Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 173 záznamů.  začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Finanční gramotnost
Stárková, Zuzana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
STÁRKOVÁ, Zuzana, Finanční gramotnost, Praha, 2011. (Bakalářská práce). Zuzana Stárková - Univerzita Karlova v Praze - Husitská teologická fakulta. Vedoucí práce, Prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc. Tématem této práce je finanční gramotnost, konkrétně otázka toho, jak jsou na tom s úrovní finanční gramotnosti občané České republiky a jaké jsou v dnešní době hlavní důsledky finanční negramotnosti. Úvodní část se zabývá rozdělením finanční gramotnosti, jejími příčinami a důsledky a dále se zabývá finanční gramotností z pohledu sociálního a z pohledu psychického. Poslední kapitoly jsou věnovány problematice osobního bankrotu a insolvenčního zákona. Práce je zakončena názornou praktickou kazuistikou zadlužené rodiny. Klíčová slova: Finanční gramotnost, Finanční vzdělávání, Rodinné finance, Bankovnictví, Zadluženost, Exekuce, Insolvenční zákon, Sociální a právní poradenství
Možnosti neziskového sektoru v oblasti zvyšování finanční gramotnosti občanů
Skuhrová, Petra ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Vychová, Helena (oponent)
Název mé diplomové práce je "Možnosti neziskového sektoru v oblasti zvyšování finanční gramotnosti občanů". Cílem diplomové práce je analýza a hodnocení činnosti nestátních neziskových organizací v oblasti zvyšování finanční gramotnosti občanů. Zároveň se zaměřuje na vzájemné vztahy státu, ziskového a neziskového sektoru v oblasti finančního vzdělávání. Svoji práci jsem rozčlenila do šest kapitol. V první kapitole jsem vymezila výzkumný problém, stanovila cíle práce a definovala výzkumné otázky. Ve druhé kapitole jsem se věnovala metodologii a charakteristice zdrojů dat. Pro účely této práce jsem vybrala polostandardizovaný rozhovor, analýzu aktérů a analýzu dokumentů. V druhé části kapitoly jsem vytvořila přehled zdrojů dat, ze kterých jsem při psaní práce čerpala. Při psaní své práce jsem vycházela z teorie "trojúhelníku" trhu, státu a občanského sektoru, konceptu sociální odpovědnosti a předností a selhání neziskového sektoru. Nejprve jsem se zaměřila na politiku státu v oblasti zvyšování finanční gramotnost občanů. Dospěla jsem k závěrům, že první kroky státu v této oblasti lze vysledovat o roku 2005, kdy nabyl účinnosti první strategický dokument. Stát prostřednictvím svých subjektů vydal další strategické dokumenty, také se snaží o naplňování doporučení Evropské komise. V těchto strategických...
Výchova k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a rodině
Kramplová, Eva ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou výchovy dětí k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a v rodině. Finanční a ekonomická gramotnost je jedním z důležitých témat současné doby. Teoretická část práce předkládá různé pohledy na tuto problematiku. Výchova k finanční gramotnosti je stejně tak otázkou získávání odborných znalostí, jako věcí postojů, charakteru a hodnot člověka. Práce se zabývá legislativními východisky a podrobně analyzuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání v oblasti finanční a ekonomické gramotnosti. Předkládá konkrétní návrhy struktury vyučovací hodiny pro žáky 1. a 2. stupně základní školy. Další část práce se zaměřuje na možnosti výchovy v rodině, která má v procesu výchovy k finanční a ekonomické gramotnosti nezastupitelnou roli. Empirická část práce představuje výsledky dvou samostatných výzkumů. První se zabýval otázkou, jak současní učitelé realizují v praxi základní školy výuku finanční gramotnosti. Druhý výzkum se zaměřuje na mladé dospělé ve věku 18 - 26 let a jejich znalost základních ekonomických pojmů na pozadí subjektivního hodnocení jejich rodiny a školy.
Analýza finanční gramotnosti v ČR
Vu Hong, Ly ; Kolman, Marek (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Předmětem této diplomové práce je finanční gramotnost v České republice. Předním zájmem práce je vládní koncept formulující Národní strategii finančního vzdělávání a Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách. Dále se práce zabývá nedílnou součástí finanční gramotnosti ochraně spotřebitele. V nadnárodní podobě jsou pak rozebrány aktivity Evropské unie a Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj, které ve velké míře ovlivnily kroky české vlády v této problematice. Nakonec byla provedeny analýza finanční gramotnosti přinášející zhodnocení a srovnání výsledků s dalšími výzkumy a návrhy na zlepšení stavu finanční gramotnosti české populace.
Analýza právní úpravy lichvy
Červenková, Tereza ; Lechner, Tomáš (vedoucí práce) ; Jurčík, Radek (oponent)
Práce analyzuje současnou právní úpravu lichvy v České republice a finanční gramotnost dospělé české populace. Součástí práce je rozbor nového zákona o spotřebitelském úvěru, který je účinný od 1. prosince 2016. V práci je také provedena komparace české právní úpravy lichvy s vybranými státy, zejména Evropské unie. Česká právní úprava se nejvíce podobá právní úpravě Německa a Portugalska a to zejména z hlediska občanskoprávního. Za nejefektivnější lze považovat právní úpravu Španělska, která výslovně stanovuje povolenou hranici úrokové míry. Úprava české právní úpravy lichvy je na základě komparace se zahraničními úpravami považována za vhodnou. Součástí práce je vlastní dotazníkové šetření, které je zaměřené na finanční gramotnost dospělé populace České republiky. Z výsledků výzkumu vyplývá, že existuje korelace mezi nejvyšším dosaženým vzděláním respondentů a jejich finanční gramotností že počet uvalených exekucí a ochota půjčovat si finanční prostředky je u respondentů s vysokoškolským vzděláním nižší, než u respondentů se středním a základním vzděláním. Při porovnání výsledků s výzkumem společnosti STEM/MARK z roku 2010 je zřejmé, že se finanční gramotnost dospělé populace České republiky od té doby žádným zásadním způsobem nezměnila.
Pojištění domácnosti na českém pojistném trhu
Šebestová, Lucie ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na trh pojištění domácnosti v České republice. Cílem této práce je analyzovat a vyhodnotit strukturu a náležitosti pojištění domácnosti, a poradit, na jaké aspekty by se měl klient zaměřit, a to před sjednáním pojištění, i během jeho trvání. Text je doplněn o konkrétní příklady současné nabídky daného produktu. Pozornost je věnována i problémům, jež jsou s tímto pojistným produktem spojeny, a kterým by se tedy měl případný zájemce o pojištění nebo pojistník vyvarovat. Součástí práce je také dotazníkové šetření, jež se zaměřuje na problémy spojené s pojištěním, zda je, či není, pojistné součástí spotřebitelových výdajů a na závislost pojištění domácnosti na věku a měsíčním čistém příjmu členů domácnosti.
Finanční gramotnost na SŠ VIZE
Skořepová, Anna ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Finanční gramotnost na SŠ VIZE" se zabývá úrovní finanční gramotnosti. Tato škola je součástí věznice v Jiřicích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich se zabývá finanční gramotností jako takovou. Rozebírá její složky, definici a vývoj. Dále pak obsahuje formy a metody výuky finanční gramotnosti. Druhá část, praktická, se zabývá výzkumným šetřením. Toto šetření se zabývá úrovní finanční gramotnosti osob ve výkonu trestu odnětí svobody, kteří se vzdělávají na SŠ VIZE.
Relationship between financial literacy and demand of products providing wellbeing in retirement
Zimermannová, Petra ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent)
Predmetom tejto diplomovej práce je skúmanie vzťahu medzi finančnou gramotnosťou a pravdepodobnosťou vstupu do súkromných pilierov dôchodkového systému v Českej republike pre občanov starších ako 50 rokov. Zatiaľ čo prvá časť práce poskytuje prehľad penzijných systémov a reforiem vo svete so zameraním na Českú republiku, druhá časť práce prináša teoretický základ k problematike finančnej gramotnosti a indikátorov merateľnosti stupňa finančnej gramotnosti na základe rôznych medzinárodných štúdií a výskumov. Posledná časť tejto práce je výskumnou časťou. Za účelom skúmania vzťahu medzi finančnou gramotnosťou a dopytom po rôznych formách sporenia na dôchodok sme v našej diplomovej práci vytvorili model logistickej regresie, kde sme zvolili nezávislé vysvetľujúce premenné na základe teoretického základu z druhej časti práce. Závislou premennou v našom modeli bola pravdepodobnosť sporenia v súkromnom pilieri penzijného systému. Posledná časť práce tiež prináša zhrnutie našich záverov o významnosti finančnej gramotnosti pri rozhodovaní o sporení na dôchodkový vek a tiež záver, že nízky level finančnej gramotnosti českých občanov bol jedným z dôvodov zrušenia druhého piliera v Českej republike.
Vývoj trestného činu úvěrový podvod na území Jihočeského kraje do roku 2014
BUŠKOVÁ, Tereza
Cílem této práce je analýza vývoje páchání trestného činu úvěrový podvod dle ustanovení § 211 zák. č. 40/2009 Sb., trestní zákoník (zejména vývoj počtu trestných činů a vývoj výše škody) a následné porovnání s vývojem vybraných makroekonomických ukazatelů v období let 2005 až 2014 na území Jihočeského kraje. Při zpracování této práce bylo využito metody sekundární analýzy dat. Jako zdroj byla využita statistická data, získaná od jihočeské pobočky Českého statistického úřadu a statistická data kriminality Policie České republiky. Analýzou byla zpracována data hodnotící množství zjištěných případů tohoto trestného činu, kterého se dopustili pachatelé na území Jihočeského kraje a to podle místa spáchání. Analyzován byl soubor 5.713 trestných činů a 4 219 pachatelů. Definovaný soubor byl rozdělen na sedm částí (okresů) podle místní příslušnosti územních odborů Policie České republiky. Zjištěná data byla porovnávána s vybranými makroekonomickými ukazateli. Z výsledků lze učinit závěr, že nejvyšší nápad trestného činu úvěrový podvod je po přepočtu na 1 000 obyvatel, v okrese Strakonice. Naopak nejnižší trestná činnost je ve sledovaném období v okrese Jindřichův Hradec. Také bylo v této práci zjištěno, že vývoj makroekonomických ukazatelů nemá vliv na vývoj této trestné činnosti. Závěrem, na základě zjištěných údajů, lze doporučit podpoření ekonomické výuky na základních a středních školách a tím i zvýšení finanční gramotnosti populace. Dále lze doporučit důsledné využívání již dostupného Centrálního registru úvěrů a také podporu změn právních předpisů, tak aby měli poskytovatelé úvěrů povinnost si žadatele více prověřit a také, aby byl pachatel této trestné činnosti odrazován vyššími tresty, ukládanými za úvěrové podvody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 173 záznamů.   začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.