Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv stylu vedení ředitele školy na řízení pracovního výkonu a rozvoj pedagogických pracovníků
Rybová, Anna ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá styly řízení ředitelů vzdělávacích institucí v České republice. Jejím cílem je analyzovat vliv stylu manažerského řízení ředitele školy na učitelský sbor v návaznosti na řízení pracovního výkonu a rozvoji pedagogických pracovníků. První část práce se věnuje a popisuje teoretická východiska, vymezuje základní pojmy z oblastí obecného managementu, vedení lidí a vše specifikuje do prostředí škol. Představuje poznatky o stylech vedení, o pracovním výkonu, který je specifikován na řízení pracovního výkonu v neziskových organizacích. Dalším představeným aspektem práce vedoucího je profesní rozvoj pracovníků, který v oblasti školství škol je představován povinným dalším vzděláváním pedagogických pracovníků. V druhé části práce je představen dotazník sociologa profesora Dr. Philipa Hallingera s názvem - The Principal Instructional Management Rating Scale, zkráceně PIMRS, který autorka přeložila a otestovala v prostředí českých škol. Výsledky empirického šetření z dotazníků jsou doplněny o výsledky z polostrukturovaných rozhovorů s řediteli a učiteli. Jsou analyzovány současné styly vedení manažerů, využívají-li manažerských metod, zdali jsou učitelé motivováni k profesnímu rozvoji a jejich rozvoj je v souladu se strategickými cíli školy. Poznatky jsou porovnány se záznamy...
Hodnocení kvality školy zřizovatelem
Rybová, Anna ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Bakalářská práce Hodnocení kvality školy zřizovatelem zjišťuje, jaké aktivity na úrovni regionálního školství realizují zřizovatelé převážně veřejných základních škol při jejich hodnocení. V České republice je hlavní autoritou pro hodnocení kvality podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Česká školní inspekce, jejíž celostátní působnost je ukotvena zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání. Hodnotící kritéria pro jednotlivé stupně škol schvaluje každoročně ministr školství. V letech 2009-2012 probíhal národní projekt Cesta ke kvalitě, který pomáhal školám se zaváděním interní evaluace - autoevaluace. Jedním z výstupů daného projektu jsou též doporučující kritéria pro hodnocení škol zřizovatelem. Výzkumné šetření bakalářské práce ukázalo, že zřizovatelé hodnotí činnost ředitele školy, například pro určení finanční odměny či sankce. Hodnotící kritéria pro činnost ředitele nebývají veřejně dostupná na rozdíl od kritérií pro hodnocení škol, která musí být podle školského zákona veřejná. Veřejně dostupné dokumenty s metodikou hodnocení škol poskytli dva zřizovatelé a to Městská část Prahy 6 a magistrát města Liberec. Oba zřizovatelé hodnotí školy v podobných oblastech činností a můžeme prohlásit, že jsou shodné s doporučenými kritérii, která vzešla z...

Viz též: podobná jména autorů
1 RYBOVÁ, Adéla
4 RYBOVÁ, Aneta
1 Rybová, Alena
4 Rybová, Alexandra
4 Rybová, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.