| |
|
Hydraulické soustavy letadel
Puller, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Práce „Hydraulické soustavy letadel“ je zaměřena na problematiku hydraulického přenosu sil pro ovládání letounu. V první a druhé části jsou shrnuty hlavní charakteristiky hydraulických soustav a základní fyzikální vlastnosti kapaliny. Ve třetí části jsou popsány jednotlivé součásti hydraulických soustav a jejich charakteristiky. Čtvrtá část obsahuje popis a schémata zapojení různých typů hydraulických okruhů, pátá část popisuje typy servomechanismů řízení. V kapitolách 6 a 7 je popis hydraulických soustav dvou našich letounů L – 159 a L – 410. Následuje statistický přehled silových instalací malých a středně velkých letounů a porovnání vlastností různých forem přenosu síly. Na závěr je provedeno vyhodnocení statistického přehledu.
|
|
Manipulátor pro letecké agregáty
Kaše, Vladimír ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší konstrukční návrh mobilního manipulátoru pro letecké agregáty. Cílem je navržení hlavních nosných segmentů. Jedná se o jejich navržení pomocí návrhového výpočtu a provedení kontrolního výpočtu. Manipulátor umožňuje manipulaci s agregáty do maximální výšky 5 metrů a maximální hmotnosti 250 kilogramů.
|
| |
|
Hydraulický přidržovač/vyhazovač
Škarvada, Radoslav ; Tlustoš, Jiří (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší návrh hydraulického přidržovače/vyhazovače pro mechanický klikový lis. Na základě zadaných parametrů je provedena analýza klikového mechanismu, potřebné výpočty, analýza a návrh možných variant řešení, návrh hydraulického obvodu a stanovení hydraulických prvků. Konzultace probíhaly ve firmě ŽĎAS, a.s. a řešení je provedeno dle připomínek, rad a doporučení konstrukce hydrauliky v této firmě.
|
| |
|
Letecké aktuátory
Jetela, Václav ; Horák, Marek (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem „Letecké aktuátory“ se v první části zabývá uceleným přehledem hydraulicky a elektricky poháněných aktuátorů používaných v letectví. Druhá část práce je věnována přehledu leteckých hydraulických okruhů. Jednotlivé kapitoly obsahují popis funkce a schémata. V následujících kapitolách práce jsou zpracovány návrhy testovacího standu pro zkoušení provozních parametrů aktuátorů. Závěr práce je věnován srovnání jednotlivých aktuátorů dle výkonu použití v letadlech.
|
| |
|
Reconstruction of AXMAT Testing Station
Gergel, Matej ; Dobeš, Petr (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
The master´s thesis deals with reconstruction of RCF test rig AXMAT. Main goal is design new hydraulic load system and his realization. The first part of thesis describes similar experimental machines and their pros and cons. This analysis is base for complete reconstruciton of AXMAT. New hydraulic load system allows dynamic programmable load cycles. Control system with close loop and feedback was created in software Matlab – Simulink. Main frame was reconstructed too. Control and action parts were asseble to station. Output of thesis is function sample.
|
|
Brake system of small airplane with tail gear
Kubičár, Dávid ; Cäsar, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The purpose of this bachelor thesis is to design a braking system for ultralight aircraft. The introductory part of this work is focused on a research study of brake systems and their possible control, in terms of advantages and disadvantages for a given type of aircraft, as well as in terms of ergonomically appropriate arrangement of controls pedals. The theoretical part also includes the analysis of the load pressure during the landing of the aircraft and the distribution of hydraulic fluids used in the brake system. In the second, practical part, the work focuses on a new design of the brake pedal, as well as on the calculation of the aircraft load during landing and the determination of the maximum braking force at which there is no risk of the aircraft tipping over.
|