Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání problematiky školní kázně na 2. stupni ZŠ z pohledu žáků a pedagogů
Cvejn Malá, Sabine ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na problematiku kázně a nekázně žáků na 2. stupni vybraných základních škol. Cílem práce je zjistit, jak na kázeň a nekázeň nahlížejí nejen samotní žáci, ale také jejich učitelé. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a je zde popsána kázeň z pohledu několika významných teorií. Práce se soustředí na rozdíl ve vnímání kázně a nekázně očima hlavních aktérů výchovně vzdělávacího procesu, na současné projevy nekázně a její příčiny. Praktická výzkumná část diplomové práce zachycuje výsledky výzkumu a popisuje rozdíly ve vnímání problematiky kázně učiteli a žáky 2. stupně vybraných základních škol. Pro tento kvalitativní výzkum jsem použila metodu polostandardizovaného rozhovoru. Rozhovory se odehrávaly prezenčně na dvou základních školách - Roztoky u Prahy, Kralupy nad Vltavou. Další rozhovory byly získané distanční podobou skrze online rozhovory. Vzhledem k menšímu výzkumnému vzorku nelze výsledky zobecnit, ale mohou být začátkem rozsáhlejšího a dlouhodobějšího výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Osobnost žáka, osobnost učitele, motivace, kázeň, nekázeň, výchovné problémy, školní pravidla, autorita
Výuka anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení a výchovnými problémy na 2. stupni základních škol
ŘÍHOVÁ, Klára
Diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení a výchovnými problémy. V teoretické části jsou charakterizovány nejčastější výchovné problémy dětí a dospívajících. Dále je věnována pozornost problematice specifických poruch učení, příčinám jejich vzniku a jejich projevům ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol. V neposlední řadě se práce zabývá metodickými principy pro výuku cizího jazyka u dětí s SPU. Výzkumná část vychází z kazuistik dětí umístěných do specializovaného zařízení v důsledku jejich výchovných problémů. Zapojila jsem se do individuální pomoci s anglickým jazykem dvěma takto umístěným dětem a zpracovala případové studie vycházející z naší spolupráce. Cílem praktické části je zvolit u vybraných žáků s SPU vhodný individuální přístup při hodinách anglického jazyka, realizovat ho a hloubkově reflektovat.
Připravenost začínajících učitelů základních škol na řešení výchovných problémů žáků
REZKOVÁ, Aneta
Tato diplomová práce je zaměřena na řešení výchovných problémů žáků. Její charakter je teoreticko-empirický. První část je teoretická a je zaměřena na vysvětlení odborných termínů, které souvisí s tématem práce. Shrnuje teoretické znalosti z oblasti o učitelích, zejména začínajících, dále pak vzdělávání pedagogů a právních předpisů, jež souvisejí s jejich prací. Závěr teoretické části je věnován autoritě, jejímu budování, výchově a postupech při nevhodném chování žáka. Dále pak kázni, jejím příčinám a nejčastějším kázeňským problémům na základních školách. V empirické části je popsáno, jak bylo postupováno v kvalitativním výzkumném šetření dané diplomové práce. Nejprve jsou uvedeny výzkumné otázky, následně se věnuji sběru dat a jejich analýze. Po metodologické části následuje zpracování výzkumného šetření a odpověď na otázku, zda jsou začínající učitelé připraveni se vypořádat s výchovnými problémy svých žáků.
Specifika volnočasových aktivit u žáků ZŠ.T.Šobra
MORAVOVÁ, Magdalena
Diplomová práce se zabývá volným časem dětí navštěvující Základní školu Tomáše Šobra. Práce je koncipována do dvou částí. Teoretická část pojednává o volném čase dětí a mládeže, o činitelích ovlivňujících volný čas, jakými jsou rodina, výchova, škola, vrstevnické skupiny. Dále pojednává o specifikách prožívání volného času u dětí s výchovnými problémy. Na to pak plynule navazuje samostatná kapitola o rizikovém chování, které se nejvíce objevuje právě na ZŠTŠ. Praktická část představuje výzkum, který zkoumá, jak žáci 2. stupně ze Základní školy Tomáše Šobra tráví svůj volný čas. A zda zmiňování žáci mají zkušenost s rizikovým chováním.
Minimalizace výchovných a vzdělávacích problémů dětí z neúplných rodin
Krumlová, Vendula ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat vhodné a ohrožující výchovné strategie, které vznikly v důsledku rozvodu rodičů, a na základě teoretických východisek a výzkumného šetření provedeného u vybrané skupiny respondentů formulovat výchovná doporučení sloužící k minimalizaci výchovných a vzdělávacích problémů dětí z rozvedených rodin. Výzkumné šetření hledá odpověď na otázky, co vybraným respondentům podle jejich názoru pomáhalo zvládnout období kolem rozvodu rodičů a co naopak situaci zhoršovalo. K naplnění hlavního cíle DP byly pro výzkum formulovány cíle dílčí: 1. Zjistit, jak vybraní respondenti hodnotí s odstupem času vhodnost a nevhodnost výchovných strategií rodičů užívaných v období rozvodu a 2. Porovnat jejich názory s východisky formulovanými v teoretické části práce. Těžištěm této práce je kvalitativní výzkum, zpracovaný pomocí obsahové analýzy rozhovoru. Polostrukturovaný rozhovor, s vybranými respondenty z neúplných rodin ve věku 19-25let mapuje zpětně jejich náhled na vhodné a ohrožující výchovné strategie jejich rodičů. Rozhovory byly analyzovány na základě kritérií, která byla vybrána z východisek v teoretické části. Poté jsem v jednotlivých přepsaných rozhovorech vyhledávala výroky, které jsem pod kritéria přiřazovala. Respondentům nejvíce pomohly zvládnout situaci osoby, které jim byly...
Začlenění adoptovaného dítěte do rodiny
Rambousková, Petra ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce na téma začlenění adoptovaného dítěte do rodiny je analyzovat proces začleňování adoptovaného dítěte do nové rodiny a identifikovat oblasti, ve kterých dochází k problémům adaptace na nové výchovné prostředí. Hlavní důraz je kladen na oblast rodinných vztahů a výchovných problémů. Tato práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje tři kapitoly a praktická část metodologii výzkumu a výzkumné závěry. První kapitola je věnována rodině jako základnímu podpůrnému prostředí dítěte. Je zde definována rodina, dále jsou popsána různá pojetí rodinného fungování a vyjmenovány jednotlivé funkce rodiny. V dalších podkapitolách jsou rozebrány poruchy rodiny a pásma funkčnosti rodiny a nakonec psychické potřeby dětí a rodičů a psychická deprivace vznikající z nenaplnění těchto potřeb. V druhé kapitole jsou vysvětleny základní pojmy náhradní výchovy, jsou charakterizovány děti vhodné k adopci a je zde popsán proces osvojení od rozhodnutí se pro adopci až po převzetí dítěte. Třetí kapitola se zabývá začleněním adoptovaného dítěte do rodiny. První podkapitola je věnována připoutání a utváření vazby. Zde jsou popsány jednotlivé typy vazby, které mohou vzniknout mezi dítětem a matkou, vliv traumatu na utváření vazby a fáze vyrovnání se s odloučením a ztrátou v nové...
Výchovné problémy dětí způsobené rozchodem rodičů a role OSPOD při jejich řešení
Kernerová, Sabina ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy dětí po rozchodu rodičů. Je zaměřena na skutečnost, jak rodiče zvládají výchovu nezletilých dětí i po tak náročné životní situaci, kterou si všichni členové rodiny prošli. Teoretická část je rozdělena do pěti hlavních kapitol. Tato část práce se zaměřuje na téma rodiny, výchovy a problémů vzniklých v rodině v souvislosti s rozpadem rodiny. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným výzkumem, kde jako hlavní výzkumná metoda byl vybrán rozhovor a analýza dokumentů. Byl proveden pohovor s rodiči i s nezletilými dětmi. Rozhovor byl zaměřen na zvládání situace v rodině po rozchodu rodičů, možné dopady rozchodu rodičů na další vývoj nezletilých dětí, případné výchovné problémy dítěte ve škole či doma. Následně bylo provedeno vyhodnocení výše uvedených materiálů.
Role sociálního pracovníka na základní škole
Valentová, Helena ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Malotová, Martina (oponent)
Název práce: Role sociálního pracovníka na základní škole Jméno a příjmení diplomanta: Bc.Helena Valentová Studijní obor: Sociální politika a sociální práce Vedoucí práce: Doc. PhDr. Oldřich Matoušek, CSc. Oponent práce: Mgr. Martina Malotová Diplomová práce se zabývá problematikou role sociálního pracovníka na základní škole. Jde o souhrnnou charakteristiku této profese obsahující historii oboru, popis školní sociální práce v několika národních systémech národního vzdělávání (např. USA, Anglie, Finsko aj.), analýzu cílových skupin a obsahu náplně školní sociální práce, která je doplněná o příklady z praxe. V empirické části je cílem práce zjistit, zda se na pražských základních školách objevuje zájem o zavedení pozice školního sociálního pracovníka a důvody jeho příp. zavedení. Dalšími dílčími cíly je zmapovat situaci v oblasti řešení výchovných problémů na pražských základních školách, zjistit názory výzkumného vzorku na obsah činnosti profese školního sociálního pracovníka a jeho kompetence a také zmapovat, kolik pražských základních škol již má zavedenou pozici sociálního pracovníka. Respondenty výzkumného šetření byli ředitelé, výchovní poradci a metodici prevence. Vzhledem k rozsáhlému počtu oslovených respondentů byl zvolen dotazník jako metoda sběru dat. Zjištěné výsledky ukazují na...
Výchovné poradenství
KŐLBLOVÁ, Lenka
Cílem práce je zaměřit se na zmapování role výchovného poradce na ZŠ. V teoretické části je práce směřována na vymezení jeho úkolů a pravomocí na základě dostupné odborné literatury. Dále také vymezení podmínek, které musí splňovat pedagog, který činnost výchovného poradce vykonává. Dalším tématem je spolupráce se zákonnými zástupci žáků a také s organizacemi, které se zabývají poradenstvím. Praktická část se soustředí na šest konkrétních výchovných poradců na základních školách v Českých Budějovicích a na Vysočině. Výzkum je tvořen rozhovory s nimi a sleduje jejich pracovní náplň, nejčastější témata a potíže, s nimiž se potýkají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.