Název:
Autorita učitelů na střední škole
Autoři:
Houserová, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na vnímání autority učitele pohledem žáků střední odborné školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je vymezení pojmu autorita, rozdělení typů autorit, porovnání autority na jednotlivých stupních škol. Snaží se popsat osobnost učitele a zaměřuje se na vztah žáků a učitelů středních škol. V teoretické části jsem provedla porovnání a analýzu teoretických poznatků z různých odborných zdrojů. Cílem praktické části je zjistit, jak žáci středních odborných škol vnímají pojem autorita ve středoškolském prostředí, co si pod ním představují. Jaké osobnosti pedagogů, jako nositelů autority preferují a jak k nim přistupují. Zaměřila jsem se také na pohled žáků, kterým nahlíží na vlastnosti pedagogů a na rozdílnost názorů z hlediska pohlaví. Na základě sběru dat z dotazníkového šetření, vyhodnocení a analyzování dat jsem se snažila navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníku, jehož respondenty byli žáci středních odborných škol.Abstract The bachelor´s thesis is focused on the perception of the authority of teachers in secondary schools. The work is divided into theoretical and practical part. The aim of the theoretical part is to define the concept of authority, the division of types of authorities, the comparison of authority at various levels of schools. It tries to describe the personality of the teacher and focuses on the relationship between students and secondary school teachers. In the theoretical part, I compared and analysed theoretical knowledge from various professional sources. The aim of the practical part is to find out how students at secondary vocational schools perceive the concept of authority in the secondary school environment, what they imagine behind it. What personalities of educators as bearers of authority they prefer and how they approach to them. I also focused on the view of students, how they look at the characteristics of teachers and the differences of opinions with respect to gender. Based on the collection of data from the questionnaire survey, evaluation, and analysis of data, I tried to propose recommendations for pedagogical practice. The research was carried out by a questionnaire, whose respondents were students at secondary vocational schools.
Klíčová slova:
authority; autorita; discipline; education; educational styles; family; kázeň; osobnost učitele; rodina; teacher's personality; výchova; výchovné styly