Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Gao Xingjianova raná dramatická tvorba. Mezi avantgardou a tradicí.
Vimmrová, Pavlína ; Andrš, Dušan (vedoucí práce) ; Lomová, Olga (oponent)
Gao Xingjianova raná dramatická tvorba - Mezi avantgardou a tradicí, bakalářská práce, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Praha 2011, 51 str. V první části této bakalářské práce autorka představuje ranou dramatickou tvorbu spisovatele Gao Xingjiana, a to v kontextu jeho esejistické tvorby a teoretických východisek. Věnuje se zejména čtyřem hrám - Poplašnému signálu (1982), Autobusové zastávce (1983), Druhému břehu (1986) a Mezi životem a smrtí (1991). Skrze ně přibližuje autorovy dramatické postupy: práci s různými osobami řeči, použití zcizovacího efektu nebo praktické uplatnění Gaovy originální teorie "tří hereckých vrstev". Druhá část práce se věnuje nejvýznamnějším inspirativním zdrojům Gao Xingjianovy tvorby. V západní kultuře jde v první řadě o Samuela Becketta a Bertolta Brechta, v čínské o Pekingskou operu a čchanový buddhismus. Autorka dále porovnává vzájemné vztahy těchto inspirativních zdrojů (konkrétně vztah Beckettova díla ke čchanu a Brechtova díla k Pekingské opeře) a následně rozebírá jejich syntézu v Gao Xingjianově dramatickém díle.
Prolínání polí.
Vimmrová, Pavlína ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Autorka se v magisterské práci zamýšlí nad otázkou vnímání a sdílení vnímaného v divadle (s mírným přesahem do mimodivadelního kontextu), a to prostřednictvím konceptu "polí" coby základní jednotky vnímání. Práce je rozdělená do tří hlavních oddílů. V prvním teoretickém oddíle se autorka zabývá obecně "vnímáním" a jeho performativní povahou, "pohledem" a procesem tvorby a proměn úhlu pohledu. Koncepty zde představené zkoumá ve druhém oddíle na modelových pozicích diváka, herce a režiséra a na konkrétních příkladech ze zkoušení. Přitom čerpá zejména z vlastních zkušeností a z diskuzí s diváky a herci. Ve třetím oddíle autorka nahlíží prostřednictvím teoretických východisek předchozích oddílů proces reprízování absolventského představení Romeo a Julie uvedeného v roce 2013 v divadle DISK.
Identita a postava
Vimmrová, Pavlína ; Mikeš, Vladimír (vedoucí práce) ; Klíma, Miloslav (oponent)
Autorka se ve své bakalářské práci zabývá dynamickým prostorem mezi hereckou postavou a osobní identitou herce. Toto téma vztahuje i k širšímu sociálnímu kontextu s akcentem na společenskou teatralitu a porovnává koncepty osobní identity v západním a východním kulturním okruhu. Při tom vychází mimo jiné ze zkušenosti ze svého půlročního pobytu na Central Academy of Drama v Pekingu. Práce je rozčleněna na dvě hlavní části. První část se zaměřuje na teoretické aspekty otázky identity a formuluje problémy, k nimž se autorka ve druhé části vyjadřuje skrze reflexi procesu tvorby bakalářského představení Jak je důležité míti / The Importance of Being.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.