Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí72 - 81dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití taneční terapie ve výuce
Hofmanová Pírková, Alena ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Ve své práci se zabývám využitím taneční terapie ve výuce prostřednictvím emočního prožitku při aktivních tanečně pohybových činnostech. Zaměřuji pozornost především na vnímání těla v prostoru a vztahu ve skupině. Mou snahou je najít potenciál v propojení didaktiky taneční výchovy se sociálním učením. Cílem mé diplomové práce je navrhnout tanečně výchovný projekt pro konkrétní skupinu dětí zaměřený na fyzický a psychický rozvoj s akcentem na kultivaci vztahů ve skupině. Projekt je zrealizován a následně zhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA: tanec, pohyb, výchova, vztah, vyjádření, vnímání, terapie, diagnostika, emoce, hudba
Divadlo jako okno do světa mentálního postižení
Macková, Anna ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Onder, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá kvalitativní analýzou autobiografického divadelního představení, které vzniklo podle deníků ženy s mentálním postižením. Podklady pro analýzu tvoří vlastní autentická zkušenost, divadelní scénář a videozáznam představení. Empirické části předchází teoretický úvod, v němž je zpracováno téma mentálního postižení v souvislosti s divadelní tvorbou. Na počátku empirické části stojí otázka: Co se skrze divadlo dozvídáme o člověku s mentálním postižením? Analytický proces zahrnuje tři roviny: tematickou analýzu divadelního představení, analýzu perspektivy tvůrce a pohledu implicitního diváka. Ukazuje se, že příběh obsahuje běžná autobiografická témata. Autorka v podstatě nereflektuje mentální postižení. Tvůrčí perspektiva zahrnuje umělecké zpracování příběhu do podoby divadelního představení. Divadlo plní také funkci osvětovou a terapeutickou. Pomyslné okno je prostorem na pomezí jeviště a hlediště. Tvůrce jej otevírá směrem ven, divák směrem dovnitř. Implicitní divák je během představení konfrontován se svými předsudky, kumulují se v něm ambivalentní pocity. Tento proces končí katarzí a skutečným setkáním s hereččiným světem a její spontaneitou. KLÍČOVÁ SLOVA mentální postižení, divadlo, autobiografie, tvůrce, implicitní divák, katarze
Použití vektorů odvozených od rostlinných virů pro expresi proteinů v rostlinách
Kratochvílová, Kateřina ; Moravec, Tomáš (vedoucí práce) ; Holá, Dana (oponent)
Virus tabákové mozaiky (TMV) je jedním z nejprozkoumanějších virů vůbec a jeho vlastnosti (např. jednoduchost, schopnost samosbalování (self assembly) virové kapsidy, tvar, schopnost rychle se množit v širokém zastoupení hostitelů) nabízí široké využití v různých biologických odvětvích. Genové vektory, založené na viru tabákové mozaiky představovaly, a i v dnešní době stále představují, velmi dobrý způsob pro expresi proteinů v rostlinách. Protože je virus tabákové mozaiky velmi dobře prozkoumán a velké množství vlastností a dějů, které v něm probíhají již bylo objeveno, ubírá se v dnešní době jeho zkoumání hlavně směrem k využití v nanotechnologických odvětvích. A to nejen jako templátu pro tvorbu nanočástic, ale jsou otevřeny i možnosti pro potenciální využití tohoto viru pro výrobu vakcín v rostlinách.V této práci jsem shrnula dosud známé informace o procesu self assembly viru tabákové mozaiky a poukázala na možnosti využití tohoto viru v nově se rozvíjejících oborech biologie. Klíčová slova Virus tabákové mozaiky, sbalování virové částice, virový vektor, nanotechnologie
Vektory odvozené od viru mozaiky tabáku a jejich použití pro expresi proteinů v rostlinách
Kroupa, Daniel ; Moravec, Tomáš (vedoucí práce) ; Plchová, Helena (oponent)
(cz): V průběhu několika posledních desetiletí se rostlinné viry a vektory odvozené z nich se staly nejen nedílnou součástí práce v laboratořích, ale začali se i komerčně využívat pro tvorbu vakcín, léčiv, enzymů a jiných proteinů/peptidů. Jedním z nejčastěji používaných virů pro expresi heterologních proteinů je virus tabákové mozaiky. V této práci bych se rád zaměřil na rostlinné viry, na vektory z nich odvozené. Porovnat je s dalšími používanými expresními systémy v rostlinách a popsat, jak by jejich výhody mohli být dále využívány a zkombinovány s metodami moderního klonování. Klíčová slova: virový vektor, exprese, virus tabákové mozaiky, virus mozaiky vigny, Golden- gate klonování
Expresní profil katepsinu L u jednotlivých vývojových stádií Fascioloides magna
Šašková, Romana ; Kašný, Martin (vedoucí práce) ; Mareš, Michael (oponent)
Fascioloides magna, dvouhostitelská motolice z čeledi Fasciolidae parazitující u domácích a volně žijících přežvýkavců severní Ameriky a střední Evropy včetně České Republiky. V České republice se vyskytuje tento vysoce patogenní helmint u jelenovitých a turovitých, přičemž způsobuje těžká poškození jater a prevalence této nákazy místy dosahuje až 95%. Přesto biologie F. magna dosud není zcela prozkoumána a informace související s molekulární podstatou interakce mezi parazitem a hostitelem či funkce určitých molekul produkovaných tímto parazitem zůstávají velmi omezené. Dle zjištění našeho předchozího výzkumu exkrečně-sekreční produkty dospělce F. magna (ESP) obsahují značné množství molekul, které hrají zásadní roli při průniku do tkání hostitele, trávení a úniku před imunitní odpovědí. Mezi nejvíce abundantní patří cysteinová peptidáza - cathepsin L (FmCL). Předpokládá se, že FmCL hraje klíčové role v průběhu celého životního cyklu, u všech stádií a v různých procesech. Za tímto účelem jsme provedli pilotní studii, v níž jsme stanovovali úroveň exprese FmCL u miracidií a dospělců. Pro porovnání míry exprese u těchto dvou stádií byla aplikována metoda qPCR. Výsledky experimentu potvrdily naše očekávání, že u dospělých červů je tento enzym exprimován v mnohem větší míře než u miracidií. Současně...
Industriální krajina. Možnost tématu v umění a výtvarné výchově
Kuchynková, Monika ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem industriální krajiny ve výtvarném umění z hlediska pedagogického, historického a teoretického. V teoretické části se autorka zabývá výkladem jednotlivých pojmů, které s touto industriální problematikou souvisí. Zároveň povrchově nastiňuje vývoj industriální krajiny, průzkum vztahů a postojů, převážně u mladé generace, vůči těmto komplexům a zaobírá se touto problematikou z hlediska využití v umění, jako námětu či industriálních materiálů. Velmi zajímavým a novějším fenoménem je aktivita zvaná Urbex, jejíž výklad, světoví i čeští představitelé a jeho vývoj je zde stručně vyložen. Současně je doplněná o výtvarnou tvorbu, motivu industriálních staveb, industriálního materiálu, vzpomínek, pocitů a vztahu k této krajině, autorky diplomové práce. V didaktické části, která je stěžejní pro tuto diplomovou práci, autorka vypracovala pět příprav na jednotky vyučování ve výtvarné výchově, kde se zaměřila jak na použití industriálního materiálu, tak na tuto tématiku. Jejichž cílem bylo seznámení žáků s touto problematikou a možnostmi tvorby s těmito materiály. Čtyři přípravy byly odučeny na základní škole Vodičkově, na Praze 1. Jednalo se o výtvarné řady, které byly zaměřeny jak na industriální problematiku, využití těchto materiálů i průmyslového tématu. Žáci se v rámci...
Přechylování nových názvů profesí
Kožuriková, Daniela ; Bozděchová, Ivana (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce Přechylování nových názvů profesí má dvě části. Pojednává nejprve teoreticky o problematice přechylování a představuje sufixy při přechylování používané. Druhá část ověřuje výskyt jmen vyexcerpovaných ze slovníku Nová slova v češtině 1 a 2 a z článku Ljuby Mrověcové (2009) Pojmenování nových profesí u pozic v oblasti ekonomiky a podnikání (v rusko-českém srovnávacím plánu) v korpusu SYN 2010 a databázi Neomat. Následují seznamy doložených a nedoložených jmen ve výše uvedených zdrojích. Významy méně známých pojmenování vysvětluje abecedně řazený slovníček.
Svoboda projevu a její meze
Smílek, Ondřej ; Suchánek, Radovan (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o svobodě projevu a jejích mezích. Svoboda projevu je jakožto základní lidské právo nezbytné pro řádné fungování demokratického právního státu a v tomto ohledu mu také musí být dána náležitá ochrana. Tu v českém právním řádku zajišťuje právní předpis nejvyšší právní síly, součást ústavního pořádku České republiky, Listina základních práv a svobod. Svoboda projevu v podobě, v jaké ji chápeme dnes, byla formulována teprve po druhé světové válce jako prevence před podobně zničujícím válečným konfliktem v budoucnosti. Určitou touhu po šíření svobodných myšlenek však spatřujeme i hluboko v historii, kdy byly první pokusy o získání svobody projevu úzce spjaty s náboženstvím. V 19. století, kdy již svoboda vyznání našla své pevné místo v zákonech většiny evropských zemí, počala být svoboda projevu chápána v souvislosti se svobodou tisku, které bylo v té době jediným sdělovacím prostředkem. V průběhu 20. Století, kdy bylo lidstvo na celém světě svědkem otřesných hrůz válek, bylo nutno lidská práva přísně chránit. Za tímto účelem vznikly mezinárodní organizace a v jejich rámci i mezinárodní katalogy lidských práv. Formulace lidských práv a základních svobod je v těchto dokumentech velmi podobná, zároveň je pojí myšlenka, že lidská práva jsou nadřazená jakýmkoli jiným zájmům. Svoboda...
Funkce jazykové semiózy ve filmech Quentina Tarantina
Daičová, Andrea ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce "Funkce jazykové semiózy ve filmech Quentina Tarantina" si klade za cíl zachytit a popsat výjimečnost a jedinečnost jazykových prostředků ve filmech jednoho z nejvýznamnějších filmových režisérů a scenáristů - Quentina Tarantina. Prostřednictvím sémiotické analýzy zkoumá významové prvky ve filmech a scénářích a popisuje tak charakteristický způsob užívaných výrazů. Zaměřuje se především na znak, jakožto hlavní nástroj semiózy, a jeho funkci ve filmové řeči. Soustředí se také na popis užívaných sémantických jevů, zdůvodnění jejich výskytu v autorově tvorbě, a snaží se tak zachytit originalitu autorova vyjadřování. Závěrečná část zkoumá Tarantinovo postavení v kinematografii a snaží se vysvětlit příčiny jeho velkého mediálního úspěchu.
Rozvoj hudebního vnímání a vyjadřování dětí pomocí tance
Hofmanová Pírková, Alena ; Grobár, Martin (vedoucí práce) ; Nečasová, Jindra (oponent)
Ve své práci přednáším metodické postupy, ve kterých se zaměřuji na zprostředkování emočního prožitku při aktivním poslechu hudby prostřednictvím pohybových činností. Zaměřuji pozornost především na rytmické cítění a jeho vnitřní členění. Cílem mé bakalářské práce je navrhnout vlastní podobu učebního plánu vytvořenou s ohledem na rozvoj příslušných hudebních schopností na věk dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: hudba, vnímání, vyjadřování, tanec, děti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí72 - 81dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.