Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tři jeskyně
Hnilička, Jan ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; SCHWARZOVÁ, Kateřina (oponent)
Pro svoji práci jsem si vybral proces tvorby inscenace na základě knihy Pera Olova Enquista Tři jeskyně ve Studiu Divadla Dagmar v Karlových Varech. Vnímal jsem tento projekt jako možnost stmelit nově vytvořenou skupinu rozdílného věku i zkušeností a poskytnout jí možnosti se skrze divadelní práci rozvíjet. Zároveň bylo mým záměrem vytvořit jednoduchou a sdělnou inscenaci za pomoci prostředků loutkového divadla. Ve své práci popisuji celý proces vzniku inscenace od výchozích podmínek, přes plány a vize, až po samotné zkoušení a reflexi výsledného jevištního tvaru.
Se třídou do divadla.
Váňová, Michaela ; HRNEČKOVÁ, Anna (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám metodami přípravy dětí na návštěvu divadelního představení a na možné způsoby jeho reflexe. V první části popisuji téma v kontextu primárního vzdělávání žáků. Z výsledků dotazníkového šetření vyvozuji závěry pro vytvoření dvoudenní dílny, cílené na učitele základních škol a studenty pedagogiky. Dále zachycuji jednotlivé části dílny společně s jejich teoretickým ukotvením a popisuji proces přípravy a jednotlivých realizací dílen, včetně vyhodnocení přínosu pro účastníky. Na závěr porovnávám plánované a dosažené cíle celého projektu a reflektuji jeho přínos pro svoji práci divadelního lektora a svou pedagogickou práci obecně.
Bible jako zdroj námětů pro dramatickou výchovu
Sklenáková, Barbora ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou hledání témat pro dramatickou výchovu v biblických příbězích. První část se zabývá historií Bible, jejím rozdělením a obsahem. Druhá část se věnuje třem biblickým příběhům – Ester, Davidovi a Goliášovi, Jonášovi. U každého z příběhu je nejprve uvedeno jeho převyprávění z Bible a pak možná témata, která lze v příběhu nalézt. Témata jsou rozdělena do dvou kategorii - pro širokou veřejnost a pro teologicky zaměřenou skupinu. Třetí část je popis práce na divadelní inscenaci podle biblického příběhu o Jonášovi. Součástí práce je také scénář popisované inscenace.
Přínos Milady Mašatové pro dramatickou výchovu
Zborníková, Markéta ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
Diplomová práce popisuje život, práci, metody a přínos pro dramatickou výchovu jedné z významných osobností dramatické výchovy a loutkového divadla hraného dětmi v Československu, později v České republice, Milady Mašatové. Práce se věnuje jejímu životu a zkušenostem v práci s dětmi a studenty na základní škole, lidové škole umění (dnešní základní umělecké škole) a vysoké škole (Univerzita Palackého Olomouc), metodám vedení dramatických kroužků, literárně-dramatického oboru a seminářů v těchto institucích. Popisuje, jak Milada Mašatová vnímala dramatickou výchovu a loutkové divadlo, a v čem shledávala jejich pozitivní vliv na rozvoj dětí.
Kostým v divadle hraném dospívající mládeží
Pařízek, Aleš ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
Diplomová práce s názvem Kostým v divadle hraném dospívající mládeží se pokouší o náhled do specifické oblasti, která je součástí tvorby jakékoliv divadelní inscenace. V teoretické rovině pohlíží na pojem kostým z hlediska současné teatrologie - definuje jeho funkci jako jeden z důležitých znaků divadelní komunikace a vnímá ho jako výrazný stylotvorný prvek divadelní inscenace. Shrnuje vývoj kostýmu v různých obdobích historie evropského divadla a zabývá se jeho využitím v rámci školského řádového divadla. V užším pohledu otevírá otázku funkce oděvu, jako kostýmu v civilním životě. Specifikuje ho jako důležitý projev identifikace s příslušností k určitým skupinám - subkulturám a nahlíží rovněž do problematiky využití kostýmů při zážitkových akcích typu LARP a Cosplay. Na konkrétních příkladech několika divadelních inscenací ukazuje různé varianty práce s kostýmem v divadle hraném současnou dospívající mládeží. Ve výzkumné části nabízí rámcový pohled na problematiku využívání kostýmu v divadelních souborech základních uměleckých škol a jejich veřejných prezentacích.
Tvorba inscenace a strukturovaného dramatu se středoškolským souborem pro diváky 2. stupně ZŠ
Zborníková, Markéta ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Bakalářská práce popisuje proces tvorby inscenace a strukturovaného dramatu vzniklých na základě knihy Daniela Heviera Říše Agord. Pracovala jsem s divadelním souborem Nabalkoně, jehož členové jsou ve věku od 14 do 28 let. Práce se věnuje předloze - analyzuje text, dramaturgicko-režijní koncepce text upravuje a přizpůsobuje potřebám souboru, vybírá základní dějovou linii a hlavní témata. Dále popisuje inscenační proces, proces tvorby doprovodného výchovně-vzdělávacího programu a hodnotí je, reflektuje realizaci z pohledu vnitřního (členů souboru) i z pohledu vnějšího - zkoumá a porovnává reakce žáků z různých tříd a ročníků.
"...a klidný bude Canterville"
Hlubučková, Romana ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
Tématem této bakalářské práce je inscenace "...a klidný bude Canterville". se souborem Překvapený štrúdl ze ZUŠ Chlumec nad Cidlinou. Autorka nejprve píše o svém obrovském zájmu o dětské divadlo, o jeho vlastnostech a souvislostech. Poté popisuje Literárně-dramatický obor a prostředí Základní umělecké školy, soubor Překvapený štrúdl, kde uvažuje nad jednotlivými žáky i těžkostmi, se kterými se musela vypořádat. Poté se soustředí na novelu Strašidlo cantervilleské a jejího autora Oscara Wildea. Nejdůležitější a největší část této práce se pak soustředí na cestu od zmíněné literární předlohy k jevištnímu tvaru. Zvláštní pozornost je věnována dramaturgii, režii, scénografii a hudbě.
Význam scénografie v divadle hraném dětmi
Čmelíková, Barbora ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent)
Tato diplomová práce je teoretickou úvahou nad scénografií v divadle hraném dětmi opírající se o příklady z praxe. Potvrzuje, že scénografie je úzce provázána s dramaturgickou i režijní složkou celého tvůrčího procesu a je plnohodnotnou částí přípravy konkrétní inscenace. Analyzuje divadelní prostor, vzájemné vazby mezi jevištěm a hledištěm, různá prostředí, jednotlivé scénografické prvky a vnější činitele, kteří tvorbu scénografie v divadle hraném dětmi ovlivňují. Práce dokládá, že z těchto činitelů nejvíce určující jsou specifika dané skupiny a osobnost vedoucího. Dále práce zkoumá, jak technické a materiální podmínky ovlivňují tvorbu scénografie inscenace. Dochází k závěru, že omezené podmínky sice kladou do cesty divadelnímu projektu a scénografii zvláště jisté překážky, ale ty jsou pouze výzvou k hledání kreativního řešení.
Instalace jako jeviště pro diváka
Výprachtická, Veronika ; LOTKER, Sodja (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá propojením výtvarného a divadelního umění v rámci jedné z forem výtvarného umění ? instalace (Installation art). Zabývá se hledáním divadelních prvků v instalaci a klade si za cíl najít odpověď na otázku, zda se může instalace stát jevištěm pro diváka? A za jakých podmínek se tak může stát. V druhé části práce poukazujeme na zážitek získaný v instalaci a jak jej můžeme využít v rámci dramatické výchovy. Jsou zde představeny možnosti inspirace pro práci s dětmi, které nám nabízí instalace jako prostor vytvořený umělcem. U konkrétních návrhů ukazujeme, kdy se může stát instalace jevištěm v rámci dramatické výchovy.
Divadlo DRAK a jeho vliv na divadlo Spare Parts Puppet Theatre
Kopecká, Aneta ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dvěma loutkovými divadly, a to českým Divadlem DRAK a australským loutkovým divadlem Spare Parts Puppet Theatre a vlivem tohoto českého loutkového divadla na divadlo australské. První kapitola se věnuje vývoji Divadla DRAK, jeho specifikám a charakteristice vybraných inscenací z posledních několika let. Další kapitola shromažďuje zprávy o australském loutkovém divadle od 60. let 20. století. Třetí kapitola nastiňuje vývoj divadla Spare Parts Puppet Theatre a následně se věnuje inscenacím z posledních. Poslední kapitola zaznamenává vztahy a spolupráci Divadla DRAK a Spare Parts Puppet Theatre a mapuje jejich podobnosti a odlišnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.