Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autorita učitelů na střední škole
Houserová, Jana
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na vnímání autority učitele pohledem žáků střední odborné školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je vymezení pojmu autorita, rozdělení typů autorit, porovnání autority na jednotlivých stupních škol. Snaží se popsat osobnost učitele a zaměřuje se na vztah žáků a učitelů středních škol. V teoretické části jsem provedla porovnání a analýzu teoretických poznatků z různých odborných zdrojů. Cílem praktické části je zjistit, jak žáci středních odborných škol vnímají pojem autorita ve středoškolském prostředí, co si pod ním představují. Jaké osobnosti pedagogů, jako nositelů autority preferují a jak k nim přistupují. Zaměřila jsem se také na pohled žáků, kterým nahlíží na vlastnosti pedagogů a na rozdílnost názorů z hlediska pohlaví. Na základě sběru dat z dotazníkového šetření, vyhodnocení a analyzování dat jsem se snažila navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníku, jehož respondenty byli žáci středních odborných škol.
Transgenerační přenos výchovných stylů v rodině
Skalová, Markéta ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Chittussiová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na transgenerační přenos výchovných stylů v rodině a je rozdělena do dvou částí, do teoretické a praktické části. V teoretické části práce jsou popsány a definovány základní pojmy a definice rodiny, výchovy, výchovných stylů a transgeneračního přenosu. Praktická část se snaží zjistit, do jaké míry se vyskytuje transgenerančí přenos výchovných stylů v rodině.
Drogově závislé matky v Terapeutické komunitě Karlov a význam pocitu viny ve výchově dětí
Kubištová, Natálie ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Lososová, Amalie (oponent)
Východiska: Ženy s problémy z užívání návykových látek mají své charakteristické rysy a potýkají se s mnohými těžkostmi, jež vyplývají nejen z jejich genderových specifik. Mezi nimi je významně zastoupeno mateřství, které v kombinaci s abúzem návykových látek zásadně mění svůj profil, počínaje prožíváním, konče způsobem, jakým se tyto ženy vztahují ke svým dětem. Tyto způsoby jsou zatíženy mnohými prožitky, procesy a emocemi, které následně blokují nastolení vhodné výchovy. Cíle: Cílem této práce bylo zjistit, zda ženy se závislostními problémy pociťují vinu a stud ve vztahu ke svým dětem, případně zmapovat, odkud vyvěrají a co je formuje. Dalším stěžejním cílem bylo odhalit, zda tyto pocity mohou vytvářet bariéry ve vztahu k dítěti, a především pak ve výchově. Posledním cílem práce bylo vyhodnotit, zda kromě těchto determinant vstupují do procesu sanace vztahu ještě jiné proměnné, případně které to jsou. Metodika: Sběr dat se uskutečnil na jaře roku 2019 v Terapeutické komunitě Karlov. S klientkami byl veden polostrukturovaný rozhovor, dále byly popsány konkrétní pozorované situace mateřských interakcí k dítěti. Výzkumný soubor: Vzorek byl vytvořen 5 klientkami Terapeutické komunity Karlov, které podstupovaly léčbu spolu se svým dítětem. Výsledky: Z výpovědí respondentek a analýzy pozorovaných...
Výchovné styly v současných typech rodin
BASTLOVÁ, Eliška
Tato závěrečná bakalářská práce se zabývá tématem výchovných stylů, jejich druhy a využitím při výchově. V souvislosti s nimi je zmíněno i téma rodina, ve které jsou jednotlivé styly užívány pro výchovu potomků. Práce je tvořena dvěma hlavními částmi - teoretickou a praktickou. V teoretické části je výchova definována z pohledu minulosti i současnosti. Dále je zde uveden i její postupný vývoj a různé pohledy na tuto problematiku. V této polovině práce je věnována další větší kapitola i již zmiňované rodině. Její podstatě, typům, funkcím i členům. Praktickou část představuje popis výsledků výzkumného šetření, které bylo zrealizováno metodou rozhovorů s dětmi z různých typů rodin. Jsou zde rozebrány konkrétní odpovědi a situace. Popsáno je i srovnání a náhled do života vybraných rodin. Závěr praktické části tvoří shrnutí poznatků z výzkumného šetření.
Pravidla ve třídách mateřských škol
MOTYČÁKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce zkoumá problematiku systému pravidel v mateřských školách. Teoretická část se zabývá problematikou výchovy a morálního vývoje dítěte, popisuje výchovné styly a prostředky, které vedou ke zvnitřňování norem u dětí. Dále je zmíněna role mateřské školy v souvislosti s hranicemi. V neposlední řadě se zabývá tím, jak správně nastavit pravidla, uvádí postupy jejich tvorby a sledování funkčnosti v životě mateřské školy. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které bylo realizováno formou dotazníků a rozhovorů. Získaná data vypovídají o pravidlech v mateřských školách, o jejich stanovování, dodržování a o osobní zkušenosti a postoji pedagogů.
Program Respektovat a být respektován v kritické reflexi
Kočová, Lenka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
V teoretické části práce jsou uvedeny rozdílné modely výchovy se zřetelem k postavení dítěte jako subjektu/objektu výchovy (autoritativní výchova, demokratická, liberální) a je posouzen význam autority ve výchově. V další části textu je detailně vyložena koncepce, argumentace a jednotlivé výchovné strategie programu Respektovat a být respektován. Výzkumná část práce je soustředěna na zmapování zkušeností vychovatelů (N = 10), kteří prošli vzdělávacím kurzem. Klíčovou výzkumnou otázkou je: Jak se osvědčují absolventům kurzu Respektovat a být respektován načerpaná doporučení v každodenní praxi (v rodině či ve škole)? Výzkumným nástrojem je interview. KLÍČOVÁ SLOVA: Výchova, autorita, styly výchovy, prostředky výchovy
Analýza metod práce u internátní formy preventivně výchovné péče
Firbachová, Věra ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce pojednává o významu preventivně výchovných zařízení, kterými jsou střediska výchovné péče. Konkrétně se práce zaměřuje na Středisko výchovné péče v Domažlicích. Teoretická část charakterizuje filozofii internátního pobytu a především metody a formy práce, které jsou během práce s klientem využívány. Dále popisuje spolupráci s dalšími subjekty a organizacemi, se kterými středisko výchovné péče společně participují, a tím podporují klienta v nápravě jeho chování. Pro empirickou část práce byl zvolen kvalitativní výzkum, a to za využití designů případové studie a především metody zakotvené teorie. Výzkum je zaměřený na vliv metod a forem práce na změnu, zmírnění nebo odstranění již vzniklých poruch chování, a to z pohledu samotných klientů a jejich rodičů. Na základě provedeného výzkumu jsou pak v závěru práce formulované odpovědi na výzkumné otázky. KLÍČOVÁ SLOVA Preventivně výchovná péče, metody a formy spolupráce, internátní pobyt, práce s rodinou, výchovné styly, neziskové sektory.
Rodinná výchova dítěte navštěvujícího MŠ s respektujícím přístupem
CMÍRALOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zaměří na rodinnou výchovu dětí, které navštěvují mateřskou školu s respektujícím přístupem. Teoretická část zpracovává téma výchovy, vlivů na výchovu, výchovných stylů. Definuje také rodinnou a institucionální výchovu. Přibližuje dva současné trendy výchovy a to Respektující výchovu a Nevýchovu. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu, který je realizován formou dotazníku. Dotazník mapuje výchovné postoje a styly v konkrétních rodinách dětí, které navštěvují školku uplatňující respektující přístup, sleduje případné shody či výrazné rozdíly mezi školní a rodinnou výchovou v přístupu k dítěti.
Transgenerační přenos výchovných stylů v rodině
Skalová, Markéta ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Chittussiová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na transgenerační přenos výchovných stylů v rodině a je rozdělena do dvou částí, do teoretické a praktické části. V teoretické části práce jsou popsány a definovány základní pojmy a definice rodiny, výchovy, výchovných stylů a transgeneračního přenosu. Praktická část se snaží zjistit, do jaké míry se vyskytuje transgenerančí přenos výchovných stylů v rodině.
Hodnotová orientace a životní plány dětí a mládeže s poruchami chování
Bajanová, Jana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnotovou orientací a životními plány dětí a dospívajících umístěných pro poruchy chování do výchovných zařízení. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy související s hodnotami a hodnotovou orientací, věnuje se vývoji jedince, problematice rodiny a výchovy, poruchám chování a zmiňuje náročnost výchovy a převýchovy ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Empirická část je kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Dotazníkového šetření bylo využito pro zjištění hodnotové orientace, životních cílů, preferovaných volnočasových aktivit, některých postojů a informací o klientech z výchovných zařízení. Dotazníky byly předloženy respondentům z šesti dětských domovů se školou a výchovných ústavů. Zjištěné hierarchie hodnot a životních cílů byly porovnány s výsledky podobného výzkumu. Nestrukturovaná interview, vedená s dětmi končícími povinnou školní docházku, byla převážně zaměřena na volbu studia a profesní orientace. Pro názornou ilustraci a uvedení do problematiky byl výzkum doplněn o případovou studii. Klíčová slova hodnoty, hodnotová orientace, hierarchie hodnot, rodina, výchova, výchovné styly, poruchy chování, problémové děti, kriminalita mládeže, převýchova, edukace, resocializace, ústavní výchova, ochranná výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.