Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 896 záznamů.  začátekpředchozí607 - 616dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Islam in Contemporary Czech Discourse: perception and representation of "the other"
Franioková, Tereza ; Yasar, Abu Ghosh (vedoucí práce) ; Militello, Paolo (oponent)
Hlavním tématem této magisterské diplomové práce je islám a jeho věřící, kteří sídlí v České republice. Výzkum se zaměřuje na jejich přítomnost v zemi v posledních deseti letech a má dva cíle. V prvé řadě jde o seznámení čtenáře se situací islámu a muslimů v Česku. Mým druhým cílem je představit zatím neprobádanou oblast islámu v českých médiích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V té první se zabývám tématy, jako je religiozita v České republice, historie islámu v zemi (zejména v Praze a v Brně), muslimové, kteří zde žijí, obraz islámu ve světové literatuře a hojně diskutovaná přítomnost muslimů v Evropě. V druhé části nabízím pohled na islám a muslimy podle českých masových médií přes knižní trh, krátkometrážní filmy a tisk až po internet. Detailněji se zaměřuji na analýzu několika blogů a facebookovských stránek, které vycházejí z předešlého průzkumu českého internetu.
Životní strategie úspěšných žen s dětmi ve vztahu k osobnímu a profesnímu životu
Horká, Kristýna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na kvalitativní výzkum životních strategií úspěšných žen s dětmi ve vztahu k osobnímu a pracovnímu životu. Cílem výzkumu je zjistit, jaký je jejich aktuální životní stav a jaký je ideál života, k němuž ženy směřují. Práce bude konkrétně sledovat, jaké místo v jejich životě zaujímá rodinný a osobní život v kontextu jejich pracovní kariéry. Jedná se tedy o problematiku osobní a pracovní identity, konkrétní identitní strategie a konkrétní praktiky, které ženy používají ke kombinaci obou životních sfér. Výzkum bude realizován prostřednictvím narativně-biografických rozhovorů, které budou doplněny metodou "osa života" coby vodítka pro následné vedení rozhovorů a témat, ke kterým se ženy vztahují a která pro ně mají zásadní důležitost. Výsledky jsou následně konfrontovány s odbornou literaturou. Klíčová slova: harmonizace rodiny a práce, strategie kombinace práce a rodiny, genderová identita ženy, rodinná a pracovní vyjednávání Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fashion - tool of the presentation of respect and recognition
Hrubalová, Zuzana ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Diplomová práca Móda - prostriedok prezentácie re pektu a uznania pojednáva o móde - odeve ako o prostredníkovi pri prezentovaní re pektu a vydobýjaní uznania v zamestnaní mojich respondentov. Sna í sa ukáza , aký význam móde, oble eniu pripisuje tematicky vybraná skupina udí ijúcich v sú asnej spolo nosti konzumu - teda akú úlohu móda a odev v ich ivote hrajú a do akej miery im pripisujú dôle itos . V tejto práci sa toti predpokladá, e svojim oble ením komunikujú re pekt a uznanie, ktoré si ich zamestnanie vy aduje, pri om je v nej pou itý kvalitatívny typ výskumu. Táto metóda umo uje získa individuálne názory a postrehy o respondentoch a dovedie k ozrejmeniu podstaty skúmaného. Je pou itý rozhovor pomocou návodu a rozhovory boli natá ané v priebehu októbra - novembra 2012.
Nerovnosti v procesu učení se cizímu jazyku
Suchardová Nováková, Jitka ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Lenochová, Alena (oponent) ; Betáková, Lucie (oponent)
Název: Nerovnosti v procesu učení se cizímu jazyku Autor: Mgr. Jitka Suchardová Nováková Katedra: Katedra pedagogiky Školitel: prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. Abstrakt: Tato disertace vychází ze sociologických závěrů, podle kterých je úspěch v procesu učení značně ovlivňován sociálním prostředím. S ohledem na tuto skutečnost jsou zde kladeny otázky týkající se nerovností v procesu učení se cizímu jazyku. Jsou zkoumány některé kategorie jako například sociální třída, motivace a postoje, které jsou v oblasti výzkumu učení se cizímu jazyku považovány za důležité externí faktory. V souvislosti s těmito pojmy je proces učení se cizímu jazyku nahlížen jako výrazně ovlivněný příležitostmi k učení a pojetím vlastní identity jedince učícího se cizí jazyk. Výsledků šetření bylo dosaženo použitím kvalitativního paradigmatu za použití narativního přístupu a rozhovoru jako hlavní výzkumné metody. Výzkumný design byl pragmaticky pojat a využil biografii a případovou studii. Výsledky výzkumu jsou prezentovány formou dvou kazuistik, přičemž použití narativní analýzy umožnilo zachytit diverzitu a komplexnost obou vybraných případů. Výzkum probíhal v univerzitním prostředí a jeho účastníky byli studenti technických fakult. Klíčová slova: nerovnost, motivace, postoje, habitus, identita
Dospívající dítě v pěstounské péči s ohledem na jedincovu identitu
Svobodová, Petra ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce "Dospívající dítě v pěstounské péči" se zabývá tématem dospívajícího jedince vyrůstajícího v pěstounské péči s ohledem na vývoj jedincovy identity. Teoretická část práce obsahuje náhled na téma dospívání, pěstounské péče, identity a rovněž problematiku deprivace. Výzkumná část je věnována názorům a postojům dospívajících dětí k tématům biologické rodiny, pěstounské rodiny a identity. Rovněž jsou zde důležité postoje pěstounů k totožným tématům. Klíčová slova Dospívající dítě, pěstounská péče, deprivace, identita
Cizinci v Evropě: diskurzivní analýza konstrukce "cizinců" ve zpravodajství v denících Die Frankfurter Allgemeine Zeitung a Lidové noviny
Mičková, Barbora ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Rigorózní práce Cizinci v Evropě: Analýza konstrukce "cizinců" ve zpravodajství v denících Die Frankfurter Allgemeine Zeitung a Lidové noviny se zabývá mediálním diskurzem, v rámci kterého je konstruována cizinecká kategorie v médiích. Téma národní identity, plurality kulturních identit a občanství je v současné době progresivní oblastí výzkumu sociálních věd, která má praktické využití v oblasti státní správy, politiky, ekonomie i podnikání. Cílem práce je pojmenování diskurzivních konstrukcí, které jsou používány při definování cizince, a zasazení tohoto cizineckého diskurzu do kontextu německé, české a evropské identity. Práce používá přístup kritických diskurzivních studií a využívá interdisciplinarity: zasazuje tak diskurz do kontextu konceptu národní identity, kulturní identity a multikulturalismu. Výsledky analýzy provedené zakotvenou teorií práce aplikuje na dílčí diskurzivní prvky a přístupy. Rigorózní práce obsahuje návrh hypotéz, jejichž ověření může být předmětem dalšího výzkumu.
Móda a sebepojetí u dětí staršího školního věku
Medalová, Lenka ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vztahem módy a vlastního Já se zaměřením na děti staršího školního věku. Text je strukturován do dvou částí - teoretické a empirické. První oddíl teoretické části je věnován definování pojmů vztahovaných k Já, jako je sebepojetí, identita, sebehodnocení a sebeprezentace. Druhý oddíl je již sestupně věnován vztahu módy a sebepojetí. Nejprve je uveden pohled na módu jako odraz doby a proměn role ženy. Proměny módy a estetického ideálu se odvíjí od společenské situace a životního stylu. Dále jsou představeny dílčí hybné síly módních proměn a zájmu o módu v kontextu vyjádření sexuální přitažlivosti, sociálního postavení a individuality. Ty se již dotýkají a zároveň pramení z identity jedince v rovině osobní, genderové a sociální. Cílem teoretické části je na základě teoretických zdrojů objasnit, jaký je původ sebeprezentace prostřednictvím oděvu v těchto třech rovinách, jak módu ovlivňují a naopak jak móda ovlivňuje je. Empiriciká část je věnována kvalitativnímu výzkumu, který byl proveden na druhém stupni základní školy. Jeho cílem bylo zmapovat, jak se fenomén módy promítá do života dospívajících v prostředí školy a jakým způsobem se móda uplatňuje v kontextu jejich rozvíjející se identity.
Poslání pedagogických fakult v České republice
Milota, Petr ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Práce se zabývá pedagogickými fakultami z hlediska jejich poslání v rámci terciárního systému vzdělávání České republiky. Vychází z předpokladů teoretického východiska poslání neziskových organizací, které zdůrazňuje roli poslání a jeho fundamentální význam pro existenci celé instituce. Autor zároveň pracuje i s hodnotovým východiskem, které vyjadřuje potřebu transparentnější diferenciace segmentu pedagogických fakult v systému českého vysokého školství. Základem metodologie práce je studium a rozbor dokumentů společně s expertním dotazníkovým šetřením. S jejich pomocí je zkoumáno definování a formulace identity pedagogických fakult na úrovni veřejně-politických dokumentů; legislativy (Zákon o vysokých školách), institucí (statuty fakult) a osobních postojů vedoucích akademických pracovníků všech pedagogických fakult v České republice (expertní šetření).
Fenomén Apple: vliv moderních technologií na subjekt
Kuldová, Michaela ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Fenomén Apple: vliv moderních technologií na subjekt Abstrakt Cílem této práce je studie společnosti Apple Inc. v souvislosti s tím, jak je vnímána subjekty. Po stručném představení společnosti Apple Inc. se zaměříme na sémiotickou analýzu značky Apple, jejích produktů a marketingových strategií. Předmětem zkoumání bude také současná společnost, jejímž charakteristickým rysem je konzum, a dále vnímání značky subjektem v souvislosti s jeho identitou, budováním image, životním stylem a zařazením do sociálních vrstev. Cílem je odkrýt, jaký význam přikládá soudobá společnost spotřebnímu zboží, zejména pak zboží označenému logem jablka. Podle dostupných faktů má Apple po celém světě mnoho svých příznivců. Předmětem této práce je tedy objasnění úlohy společnosti Apple Inc. a dokázat, že Apple je v rámci současné konzumní společnosti určitým fenoménem, anebo dokonce kultem, který je doprovázen emocemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 896 záznamů.   začátekpředchozí607 - 616dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.