Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz fotbalového klubu AC Sparta Praha v deníku Sport po vstupu Czech News Center Daniela Křetínského na mediální trh
Pěruška, Jan ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz fotbalového klubu AC Sparta Praha v deníku Sport po vstupu Czech News Center Daniela Křetínského na mediální trh" se zabývá komparací mediálních obsahů Deníku Sport ve vybraných obdobích let 2010 a 2014. Stanovený vzorek byl vybrán na základě změny vlastnictví Deníku Sport, který od roku 2014 spadá pod společnost Czech News Center, jejímž spoluvlastníkem je Daniel Křetínský, mj. majitel fotbalového klubu AC Sparta Praha. Pomocí mediální obsahové analýzy se práce snaží potvrdit, nebo vyvrátit hypotézu, že se obsah Deníku Sport po změně vlastníka v roce 2014 změnil ve prospěch Sparty. Práce se v teoretické části zabývá popisem změn struktur vlastnictví českého periodického tisku po roce 1989 nebo tématy profesních požadavků v žurnalistice včetně faktorů ovlivňujících novinářskou etiku, jako je například střet zájmů. Výsledky analyzovaného tématu doplňují rozhovory s novináři Deníku Sport, které by měly pomoci osvětlit některé profesní postupy a aspekty práce členů jediné specializované sportovní redakce v ČR.
Rámcování tématu elektronické evidence tržeb vybranými českými denními médii
Semerádová, Zuzana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Rámcování tématu elektronické evidence tržeb českými denními médii" zkoumá pomocí kvantitativní obsahové analýzy mediální způsob pokrytí tématu elektronické evidence tržeb deníky Blesk, Mladá Fronta, Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny. V teoretické části se věnuje samotnému vlivu médií. Na základě teoretických poznatků jsou popsány úrovně nastolování agendy - za prvé se jedná o první stupeň nastolování agendy, ve kterém jsou nastíněny typologie témat, která si média vybírají do svých mediálních agend, a aktérů, jejichž definování pro účely práce se odvíjí o Hartleyho (1982) hlasů s přístupem a Křečkova (2013) dělení na kolektivní a individuální politické aktéry. Další část se věnuje druhému stupni nastolování agendy, který v případě diplomové práce zahrnuje rámcování. V prvních kapitolách je popsána základní typologie dělení na generické a specifické rámce, se zaměřením na tematické a epizodické rámcování, které jsou následně využity v analytické části. Poslední část teorie rámcování se zaměří na pět typů rámců podle Semetko a Valkenburg (2000), které obecné rámce podle specifických obsahových rysů dělí dále na konfliktní, lidského zájmu, odpovědnostní, morální a ekonomických důsledků. Následně je v teorii rozebrán koncept cyklu pozornosti médií k tématu podle Downse (1972)....
Komparace mediálního obrazu FC Viktoria Plzeň a AC Sparta Praha ve vybraných českých médiích
Slabý, Martin ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací mediálních obsahů deníků Sport a Mladá fronta DNES z několika časových období v průběhu jednoho ročníku první české fotbalové ligy. Na jejím základě a za pomoci poznatků českých i zahraničních odborníků se snaží odpovědět na otázku, zda deník Sport zvýhodňuje v publikovaných materiálech klub AC Sparta Praha a naopak znevýhodňuje klub FC Viktoria Plzeň. K zodpovězení této otázky využívá metodu komparativní kvalitativní obsahové analýzy. Vychází ze souboru článků ze tří období podzimní části sezóny a tří období z části jarní. Bere přitom zřetel nejen na samotné texty článků, ale také například první strany či titulky, které jsou důležitou součástí obsahů denního tisku. Výsledky výzkumu jsou průběžně shrnuty po každém z jednotlivých období, v závěru pak přichází kompletní shrnutí a zodpovězení výzkumné otázky. Výzkumem bylo zjištěno, že co se týče obsahů článků, nebylo v rámci materiálů deníku Sport publikovaných ve sledovaných obdobích shledáno významnější protežování pražského celku, naopak u zastoupení témat týkajících se Sparty a Plzně se převaha ve prospěch Letenských projevila více a totéž se dá do určité míry říci i o titulních stranách.
Blesk - historie a vývoj nejčtenějšího deníku v České republice
Dernerová, Žaneta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Práce je zaměřena na vývoj nejúspěšnějšího českého bulvárního deníku Blesk. Jsou zde srovnávány rozdíly českého bulváru s bulvárem zahraničním. Rovněž je popsána historie československého a českého bulvárního tisku, od první republiky po současnost. V práci jsou také zmíněny další české bulvární listy, z nichž většině se nepodařilo Blesku konkurovat. V současnosti zde kromě Blesku zůstává jediný bulvární deník, a to Aha!, které je však vlastněno stejnou vydavatelskou skupinou. V této práci jsou také zmíněny hlavní osobnosti, které dotvářely charakter Blesku, zejména z řad šéfredaktorů, ale nechybějí ani postavy, které se s redakcí a vydavatelem Blesku dostaly do konfliktu, protože se cítily být poškozeny tím, co o nich deník uvedl na svých stránkách. S pomocí kvalitativních analýz je zde sledován vývoj grafické podoby titulních stran a jejich symbolického sdělení. Kvantitativní analýzou je rovněž sledováno, jak se měnil výběr témat na titulních stranách pod vedením různých šéfredaktorů.
Objektivita zpravodajství titulů Informační servis a Rudé právo v období listopad 1989 - prosinec 1989
Komrska, Jiří ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Objektivita zpravodajství titulů Informační servis a Rudé právo v období listopad 1989 - prosinec 1989" se věnuje deskripci zpravodajského obsahu titulů Rudé právo a Informační servis v období listopad a prosinec 1989 a jejich objektivitou. K rozboru je použita především kvalitativní metoda analýzy obsahu. Ta je pojata jako interpretativní rozbor zdrojových textů. Práce popisuje rozdíly mezi oběma tituly a především vývoj, kterým tituly prošly během sledovaného období v rovině práce s informacemi, a jejich interpretací. Výzkumnou část práce doplňují části teoretická a metodologická. Součástí teoretické části je i popis dobové situace a situace mediální.
Reflexe a popularizace archeologie v médiích
Laštíková, Lucie ; Bláhová, Zuzana (vedoucí práce) ; Popelka, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá analýzou archeologických témat publikovaných od 1. ledna 2014 do 31. prosince 2014 ve vybraných českých médiích, a to v denících Právo, Lidové noviny, Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES, dále je zpracován bulvární deník Blesk a online mutace všech výše zmíněných deníků - www.novinky.cz, www.lidovky.cz, www.iHNed.cz, www.idnes.cz, www.denik.cz a www.blesk.cz. Na základě rozboru otištěných článků vyexportovaných z mediální databáze společnosti NEWTON Media, a.s. a online dotazníků, které vyplňovali jak novináři a novinářky, tak archeologové a archeoložky, jsem v práci definovala základní pravidla vzájemné komunikace mezi archeology a novináři, včetně komunikačních úskalí, ke kterým může při střetu těchto dvou světů dojít. Diplomová práce rovněž obsahuje databázi redakcí a aktivních novinářů a novinářek, kteří se danou problematikou zabývají, včetně kontaktů na ně, pro usnadnění práce archeologů při snaze o medializaci vlastních výzkumů a řady dalších archeologických projektů. Klíčová slova Archeologie, hromadné sdělovací prostředky, denní tisk, veřejnost, infotainment, novinář, noviny, komunikace, medializace, popularizace
Analýza mediálních sdělení: Palachův týden 1989
Vacek, Josef ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Tůma, Oldřich (oponent)
Předkládaná práce analyzuje šest hlavních celostátních deníků, které vycházely v Československu v roce 1989. Sledovaným tématem analýzy jsou události tzv. Palachova týdne, které probíhaly v lednu roku 1989. Mezi hlavní teze patří to, že deníky, které vydávaly politické strany, informovaly o událostech více než jiná periodika. Tento předpoklad se potvrdil jen částečně, když v počtu článků je na prvním místě deník komunistické strany Rudé právo, ostatní stranické deníky však zaostávají. K hlavním zjištěním patří skutečnost, že všechny deníky užívaly mediální prostředky v různém poměru. Kromě toho byly ve sledovaném období shodně u všech listů identifikovány dva zlomové dny, které ohraničovaly nárůst či pokles v počtu článků. Za výzkumnou metodu byla použita kvantitativní analýza doplněná o částečnou komparaci výsledků.
Média a politika - Politické strany ve vybraném českém denním tisku v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010
Kocourková, Nikola ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce Média a politika - Politické strany ve vybraném českém denním tisku v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013 porovnává zastoupení vybraných českých politických stran v obsahu celostátního seriózního českého denního tisku, prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy zpravodajské rubriky deníků Hospodářské novin, Mladá fronta Dnes, Lidové noviny a deníku Právo. Práce zkoumá, jaký prostor byl jednotlivým politickým stranám ve zkoumaných denících věnován, jak často se o nich ve zpravodajství zmiňovaly, zda byl přístup představitelů těchto strany do zpravodajství vyvážený a zda zkoumané deníky prezentovali vybrané politické strany neutrálně. Hlavním cílem práce tak je zjištění zda český denní tisk vykazuje známky politického paralelismu a zda je český tisk objektivní vůči zkoumaným politickým stranám. Teoretickým rámcem, ze kterého diplomová práce vychází, je teorie politického paralelismu, tak jak jej vnímají Daniel C. Hallin a Paolo Mancini a teorie objektivity médií, tak jak ji vnímá Jörgen Westerståhl. Výzkum čerpá ze zahraniční literatury věnující se uvedeným teoriím a také z výzkumů, které v této oblasti provedeny v minulosti v zahraničí.
Medializace měnové odluky a vzniku české koruny v roce 1993
Šimečková, Barbora ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Lysoněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje dosud neprobádané oblasti studia, a to prostředkům a funkcím medializace měnové odluky a vzniku české koruny v únoru roku 1993. Práce mapuje český mediální diskurs věnovaný této problematice a odpovídá na otázku, zda sdělovací prostředky mohly prostřednictvím svých obsahů přispět k pozitivnímu vnímání a přijetí této podstatné ekonomické reformy, která fakticky dovršila proces rozdělení československé federace k 1. lednu 1993. Využívá k tomu kvalitativní metody výzkumu - sémiotickou analýzu a analýzu diskursu. Úvod práce stručně nastiňuje společensko-politickou situaci v zemi. Teoretická část práce popisuje roli peněz a měnové politiky, technickou přípravu měnové odluky včetně vytvoření nové série bankovek a nastiňuje trendy českých médií po roce 1989. Metodologická část obsahuje konkrétní cíle, klade výzkumné otázky a podrobněji představuje zvolený postup výzkumu. Praktická část práce analyzuje mediální obsahy věnované měnové odluce v českých denících Blesk, Hospodářské noviny, MF Dnes a Rudé právo a ve vybraných pořadech České televize v prvním čtvrtletí roku 1993. Hlavní výstup této analýzy tvoří diskuse nad vyplynulými závěry a jejich rozvedení do hypotéz, které je možné testovat v dalších studiích zejména kvantitativního charakteru výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.