková, Agata ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou a návrhem efektivního dashboardu. V souvislosti s uvedením do problematiky popisuje témata Business Intelligence, datových úložišť a kvality dat. Je přehledem analytických výstupů a nastíněním procesu jejich tvorby. Jsou zde popsány především základní principy efektivního návrhu manažerských reportů, a to s důrazem na koncové uživatele. Práce je zaměřena na důležité faktory efektivity jako je využitelnost předaných informací a také forma jejich předání. V praktické části si práce klade za cíl zefektivnění konkrétního dashboardu. Kromě shrnutých principů správného návrhu jsou pro tyto účely využity rovněž poznatky kognitivní psychologie. Po předchozí analýze nedostatků stávajícího dashboardu dojde k zapracování navržených změn. Změny vedoucí k efektivnějšímu předání informací prostřednictvím dashboardu vychází z teoretického základu předchozí části.
Principy a postupy tvorby reportů a jejich verifikace ve vybraných reportingových platformách
Čelikovský, Filip ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Pesek, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje principům a zásadám tvorby dashboardů a reportů. Prví část práce je věnována úvodu do problematiky reportingu na základě současné literatury. V této části jsou vymezeny základní pojmy, místo reportingu ve firemní struktuře, historický vývoj a základní členění reportů. Dále se práce podrobně věnuje informačnímu designu. V této části je uveden popis základních vizualizačních prvků používaných v reportingu, dále pak problematika použití barev a v neposlední řadě také informace k vhodnému rozložení těchto prvků na plochu dashboardu či reportu. V této části se čtenář detailně seznámí s principy návrhu a tvorby dashboardů a repotů. V rámci praktické části je v první řadě navržena metodika hodnocení reportingových nástrojů. Cílem této metodiky je porovnání dvou konkrétních nástrojů za účelem poskytnutí informací o kvalitách zkoumaných nástrojů. Součástí této metodiky je souhrn požadovaných funkcionalit a také několik uživatelských kritérií hodnocených na základě použití hodnocených nástrojů při tvorbě konkrétního dashboardu. Komplexní návrh vzorového dashboardu je také součástí metodiky. Metodika bylo ověřena její aplikací na dva porovnávané nástroje, konkrétně SAP Crystal Reports 2011 a Tableau Desktop 8.1. Výsledkem hodnocení nástrojů je množství informací sloužících pro čtenáře jako podklad pro utvoření vlastního názoru na jednotlivé nástroje. Autor v diskusi výsledků uvedl své doporučení, který z nástrojů by vybral pro tvorbu dashboardů.
Informační design a jeho aplikace v kulturní statistice v ČR
Kubíčková, Jana Ada ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Práce se zabývá použitím grafického designu pro prezentaci kulturních statistik. Cílem práce je navrhnout použití grafického designu (designu dat) v prezentaci výstupů kulturní statistiky ČR. První část práce je věnovaná definici používaných termínů, především pak vymezení kategorie informačního designu, jeho historickému vývoji, společenskému a psychologickému opodstatnění. Ve druhé části práce je nejprve zhodnocen současný stav prezentace výstupů kulturní statistiky a dále navrženo zpracování těchto výstupů s použitím grafického designu (designu dat).
Interpretační hodnota obrazové informace a její význam při tvorbě grafických modelů a infografik
Phung, Hyu Nghia ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Grafické modely a infografiky jsou dnes již již nezbytnou součástí odborných prací, byznys prezentací a výukových materiálů na univerzitách. Autoři těchto dokumentů jsou ovšem často neznalí základních pravidel a konvencí tvorby grafiky a učí se způsobem pokusu a omylu. Publikací, věnujících se problematice efektivní verbální (prezentační a komunikační dovednosti) i neverbální komunikace (principy psaní odborných textů), je dostupných dostatečně. Prací věnující se problematice navrhování grafických modelů a vizuálních prvků nikoli. Obrázky, modely a grafy jsou přitom jedním z nejefektivnějších médií pro sdílení informací. Tento nedostatek způsobuje, že manažeři, profesoři i vědečtí pracovníci nemají tyto potřebné znalosti, což značně snižuje kvalitu jejich práce. Tato práce je jedním z pokusů tuto mezeru vyplnit a motivovat čtenáře k dalšímu rozvoji a studiu v oblasti. Práce zkoumá problematiku obrazové informace od jejích kořenů, tedy obecných principů vnímání a interpretace obrazové informace. Skrze koncepty Peirce, Saussura, Eca a dalších teoretiků poté práce vymezuje pojem "interpretační hodnota obrazové informace". Dále budou představeny některé obecné principy formování a interpretace obrazu, které budou následně konkretizovány a aplikovány na úrovni byznys a odborných modelů. Jednotlivé části práce budou provázet praktické ukázky a příklady. Cílem práce je vytvořit srozumitelnou a jasnou sadu doporučení a konvencí pro tvorbu grafických modelů a prezentací pro použití v oblasti byznys komunikace, výzkumné práce i univerzitní pedagogie.
Multimediální komunikace
Vondra, Zdeněk ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Multimediální komunikace vyvstává jako teoretické téma díky neustále a rychle se rozvíjejícím informačním a komunikačním technologiím. V souvislosti s digitalizací jsou vytvářeny nové prostředky a možnosti komunikace, které integrují mnoho nových i stávajících postupů. Pozornost veřejnosti i výrobců je směřována hlavně k technologiím a nástrojům. Teoretický rámec, který by předurčoval dopady a doporučoval efektivní využívání v rámci společnosti, ustoupil do pozadí zájmu. Dochází tak k masivnímu rozšíření technologií bez všeobecné znalosti parametrů jejich používání a významu v kontaktu se společností. Gramotnost je klíčem k funkčnímu a efektivnímu informačnímu designu, díky němuž budeme schopni komunikovat sdělení tak, jak zamýšlíme. Práce se zabývá otázkou analýzy současného stavu a syntézy podkladů pro vznik potřebné teoretické základny. Tato základna má za svůj cíl podpořit efektivní produkci multimediálního obsahu prostřednictvím hledání elementárních zákonitostí, které ovlivňují přenos sdělení multimediálními prostředky. V multimediální komunikaci dochází k oddělení komunikujícího od jeho sdělení, a je tak nezbytné během formulací a kódování postupovat vědomě a kvalifikovaně, aby nedocházelo k desinterpretacím, nebo aby sdělení bylo odolné vůči rušivým vlivům.
Navigace v e-shopech v České republice
Míka, Filip ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Práce si klade za cíl vyhodnotit stav webové navigace z hlediska webdesignu na vybraném vzorku internetových obchodů v České republice. Výzkum je dosažen stanovením metodiky, která definuje: šetřený vzorek internetových obchodů, šetřené typy navigací a zkoumané kvalitativní charakteristiky spjaté s designem webové navigace. Dle stanovaných kritérií je prezentováno vyhodnocení stavu včetně shrnutí nejdůležitějších poznatků formou autorova doporučení. Práce je rozdělena do čtyř celků. První kapitola přináší úvod do webové navigace a stanovuje filosofii, jakou je k práci přistupováno. Následuje teoretické pojednání o navigačním systému a designových charakteristikách, které je výchozí informační základnou pro třetí část stanovující metodiku kvalitativních charakteristik spjatých s designem navigace, které jsou v závěrečném oddílu na vybraném vzorku vyhodnoceny.
Vzájemný vztah informačního a grafického designu - aplikace na některé nástroje marketingu
Procházková, Magda ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
V dnešním světě přehlceném informacemi je nutné rozlišovat, co je důležité a co není. Tomu napomáhá informační a grafický design. Práce vysvětluje jejich vzájemný vztah a jejich principy. Ty pak aplikuje na prvky marketingového mixu, jako jsou produkt a propagace. První část této práce se zabývá teorií a principy. Nejprve popisuje informační design, jeho vznik, disciplíny, informačního designéra a poskytuje praktické rady. Podobným způsobem se zabývá v další části designem grafickým. V poslední části teorie popisuje marketing a nástroje marketingového mixu. Praktická část práce nejprve popisuje vzájemný vztah informačního a grafického designu. Poukazuje na jejich vzájemnou propojenost a upozorňuje na rozdíly mezi nimi. V další části jsou pak aplikována pravidla informačního a grafického designu na prvky marketingu. U produktu se zaměřuje na logo a firemní identitu, design produktu a na obal produktu. V propagaci pak hodnotí použití na webovou prezentaci a tištěnou propagaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.