Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prenatální diagnostika cystické fibrózy a chorob s expanzemi trinukleotidů - výuka na středních školách
Nováková, Stanislava ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cystická fibróza a choroby s expanzemi trinukleotidů jsou závažná dědičná onemocnění, která slouží v mé diplomové práci jako modelové příklady vhodné pro výuku zajímavých témat lidské genetiky na středních školách. Pomocí vhodné metody prenatálně-genetického vyšetření je možné v rizikových rodinách určit diagnózu vyvíjejícího se plodu a stanovit odpovídající prognózu v dalším prenatálním a postnatálním vývoji. Praktická část práce je věnována obsahové analýze učebnic biologie pro střední školy a přípravě modelové hodiny genetiky na středních školách. Cílem obsahové analýzy učebnic biologie pro střední školy bylo vyhodnocení jednotlivých učebnic dle několika předem zvolených kritérií. Cílem prezentace navržené modelové hodiny bylo na základě odpovědí získaných z dotazníků zjistit, zda se žáci vyšších ročníků středních škol zajímají o předmět genetiky, dále zjistit, co žáky na hodinách nejvíce zaujalo, případně čemu nerozuměli a co se jim zdálo být obtížné. Hodina byla vedena formou odborného semináře, metodou výuky byla přednáška. Z vybraných učebnic biologie pro střední školy byla na základě průměrného hodnocení nejlépe vyhodnocena učebnice Biologie pro gymnázia od autorů Jelínka, J. a Zicháčka, V., která je na zkoumaných školách využívána jako studijní materiál. Z dotazovaných žáků středních škol...
Výukové metody a jejich uplatnění ve výuce 3D CAD/CAM softwaru na SPŠS a JŠ Kolín
Kozák, Tomáš ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce se zabývá přehledem vyučovacích metod a forem výuky a jejich aplikací při výuce odborných předmětů, a to specificky výuce 3D CAD/CAM softwaru na SPŠS a JŠ Kolín. Teoretická část práce se zabývá popisem a významem výuky odborných předmětů na středních školách a s tím spojené didaktické zásady. Praktická část práce se věnuje stručné historii CAD/CAM softwaru, studijním oborům a předmětu, v němž je vyučován, porovnává realitu výuky formulovanou v ŠVP s realitou skutečnou.
Didaktické zásady J.A. Komenského a jejich realizace v současné výuce německého jazyka
Černá, Stanislava ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
NÁZEV: Didaktické zásady J. A. Komenského a jejich realizace v současné výuce německého jazyka AUTOR: Stanislava Černá KATEDRA: Katedra germanistiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Dagmar Švermová Tato diplomová práce se zabývá osobností významného českého myslitele J. A. Komenského a jeho didaktickými zásadami, ze kterých jsou mnohé platné dodnes. Nejvíce bývá akcentována aktivnost, motivace a vnímání žáka všemi smysly. Poslední zmíněnou zásadu může zajistit činnostně orientovaná výuka; motivovat a aktivizovat žáka také výuka problémová nebo projektová. Teoretická část práce je věnována vymezení zásad, chápání principu aktivnosti dříve a nyní, jeho uplatnění v rámci cizojazyčné výuky a vymezení cílů a klíčových kompetencí. Navazující praktická část popisuje realizaci dvou projektů, na kterých bylo ověřeno, že je zařazování projektů do výuky německého jazyka (v případě správně zvolených cílů a metod) vhodným motivačním a aktivizačním nástrojem. KLÍČOVÁ SLOVA: J. A. Komenský, didaktické zásady, vyučování německého jazyka, aktivnost, činnostně orientovaná výuka, projektová výuka
Specifika vzdělávání seniorů a možné přístupy v jejich vzdělávání
Houdková, Karina ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Specifika vzdělávání seniorů a možné přístupy v jejich vzdělávání se věnuje tématu vzdělávání seniorů a možných přístupů v jejich aktivizaci. Cílem je poskytnout ucelený pohled na vzdělávání seniorů v širším kontextu a přirozeně hovořit o stárnutí a stáří jako součásti našeho života. Zabývá se vymezením pojmů vztahujících se k problematice seniorů, shrnuje přístupy ke vzdělávání v minulosti a předkládá dnešní trendy. Poukazuje na skutečnost zakotvení požadavku vzdělávání seniorů v českých i mezinárodních dokumentech a popisuje specifika, které vzdělávání seniorů provází. V závěru teoretické části představuje jednu z největších pražských organizací (Život 90), která nabízí seniorům aktivní trávení volného času. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum zpracováním kazuistik seniorů, kteří dochází do Centra denních služeb v Životě 90 a rozhovor s vedoucí tohoto centra. Kazuistiky představují motivaci samotných seniorů ke vzdělávání a rozhovor s vedoucí centra přibližuje činnosti vedoucího pracovníka, který zajišťuje vzdělávací činnost pro seniory a je s nimi v denním kontaktu.
Návrh zpracování učiva v oblasti manažerského účetnictví pro obchodní akademie v kontextu rozvoje účetního myšlení
Stuchlíková, Gabriela ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh zpracování učiva v oblasti manažerského účetnictví v předmětu účetnictví na obchodních akademiích v ČR. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich představuje rozbor současného poznání z hlediska výzkumů ekonomického a účetního myšlení, rozbor kurikulárních dokumentů a didaktických aspektů výuky. Druhá část, praktická, se soustřeďuje na dvě části výzkumného šetření. Tato šetření se zabývají názory učitelů účetnictví na didaktickou stránku výuky a následné ověření návrhu výuky pomocí didaktických testů.
Věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování zásob
Chlumská, Hana ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování zásob v 1. koncentrickém okruhu učiva účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do dvou částí, a to části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena především na samotnou výuku účetnictví. Obsahuje legislativu, o kterou se při výuce účetnictví opíráme, uspořádání učiva spolu s využitými didaktickými zásadami a didaktickými pomůckami. Praktická část na teoretickou naváže didaktickým rozborem učiva o základním účtování zásob. Jsou zde zahrnuta doporučení jakým způsobem postupovat při výkladu učiva za použití schémat, tabulek a příkladů, které jsou žákům během výuky předkládány.
Věcný a didaktický rozbor učiva o účetní uzávěrce a závěrce v prvním koncentrickém okruhu předmětu Účetnictví
Němcová, Veronika ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozbor didaktického učiva o účetní závěrce a uzávěrce v 1. koncentrickém okruhu na obchodní akademii. Nejprve se věnuje dokumentům upravujícím účetnictví na obchodních akademiích, dále pak metodám uspořádání učiva, formám výuky, vyučovacím metodám, didaktickým zásadám a didaktickým prostředkům, které souvisejí s výukou účetnictví. Praktická část obsahuje didaktický rozbor učiva o účetní závěrce a uzávěrce. Na didaktický rozbor navazuje příklad, který je navržen pro procvičení učiva, které již žáci znají, a poté slouží jako první příklad, kde se žáci setkají s účetní uzávěrkou a závěrkou.
Věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování oběžného majetku
Stuchlíková, Gabriela ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na didaktický rozbor o oběžném majetku v prvním koncentrickém okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích v ČR. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich představuje přehled didaktických zásad, metod výuky a postavení příkladů ve výuce účetnictví. Druhá část, praktická, se soustřeďuje na aplikaci teorie do výuky. Představuje názorný didaktický materiál pro výuku. Na závěr je uveden souhrnný příklad na opakování a také dotazníkové šetření u učitelů předmětu účetnictví.
Diagnostika vybraných didaktických pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
KUBÍČKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou prekonceptů k didaktickým pojmům u studentů učitelství a učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá odborným vymezením výzkumné metody sémantického diferenciálu a vymezením pojmů zahrnutých ve výzkumu. V praktické části byly zjištěny a zpracovány údaje o vnímání zvolených didaktických pojmů pomocí metody sémantického diferenciálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.