Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj tvořivosti žáka základní školy prostřednictvím notačního programu
Grobár, Martin ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Sedláček, Marek (oponent)
Vsouvislosti scelosvětovým rozvojem informační a komunikační technologie a sjejím postupným pronikáním do edukačních procesů se i v hudební pedagogice jeví otázky využití moderní technologie v hudebním vyučování jako aktuální a hudebně pedagogickou veřejností diskutované. Předmětem disertační práce se stalo bádání nad možnostmi notačního programu v rozvoji hudebnosti žáků na druhém stupni základní školy, zejména pak jejich elementární hudební tvořivosti. Teoretická část práce vytváří rámec vlastního výzkumu. Klasifikuje hudební technologie, podrobněji se zabývá nejdůležitějšími notačními programy s důrazem na ve výzkumu použitý program MuseScore a přináší nezbytná fakta k problematice hudební kreativity. Část výzkumná stanoví předmět, cíle a základní pracovní hypotézy výzkumu. Ten byl realizován v několika etapách a v návazných výzkumných šetřeních. Hlavní výzkum si kladl za cíl ověřit experimentální metodiku vyučování hudební výchovy u žáků šestých tříd základních škol s využitím notačního programu jako nástroje pro rozvoj jejich hudebně- tvořivých dovedností. Závěry výzkumu lze uplatnit v dalším procesu hledání možností využití hudební technologie v rozvoji celkové hudebnosti žáků v základním vzdělávání. Následná šetření verifikovala závěry hlavního výzkumu a ověřovala navrhovaná řešení v podobě využití...
Rozvoj tvořivosti žáka základní školy prostřednictvím notačního programu
Grobár, Martin ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Sedláček, Marek (oponent)
Vsouvislosti scelosvětovým rozvojem informační a komunikační technologie a sjejím postupným pronikáním do edukačních procesů se i v hudební pedagogice jeví otázky využití moderní technologie v hudebním vyučování jako aktuální a hudebně pedagogickou veřejností diskutované. Předmětem disertační práce se stalo bádání nad možnostmi notačního programu v rozvoji hudebnosti žáků na druhém stupni základní školy, zejména pak jejich elementární hudební tvořivosti. Teoretická část práce vytváří rámec vlastního výzkumu. Klasifikuje hudební technologie, podrobněji se zabývá nejdůležitějšími notačními programy s důrazem na ve výzkumu použitý program MuseScore a přináší nezbytná fakta k problematice hudební kreativity. Část výzkumná stanoví předmět, cíle a základní pracovní hypotézy výzkumu. Ten byl realizován v několika etapách a v návazných výzkumných šetřeních. Hlavní výzkum si kladl za cíl ověřit experimentální metodiku vyučování hudební výchovy u žáků šestých tříd základních škol s využitím notačního programu jako nástroje pro rozvoj jejich hudebně- tvořivých dovedností. Závěry výzkumu lze uplatnit v dalším procesu hledání možností využití hudební technologie v rozvoji celkové hudebnosti žáků v základním vzdělávání. Následná šetření verifikovala závěry hlavního výzkumu a ověřovala navrhovaná řešení v podobě využití...
Rozvoj hudebního vnímání a vyjadřování dětí pomocí tance
Hofmanová Pírková, Alena ; Grobár, Martin (vedoucí práce) ; Nečasová, Jindra (oponent)
Ve své práci přednáším metodické postupy, ve kterých se zaměřuji na zprostředkování emočního prožitku při aktivním poslechu hudby prostřednictvím pohybových činností. Zaměřuji pozornost především na rytmické cítění a jeho vnitřní členění. Cílem mé bakalářské práce je navrhnout vlastní podobu učebního plánu vytvořenou s ohledem na rozvoj příslušných hudebních schopností na věk dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: hudba, vnímání, vyjadřování, tanec, děti
Rozvoj celkové hudebnosti dospělého amatérského sborového zpěváka prostřednictvím intonačního výcviku.
Grobár, Martin ; Váňová, Hana (oponent) ; Tichá, Alena (vedoucí práce)
Obsahem práce "Rozvoj celkové hudebnosti dospělého amatérského sborového zpěváka prostřednictvím intonačního výcviku" je výzkum rozvoje hudebnosti u dospělých amatérů s důrazem na rozvoj intonačních a pěveckých dovedností. Výzkumné šetření se uskutečnilo v experimentálním vyučování, které se odehrálo v roce 2005 a trvalo tři školní semestry. Zúčastnilo se ho 11 dospělých hudebních amatérů, kteří se přihlásili na obor sborový zpěv v CH ZUŠ Harmonie, o.p.s. Nevyrovnaná úroveň rozvoje hudebnosti, jež se prokázala při vstupní diagnostice u amatérských dospělých zpěváků, vedla autora práce k vytvoření vlastních didaktických materiálů, pomocí nichž se pokusil dokázat, že i dospělý člověk, který se hudbě nikdy vážně nevěnoval, se může dále hudebně vzdělávat, rozvíjet své hudební schopnosti, hudbu prožívat a aktivně provozovat. Cílem bylo zapojit dospělého amatéra do sborového provedení vokální skladby. Didaktické statě se zaměřují na metodiku výcviku intonace, rytmu a pěveckých dovedností. Vytvořená metodická řada integruje účelně vybrané prvky mnohých českých intonačních systémů určených pro elementární pedagogiku i vzdělávání a přípravu hudebních profesionálů (v teoretické části je předložen jejich rozbor s důrazem na uplatnění ve sboru složeném z dospělých amatérů). Výsledná metoda tak představuje soubor...

Viz též: podobná jména autorů
2 Grobár, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.