| |
| |
| |
|
Přehled vývoje malých a středních nosných raket
Dítě, Radovan ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší zabývající se vývojem malých a středních nosných raket. Práce je rozdělena do čtyř hlavních částí. První část pojednává o základních princi-pech raketové techniky a typech raketových pohonů. Druhá část se zabývá historickým vý-vojem raketové techniky. Ve třetí části je popsán vývoj malých a středních nosných raket. Poslední, čtvrtá část se věnuje současnému stavu malých nosných raket.
|
|
Přehled vývoje nosných raket pro pilotované lety
Šurkala, Martin ; Daniel, Miloš (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje vývoj raketové techniky od jejích počátků aţ po kosmické lety. V první části jsou popsány základní principy reaktivního pohonu a stručný vývoj prvních raket. Následuje kapitola, jeţ popisuje vznik moderní kosmonautiky v podání největších vědců, kteří v oblasti raketové techniky působili na počátku 20. století. V následující části práce je uveden německý raketový program, na který navazují vesmírné programy USA a SSSR (Ruska). V poslední části jsou uvedeny rakety vyuţívány Evropou, Čínou a soukromou společností SpaceX. V této práci nejsou zpracovány pouze v minulosti pouţité nosiče, nýbrţ také nosiče, které se teprve pro svoji první cestu připravují.
|
|
Stabilita a řiditelnost letounu Z-143 s výkonnější pohonnou jednotkou
Kochtík, Martin ; Matějů, Jiří (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a posouzením letových vlastností letounu Z 143 s pohonnou jednotkou Lycoming AEIO-580-B1A. První část textu se zaměřuje na obecný popis letounu, jeho geometrické charakteristiky, výpočet hmotnostních a aerodynamických charakteristik. Z hlediska letových výkonů jsou zde porovnány hodnoty pro aktuální a vývojový letoun s výkonnějším motorem. Další část práce se zabývá samotným výpočtem vlastností z hlediska stability a řiditelnosti. V této části jde o stanovení výsledků letových vlastností a jejich posouzení, zda vyhovují. V závěru jsou pak rozebrány jednotlivé výsledky a k nim okomentována případná doporučení na nápravu či zlepšení těchto vlastností
|
|
Zhodnocení rozdílů mezi JAR-FCL a PART-FCL v oblasti pilotních licencí
Poloch, Gabriel ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Nastálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato závěrečná bakalářská práce v úvodní části mapuje historii letectví po právní stránce předpisů. Představuje předpisy JAR-FCL, které jsou do této chvíle platné. Dále představuje předpis Part-FCL, jenž je součásti nařízení EU č. 1178/2011. Tento předpis je v tuto chvíli v přechodném období a postupně nahrazuje předpisy JAR-FCL. Hlavní část této práce se zabývá hodnocením rozdílů mezi těmito předpisy, především v oblasti pilotních licencí a struktury výcviku pilotů.
|
|
Létání při nízkých rychlostech
Glinz, Jan ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá nízkými rychlostmi letounu. Zaměřuje se především na pádovou rychlost, počítání její velikosti a vlivy, které ji určují. Jedna kapitola je věnována systémům varování před pádem a systémům zábrany pádů. Další témata v práci se zabývají důsledky minimální rychlosti na letoun a na pilotáž.
|
| |
|
Analýza letových výkonů letounu VUT 081 KONDOR
Kerndl, Jindřich ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje analýze letových výkonů letounu VUT-081 Kondor. Na začátku se zaměřuje na stanovení aerodynamických podkladů a odhad tahových charakteristik pohonné jednotky. Z těchto podkladů jsou letové výkony spočteny a zhodnoceny dle předpisu CS-ELSA. Na závěr je uvedeno srovnání letových výkonů s konkurenčními letouny.
|