Název:
Srovnávací analýza zákonů o pedagogických pracovnících v ČR a SR se zaměřením na další vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol
Překlad názvu:
Analysis of the Means of the Implementation of the Teachers' In-service Education from the Management Perspective
Autoři:
Cermanová, Jaroslava ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Další vzdělávání pedagogických pracovníků představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu porovnání legislativních norem v této oblasti v České a Slovenské republice, analyzuje jejich rozdíly a klady jednotlivých stran. Cílem práce je vyhodnotit názory ředitelek mateřských škol v České republice a na Slovensku vzhledem ke stanovené hypotéze. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsán základní obsah hlavních právních norem školství obou zemí a ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován názor vedení mateřských škol k řešené problematice a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření. KLÍČOVÁ SLOVA: Školský zákon, zákon o pedagogických pracovnících, předškolní vzdělávání, kariérní systém, další vzdělávání pedagogických pracovníků, uvádějící učitel, mentor, začínající učitel, adaptační období, samostatný učitel, kreditní systém.In-service education of teachers represents one of the key parts of strategic development of the Czech system of education. The work focuses on the problem from the perspective of the school`s management and analyses the part it plays in implementation of in-service education. The aim of the work is to interpret the ways how in-service education is approached and the means of its implementation in primary and secondary schools. The work itself is divided into two main parts. The characteristics of in-service education and the state of the art are described in the first part. The approach of the management of schools to the problems of in- service education is analyzed through the questionnaire in the second part. At the end of the work, the conclusions resulting from this inquiry are described in detail. KEYWORDS: Educational Act, the Act on Pedagogical Staff, Preschool Education, Further Education of Pedagogical Staff, the Career Scheme, Supervisor, Mentor, New Entrant Teachers, an Adaptation Period, Full Certificated Teacher, Accreditation policy
Klíčová slova:
adaptační období; další vzdělávání pedagogických pracovníků; kariérní systém; KLÍČOVÁ SLOVA: Školský zákon; kreditní systém; mentor; předškolní vzdělávání; samostatný učitel; uvádějící učitel; začínající učitel; zákon o pedagogických pracovnících; Accreditation policy; an Adaptation Period; Full Certificated Teacher; Further Education of Pedagogical Staff; KEYWORDS: Educational Act; Mentor; New Entrant Teachers; Preschool Education; Supervisor; the Act on Pedagogical Staff; the Career Scheme