Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pseudoautenticita živých vstupu v televizním zpravodajství.
Menšíková, Iva ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
V bakalářské práci se věnuji problematice živých vstupů v televizním zpravodajství, konkrétně jejich pseudoautenticitě. To znamená, že se zaměřím zejména na jejich formu a četnost výskytu v hlavních zpravodajských relacích tří celoplošných televizních stanic (Česká televize, Nova, Prima Family). Budu vycházet z teoretických poznatků získaných z odborné literatury, které se týkají mimo jiné důvodů pro zařazení živých vstupů do televizního zpravodajství, textu, lokality nebo redaktora živého vstupu. Zároveň vysvětlím, že i živé vstupy jsou kromě jiného i jedním z prvků infotainmentu. Cílem práce je dokázat, že živé vstupy jsou zbytečně nadužívány a důvod jejich zařazení není vždy zcela relevantní. Samozřejmě však nepomíjím ani obsah živých vstupů. Zajímá mě, zda se divák dozví aktuální informace, které by se nemohl dozvědět z předtočeného příspěvku nebo zda mu živý vstup zprostředkuje atmosféru v místě události - zkrátka jaký je přínos živého vstupu oproti předtočenému příspěvku. Na tyto otázky odpovím na základě několik příkladů, v nichž mimo jiné dokážu, že živý vstup často nepřinese přidanou hodnotu, i když se tak snaží tvářit. Kromě vlastního výzkumu mě však zajímá i názor samotných diváků - jak vnímají četnost živých vstupů, jejich věrohodnost nebo zda mají pocit, že s nimi televizní stanice...
Postoje diváků k fotbalu v nižší soutěži
Černý, Miroslav ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Postoje diváků k fotbalu v nižší soutěži Cíle práce: Cílem práce je zjistit postoje a motivy lidí k aktivní návštěvě fotbalových utkání v nižších soutěžích. Získané poznatky následně navrhnout vedení klubů vedoucí k větší spokojenosti diváků. Metody: Dotazníkové šetření, interview Výsledky: Díky zmíněným metodám výzkumu budou zjištěny postoje diváků k fotbalu v nižších soutěžích. Práce představí náhled do potřeb a chování návštěvníka fotbalu v nižších soutěžích. Klíčová slova: nižší soutěž, fotbal, postoje, diváci
Obraz jako příklad a vzor v kontextu jeho vlivu a rozšíření na prožívání života člověka
Nohejl, Jiří ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
Ústředním tématem této práce je snaha definovat obraz jako vizuální zkušenost. Takové vnímání obrazu lze uchopovat jako interakci člověka, kde se tento obraz stává informační jednotkou, která pro člověka může představovat možnost, příklad, vzor. Důraz je v tomto textu kladen na proces samotné percepce jedince a na způsob interakce s akcentem na kontext sociálního učení a napodobování. Podstatnou rovinou je analýza principů této interakce vyúsťující v představení jednotlivých interakčních modelů zastřešujících tyto procesy. Struktura práce je členěna do 10 hlavních kapitol. V nich se autor pokusil představit kategorie, jako jsou vnímání, definování obrazu, napodobování jako nástroj kulturního přenosu, představení jednotek tohoto přenosu, vlastní proces interakce a analogický příklad jednotlivých základních rolí, které jedinec v této interakci zastává. Jako nadstavba jsou uvedeny tři analogie těchto rolí, které odkazují na antropologickou univerzální interakci, která popisuje člověka jako sběrače a lovce. Ty mají za úkol lépe ilustrovat formu lidského způsobu prožívání. V závěru je uvedena reflexe nad tématem a jsou zde popsány možnosti a východiska, které tato práce může v praktické podobě poskytnout.
Segmentace v kontextu rozvoje publika
Kocianová, Barbora ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; KAŠPAR, David (oponent)
Diplomová práce „Segmentace v kontextu rozvoje publika“ se zabývá přístupy k práci s divákem k prohloubení vztahu diváka a kulturní organizace na základě modelů segmentace, které umožňují lepší porozumění jeho potřebám a příčinám jeho kulturní participace. Teoretickými východisky práce jsou vývoj problematiky rozvoje publika včetně jeho nástrojů, vztah marketingu a rozvoje publika, dále kritéria a typy segmentace a faktory kulturní participace, které ovlivňují chování diváka a jeho proces rozhodování. K rozpracování problematiky v kontextu rozvoje publika jsou analyzovány britské modely segmentace organizací Morris Hargreaves McIntyre, Arts Council England a The Audience Agency. Součástí práce jsou vlastní model segmentace a na jeho základě zpracované nástroje rozvoje publika. Východisky k tvorbě vlastního modelu segmentace byly kromě výzkumu v České republice realizované vlastní rozhovory s představiteli výše uvedených organizací ve Velké Británii a analýza dotazníkového šetření k Noci divadel 2014.
Nástroje posilování divácké loajality
Bouša, Jan ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; JEŽEK, Vlastimil (oponent)
Tato práce zkoumá problematiku zákaznické loajality jakožto marketingové disciplíny napříč obory a aplikuje získané znalosti v divadelním prostředí. Zobrazuje reálné zkušenosti firem a statistická data prokazující důležitost loajálních zákazníků. Zkoumá postoj českých divadel k této problematice pomocí vlastní ankety a odkazuje také na zahraniční průzkum. V práci je zmíněno téma shromažďování osobních údajů a CRM. Ve své praktické a zároveň nejrozsáhlejší části se dokument věnuje moderním nástrojům sloužícím k udržování každodenního kontaktu s divákem i příležitostným aktivitám na podporu vzájemného vztahu (sociální sítě, e-mail marketing, klub přátel / věrnostní program, SMS marketing, telemarketing, listovní direct mail, web chat, speciální eventy, crowdfunding) a navrhuje způsoby jejich správného a efektivního používání. Zdůrazňuje potenciál jednotlivých nástrojů ve vztahu k tématu. Kapitoly o nástrojích na posilování divácké loajality jsou doplněny úspěšnými příklady z kulturní a neziskové sféry.
Noc divadel
Brátka, Daniel ; SVOBODOVÁ, Doubravka (vedoucí práce) ; PROKOP, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce charakterizuje dosavadní vývoj české obdoby projektu European Theatre Night. Mezinárodní projekt vznikl v roce 2010 na základě iniciativy chorvatských divadel, která národní formát akce pořádala o dva roky dříve. Divadla v České republice se projektu účastní od roku 2013 a organizuje jej Institut umění - Divadelní ústav. Práce charakterizuje způsob organizace české Noci divadel, její hlavní rysy, konfrontuje ji s obdobnými projekty - Muzejní nocí, Nocí kostelů. Definuje využitelnost projektu pro jednotlivá divadla, potažmo reálné přínosy, které pro jednotlivé instituce projekt má. Shrnuje důležité pozitivní a negativní faktory, které organizace projektu v České republice nese a s kterými byli organizátoři i účastníci během prvních dvou let jeho trvání konfrontováni.
Přenosy NT LIVE
Klouzalová, Pavla ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
V bakalářské práci se věnuji projektu pořádanému londýnským National Theatre. Jde o projekt, kdy jsou do kin po celém světě přenášena divadelní představení z National Theatre a několika dalších vybraných divadelních společností. Tématem této práce je nejen popis fungování projektu z britské strany, ale obdobně i produkční zajištění v Čechách se zaměřením na práci s divákem. Klíčovou je pro mne otázka motivace účastnit se tohoto projektu, a to na všech úrovních - nejen motivace uspořádat takovýto projekt (National Theatre), šířit ho (distributorská společnost Aerofilms) a vysílat (kino Aero), ale také motivace diváka přijmout a stát se součásti projektu.
Instalace jako jeviště pro diváka
Výprachtická, Veronika ; LOTKER, Sodja (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá propojením výtvarného a divadelního umění v rámci jedné z forem výtvarného umění ? instalace (Installation art). Zabývá se hledáním divadelních prvků v instalaci a klade si za cíl najít odpověď na otázku, zda se může instalace stát jevištěm pro diváka? A za jakých podmínek se tak může stát. V druhé části práce poukazujeme na zážitek získaný v instalaci a jak jej můžeme využít v rámci dramatické výchovy. Jsou zde představeny možnosti inspirace pro práci s dětmi, které nám nabízí instalace jako prostor vytvořený umělcem. U konkrétních návrhů ukazujeme, kdy se může stát instalace jevištěm v rámci dramatické výchovy.
Prolínání polí.
Vimmrová, Pavlína ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Autorka se v magisterské práci zamýšlí nad otázkou vnímání a sdílení vnímaného v divadle (s mírným přesahem do mimodivadelního kontextu), a to prostřednictvím konceptu "polí" coby základní jednotky vnímání. Práce je rozdělená do tří hlavních oddílů. V prvním teoretickém oddíle se autorka zabývá obecně "vnímáním" a jeho performativní povahou, "pohledem" a procesem tvorby a proměn úhlu pohledu. Koncepty zde představené zkoumá ve druhém oddíle na modelových pozicích diváka, herce a režiséra a na konkrétních příkladech ze zkoušení. Přitom čerpá zejména z vlastních zkušeností a z diskuzí s diváky a herci. Ve třetím oddíle autorka nahlíží prostřednictvím teoretických východisek předchozích oddílů proces reprízování absolventského představení Romeo a Julie uvedeného v roce 2013 v divadle DISK.
Elitní a masová kultura v oblasti kinematografie
Vondráková, Tereza ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá teoretickými i praktickými rozdíly mezi elitní a masovou kulturou v oblasti kinematografie. První část práce se nejprve zabývá teoretickou podstatou dělení kultury na vysokou a nízkou, jsou zde i popsány historické momenty, které vedly k tomuto dělení v oblasti kinematografie. V empirické části se již práce soustředí pouze na české kinematografické prostředí, jsou zde vymezeny rozdíly a uvedeny příklady kinosálů spojovaných s elitní a masovou kinematografií. Konkrétně je práce zaměřena na diváckou strukturu, program, prostředí a ceny vstupenek těchto kin. Součástí práce je i vlastní dotazníkové šetření na toto téma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.