|
Další vzdělávání učitelů vyučujících tělesnou výchovu na základních a středních školách v České republice
Hájek, Daniel ; Flemr, Libor (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Název: Další vzdělávání učitelů vyučujících tělesnou výchovu na základních a středních školách v České republice Cíle: Jedním z cílů diplomové práce bylo analyzovat současnou nabídku akreditovaných vzdělávacích akcí DVPP pro oblast tělesné výchovy. Zajímaly nás údaje týkající se zaměření a forem akcí, hodinové dotace, počtu očekávaných účastníků a účastnického poplatku. Dalším cílem práce bylo zjistit, jaká stanoviska zaujímají učitelé tělesné výchovy vzhledem k jejich dalšímu průběžnému vzdělávání. Mimo jiné nás zajímalo, jak často se tohoto vzdělávání účastní a jaké formy vzdělávacích akcí jim přijdou nejvhodnější vzhledem k předmětu tělesná výchova. Metody: V první fázi byla analyzována data získaná z databází udělených akreditací v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků) spravované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Data v další části práce byla získána pomocí vlastního dotazníkového šetření, kterého se účastnili učitelé základních a středních škol vyučující tělesnou výchovu. Celkově bylo osloveno 700 škol (25 základních a 25 středních škol ze všech krajů České republiky). Výsledky: Nejvíce akreditovaných vzdělávacích akcí bylo zaměřeno na zdravotní TV, bylo pořádáno pro 10 - 12 účastníků a trvalo 5 - 6 hodin. Nejčastěji za tyto akce účastníci zaplatili poplatek ve...
|
|
Vliv stylu vedení ředitele školy na řízení pracovního výkonu a rozvoj pedagogických pracovníků
Rybová, Anna ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá styly řízení ředitelů vzdělávacích institucí v České republice. Jejím cílem je analyzovat vliv stylu manažerského řízení ředitele školy na učitelský sbor v návaznosti na řízení pracovního výkonu a rozvoji pedagogických pracovníků. První část práce se věnuje a popisuje teoretická východiska, vymezuje základní pojmy z oblastí obecného managementu, vedení lidí a vše specifikuje do prostředí škol. Představuje poznatky o stylech vedení, o pracovním výkonu, který je specifikován na řízení pracovního výkonu v neziskových organizacích. Dalším představeným aspektem práce vedoucího je profesní rozvoj pracovníků, který v oblasti školství škol je představován povinným dalším vzděláváním pedagogických pracovníků. V druhé části práce je představen dotazník sociologa profesora Dr. Philipa Hallingera s názvem - The Principal Instructional Management Rating Scale, zkráceně PIMRS, který autorka přeložila a otestovala v prostředí českých škol. Výsledky empirického šetření z dotazníků jsou doplněny o výsledky z polostrukturovaných rozhovorů s řediteli a učiteli. Jsou analyzovány současné styly vedení manažerů, využívají-li manažerských metod, zdali jsou učitelé motivováni k profesnímu rozvoji a jejich rozvoj je v souladu se strategickými cíli školy. Poznatky jsou porovnány se záznamy...
|
| |
| |
| |
| |
|
Srovnávací analýza zákonů o pedagogických pracovnících v ČR a SR se zaměřením na další vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol
Cermanová, Jaroslava ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Další vzdělávání pedagogických pracovníků představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu porovnání legislativních norem v této oblasti v České a Slovenské republice, analyzuje jejich rozdíly a klady jednotlivých stran. Cílem práce je vyhodnotit názory ředitelek mateřských škol v České republice a na Slovensku vzhledem ke stanovené hypotéze. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsán základní obsah hlavních právních norem školství obou zemí a ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován názor vedení mateřských škol k řešené problematice a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: Školský zákon, zákon o pedagogických pracovnících, předškolní vzdělávání, kariérní systém, další vzdělávání pedagogických pracovníků, uvádějící učitel, mentor, začínající učitel, adaptační období, samostatný učitel, kreditní systém.
|
|
Další vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol znojemského regionu.
KOLŠTROMOVÁ, Dana
Předmětem bakalářské práce je zjištění, za jakých podmínek se uskutečňuje další vzdělávání pedagogických pracovníků znojemského regionu. V teoretické části se zaměřuji na současné legislativní požadavky na odbornou připravenost předškolních pedagogů a nastínila jsem některé možnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.V druhé části jsem se zaměřila na specifika znojemského regionu, na počty a velikosti předškolních zařízení a informace o dopravní obslužnosti. Třetí, praktická část mojí práce, přináší zpracované názory pedagogů a vedoucích pracovníků mateřských škol.
|