Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybraná biblioterapeutická díla pro děti a mládež ve volnočasové výchově ke čtenářství
JÍŠOVÁ, Ilona
Cílem bakalářské práce je představení vybraných literárních děl pro děti a mládež, která mohou být využita k biblioterapeutickým účelům ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje biblioterapii, její historii, formy, dílčí metody a příbuzné expresivní terapie. Dále jsou uvedeny vybrané postupy a metody využívané v biblioterapii, přehled a základní představení literárních děl, která tvoří podklad k vypracování metodických a pracovních listů v praktické části. Praktická část je zaměřena na ověření a reflexi metodických a pracovních listů pro děti mladšího školního věku ve školní družině.
Biblioterapie s opuštěnými dětmi
Kadrlová, Nikola ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce "Biblioterapie u dětí v dětských domovech" pojednává o využití biblioterapie u dětí v dětských domovech. Hlavním cílem práce je shrnout teoretické poznatky z oblasti biblioterapie a dětských domovů a následně prezentovat návrh vhodných biblioterapeutických technik a literatury pro děti žijící v dětských domovech. Práce by měla sloužit jako inspirace pro odborníky a všechny ty, kteří chtějí při práci s dětmi v dětských domovech využívat biblioterapii. Vedlejším cílem je zjistit dostupnost literatury a materiálů týkající se biblioterapie. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá biblioterapií, její teorií a příklady možného využití v praxi v zahraničí a v České Republice. Druhá kapitola se zaměřuje na dětské domovy a především problémy dětí, zde umístěných. Poslední kapitola podává návrh biblioterapeutických technik, uzpůsobených přímo na konkrétní problémy dětí v dětských domovech. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik a literatury zaměřené na konkrétní problémy dětí v dětských domovech.
Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.
Bezpečný prostor ve výtvarné dramatice
Nedomová, Veronika ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Ústředním tématem bakalářské práce je bezpečný prostor. Jedná se o fenomén, který prostupuje prakticky celým pedagogickým procesem a je jeho nezbytnou součástí, neboť utváří vhodné podmínky k naplnění edukačních cílů. Je také předpokladem pro rozvoj osobnosti, jež vede nejen k osobnímu štěstí a naplněnému životu, ale implicitně také k lepšímu fungování celé společnosti. Cílem práce je podrobně zmapovat principy a možnosti bezpečného prostoru skrze výtvarnou tvorbu (Výtvarnou výchovu) společně s dramatizací (Dramatickou výchovu). Díky tomuto spojení lze využít potenciálu výtvarné a dramatické exprese jako specifického způsobu sebevyjádření, zkoumání svého vnitřního já a svého vztahu k okolnímu světu. Dramatická hra je také vhodný prostředek k navození autentického prožitku, během kterého přirozeně dochází k rozvoji osobnosti. Pro označení interdisciplinárního průniku těchto oborů je využit pojem výtvarná dramatika. V didaktické části je na základě nabytých poznatků sestavena výtvarně dramatická tematická řada s vybraným námětem - Enviroment. Didaktická transformace využívá tří výukových jednotek výtvarné výchovy a kontextualizuje současné tendence ve společnosti a výtvarného umění.
Supervizní práce s výtvarnou expresí
Hanzlová, Andrea ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent)
Název: Supervizní práce s výtvarnou expresí Autor: Bc. Andrea Hanzlová Vedoucí práce: doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc. ABSTRAKT Výtvarná tvorba je běžnou praxí v arteterapii a supervizi v ČR, nicméně její současné možnosti a podoby nejsou v supervizi dostatečně zmapovány, např. přínosy výtvarné exprese pro supervizní práci a její případná rizika. Práce zkoumá pojem výtvarné exprese v supervizi, jak ji supervizoři aplikují v porovnání se zahraničím (UK a USA) a jaké faktory ovlivňují způsob jejich práce. Metodicky jde o kvalitativní obsahovou analýzu polostrukturovaných rozhovorů na populaci dvanácti respondentů. Výsledky představují čtyři tematické okruhy: Vymezení výtvarného kreativního procesu, jeho fází a obsahu, Úskalí a Benefity práce s kreativním výtvarným procesem, které respondenti uvádějí a Vliv vzdělání supervizorů arteterapie v České republice na jejich práci. Z výsledků vyplývá, že výtvarná exprese v supervizi nabízí prostor pro širokou škálu přístupů, jež jsou u nás v praxi využívány ve velmi různé míře nebo zcela chybí. Jedním z důvodů této rozmanitosti v porovnání se zahraničním může být i historická neukotvenost oboru arteterapie v ČR. Klíčová slova: exprese, výtvarný kreativní proces, artefakt, umělecká terapie, arteterapie, supervize, supervize uměleckých terapií
Biblioterapie s opuštěnými dětmi
Kadrlová, Nikola ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Bakalářská práce "Biblioterapie u dětí v dětských domovech" pojednává o využití biblioterapie u dětí v dětských domovech. Hlavním cílem práce je shrnout teoretické poznatky z oblasti biblioterapie a dětských domovů a následně prezentovat návrh vhodných biblioterapeutických technik a literatury pro děti žijící v dětských domovech. Práce by měla sloužit jako inspirace pro odborníky a všechny ty, kteří chtějí při práci s dětmi v dětských domovech využívat biblioterapii. Vedlejším cílem je zjistit dostupnost literatury a materiálů týkající se biblioterapie. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá biblioterapií, její teorií a příklady možného využití v praxi v zahraničí a v České Republice. Druhá kapitola se zaměřuje na dětské domovy a především problémy dětí, zde umístěných. Poslední kapitola podává návrh biblioterapeutických technik, uzpůsobených přímo na konkrétní problémy dětí v dětských domovech. Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik a literatury zaměřené na konkrétní problémy dětí v dětských domovech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.