Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojezdové a zvedací zařízení
Kukla, Antonín ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je navrhnout a zkonstruovat pojezdové a zvedací zařízení pro přemisťování vrtulníku BELL s lyžinami. Manipulační zařízení slouží k transportu vrtulníku mezi letištní plochou a hangárem. Práce je rozdělena do několika hlavních částí. V první části je řešen konstrukční návrh pojezdového a zvedacího zařízení. Dále je proveden pevnostní výpočet vybraných částí a vypracování výkresové dokumentace, která obsahuje výkres sestavy a důležitých skupin.
Hangár
Matějková, Pavla ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením nosné ocelové konstrukce hangáru pro malá letadla v lokalitě Brno-Medlánky. Půdorysné rozměry jsou 40,0×44,0 m, výška konstrukce je 10,0 m. Byly vypracovány dvě předběžné konstrukční varianty; jejich hlavní rozdíl je tvar příhradového vazníku. Obě varianty byly posouzeny na kombinaci sedmnácti zatěžovacích stavů. Následné porovnání variant vedlo ke zvolení finální varianty, která byla podrobně zpracována. Příhradový vazník v této variantě je obloukový, výška příhrady je 1,5 m, jednotlivé prvky jsou tvořeny z čtvercových trubek. Byl proveden podrobný statický výpočet včetně výpočtu spojů, výkresové dokumentace a technické zprávy. Hlavní konstrukční materiál je ocel S235JR.
Pojezdové a zvedací zařízení
Folprecht, Michal ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je představit řešení manipulace s vrtulníkem BELL mezi přistávacím prostorem a hangárem. Jako hlavní cíl práce je navrhnout vhodnou konstrukční variantu dle požadovaných parametrů, provést základní pevnostní výpočty částí mechanizmu a doložit odpovídající výkresovou dokumentaci. Součástí je také 3D vizualizace celého zařízení.
Ocelová konstrukce hangáru
Růžičková, Markéta ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce hangáru pro malá vrtulová letadla typu Cessna. Půdorysné rozměry jsou 40,0 x 60,0 m. Světlá výška je cca 10,0 m. Objekt se nachází v Brně. Hlavní konstrukční materiál je ocel S355J2. Byly vypracovány dvě předběžné geometrické, resp. konstrukční varianty řešení, prostorový příhradový obloukový vazník a girlandový vazník. Varianty byly orientačně dimenzovány a posouzeny hlavní nosné prvky obou variant. Následně byly varianty zhodnoceny a byla vybrána jedna varianta pro podrobné zpracování. Pro zvolenou variantu je vypracován podrobný statický výpočet hlavních nosných částí konstrukce včetně spojů a některých detailů, výkresová dokumentace a technická zpráva dle specifikace vedoucího práce. Pro zpracování diplomové práce byly použity platné normy ČSN EN.
Pojezdové a zvedací zařízení
Husák, Adam ; Šťastný, Antonín (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na pojezdová a zvedací zařízení určená pro přepravu vrtulníků BELL mezi letištní plochou a hangárem. První část je věnována přehledu a zhodnocení významných výrobců podobných zařízení. Dále je proveden rozbor možných mechanizmů zařízení a následná volba vhodného řešení. Druhá část pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtech. Součástí je výkres navrženého zařízení. Toto zařízení je definováno nosností do 2000 kg a zdvihem 80 mm.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Sudolský, Filip ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce bylo vytvoření architektonické studie novostavby Galerie letecké techniky a tradic letectví v Brněnských Medlánkách. Novostavba by měla být začleněna do prostředí stávajícího letiště sportovních letadel. Tomuto projektu předcházel před diplomový projekt, na který jsem se snažil navázat svým návrhem galerie. Řešený pozemek má svažitý charakter na volném terénu odloučen od četnější městské zástavby. Výchozím bodem pro návrh byla snaha o citlivý zásah do krajiny a zároveň hledání jistých referencí přímo v nejbližším okolí. Z dalekých rozhledů z místa stavby do okolí vznikla idea o zachování horizontální linie panoramatických křivek a spolu s prací s terénem a konstrukčním nárokům vznikla myšlenka vlněné krajiny s velko-rozponovou konstrukcí. Z potřeby zastřešit velkorozměrové exponáty v podobě letadel, a letecké techniky se konstrukce a její statické nároky staly startovacím bodem celého návrhu. Konstrukce je vytvořena prostorově příhradovým řešením a dominuje celému výstavnímu prostoru. Halový objekt je provozně i stavebně napojen na zázemí a ostatní využití galerie spolu s konferenčním sálem, kavárnou, studovnou, dílnou a administrativní částí. Jako jeden celek se jeví především při příchodu do areálu letiště, kdy je stavba zastřešena jednolitou organickou plochou, která ze ztrácí v okolním terénu. Samotná galerie však vystupuje z terénu a otevírá se směrem k vzletové a odletové ploše, kde také směřuje k hlavnímu výhledu do okolí. Objekt je také specifický svými vstupy, kde s jako hlavním vstupem je zamýšleno úzkým schodištěm ve střešní části. Tento vstup by měl lidem evokovat přistání letadel, kdy se letadlo při sestupu ponoří nejprve do oblak a následně se vynoří nad krajinou. Tedy člověk se ponoří do střešní plochy a objeví se v krajině, která je nahrazena galerií.
Aplikace nových evropských předpisů na provoz letiště Hranice (LKHN)
Titz, Tomáš ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je provést přehledný rozbor zajištění letového provozu na letišti Hranice (LKHN). Dalším cílem je vytvořit metodiku pro aplikaci tohoto rozboru, využitelnou provozovatelem veřejného vnitrostátního letiště.
Ocelová konstrukce hangáru
Plačková, Markéta ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce hangáru pro malá letadla. Půdorysné rozměry objektu jsou 37,475 x 48,0 m. Výška konstrukce v nejvyšším bodě je 15,5 m. Objekt se nachází ve Znojmě. Hlavní konstrukční materiál je ocel S355J2. Nosnou konstrukci tvoří prostorový příhradový rám. Vzdálenost jednotlivých příčných vazeb je 4 m. Je vypracován statický výpočet hlavních nosných částí konstrukce včetně spojů a detailů. Pro zpracování diplomové práce byly použity platné normy ČSN EN.
Pojezdové a zvedací zařízení
Bernard, Vladislav ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtu manipulačního zařízení určeného k přepravě vrtulníku BELL mezi hangárem a letištní plochou. V první části práce je uveden rozbor možných mechanismů použitelných k manipulaci s vrtulníkem a také přehled s celkovým zhodnocením některých výrobců, kteří se zabývají výrobou tohoto typu zařízení. V druhé části je prezentován návrh a potřebné výpočty s výkresovou dokumentací. Manipulační zařízení je určeno nosností 2000kg s minimálním zdvihem vrtulníku 80mm pro zajištění bezpečné přepravy na potřebné vzdálenosti.
Hangár
Čajda, Daniel ; Straka, Bohumil (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením dřevěné konstrukce hangáru v Brně - Medlánkách. Hangár je určen pro malá letadla, která se na tomto letišti nacházejí. Půdorysné rozměry jsou 116 m × 64 m a výšce 10,6 m. Objekt je půdorysně zakřiven, tvoří část půlkruhu. Příčné vazby jsou nepravidelné, tvořeny z plnostěnných vazníků, které staticky působí jako dvoukloubové oblouky. Konstrukce je navržena z lepeného lamelového dřeva, rostlého dřeva a ocelových spojovacích prvků. Spodní stavba je řešena betonovými bloky a základovými pasy. Prostorovou tuhost zajišťují příčná a podélná ztužidla. Střešní a obvodový plášť je tvořen sendvičovými panely.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.