Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Nero, císař římský - Srovnání historického filmu s prameny a jeho didaktické využití
Hlaváčková, Vendula ; Skopek, Robert (vedoucí práce) ; Kepartová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobou Nerona, posledního římského císaře z iulsko-claudiovské dynastie, ve srovnání s tím, jak je tato historická postava vyobrazena v historickém filmu natočeném v rámci minisérie věnující se římským dějinám. V první části práce se autorka zabývá římskými dějinami od příchodu Gaia Octaviana do Říma v roce 44 př. n. l. až do roku 54 n. l., kdy umírá císař Claudius. Další kapitola diplomové práce je věnována postavě císaře Nerona, který je znám především jako muž, který pravděpodobně nechal zapálit město Řím. V dalších kapitolách se autorka věnuje antice ve filmu, dále rozboru filmu Nero, císař římský a jeho srovnání s tím, jak je císař popisován v pramenech a odborné literatuře. Poslední část práce tvoří popis návrhu didaktického využití filmu. Modelovou hodinu autorka navrhla a prakticky vyzkoušela. Klíčová slova: Agrippina Dějepis Film Historický film Film Nero, císař římský Iulsko-claudiovská dynastie Nero Principát Říše římská
Rozvoj mapových dovedností v dějepisu, matematice a biologii
Havelková, Lenka ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá rozvojem mapových dovedností ve výuce dějepisu, matematiky a biologie na druhém stupni základních škol a na středních školách. Mapové dovednosti bývají vnímány především jako dílčí část geografických dovedností, a tak problematika jejich rozvoje mimo zeměpis nebyla dosud dostatečně zkoumána. Úvodní část práce se tak věnuje uplatnění těchto dovedností v každodenním životě a shrnuje poznatky prokazující jejich důležitost ve výuce rozličných předmětů. Následně jsou na základě rešerše pro konkrétně zvolené předměty (dějepis, matematika, biologie) navrženy možnosti rozvoje mapových dovedností. Cílem praktické části práce, která zkoumá rozvoj mapových dovedností v rovině projektového a realizovaného kurikula, je zhodnocení jejich postavení ve výuce na českých školách a taktéž reflexe teoreticky zaměřených kapitol. Jako výzkumné metody jsou využity analýza učebnic a dotazníkové šetření. Klíčová slova: mapa, rozvoj mapových dovedností, dějepis, matematika, biologie, analýza učebnic, dotazníkové šetření
Studená válka jako námět pro integrovanou tématickou výuku v dějepise na gymnáziu
Manderlová, Eva ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce s názvem Studená válka jako námět pro integrovanou tematickou výuku v dějepise na gymnáziu předkládá téma studené války jako námět pro konkrétní projekt realizovaný v osmi hodinách dějepisu na vybraném pražském gymnáziu. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část je souhrnem dostupných informací z odborné literatury. V této části diplomové práce je blíže a podrobně představen koncept integrované tematické výuky vycházející z poznatků o fungování lidského mozku (mozkově kompatibilní vzdělávání), dále jsou představena teoretická východiska a metoda, jejíž formou byl námět řešen. V praktické části práce je popsáno zajišťování podkladů (popis situace, problém, podmínky, průběh projektu), popsána je také analýza a interpretace podkladů. Dále jsou zde konstatovány výsledky, zmíněny problémy a nedostatky projektu. Praktická část diplomové práce je doplněna o využití projektu - nástin dalšího možného směru vyučování dle integrované tematické výuky.
Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích
Schneiderová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích - abstrakt Lucie Schneiderová 2013 Abstrakt Bakalářská práce Výuka religionistiky na vybraných gymnáziích se zabývá analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky, analýzou školních vzdělávacích programů Gymnázia Nymburk, Gymnázia Na Pražačce a Arcibiskupského gymnázia, ve vztahu k tématům týkajícím se religionistiky. Praktická část, prováděná pomocí dotazníkového šetření, se zaměřuje na názory studentů ohledně výuky religionistiky a na přínos, který jim studium religionistiky přináší, na oblast znalostí, které studenti mají o dané tématice, na postoj studentů k novým náboženským hnutím a na pojednání studentů o pojmu zlo.
Stalinismus v Československu - zhodnocení výuky na středních školách v České republice
Hána, Petr ; Jirásková, Věra (oponent) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Padesátá léta mohou být považována za jedno z nejhorších období v dějinách Československa. Totalitní komunistický režim v letech 1948 až 1953 je nazýván stalinismem. Hlavním cílem práce je zhodnotit výuku období stalinismu v Československu na středních školách a částečně také zhodnotit správnost a komplexnost současných učebních osnov a výukových metod. Vedlejším cílem práce je představit a popsat stalinismus jako typický příklad totalitarismu a vymezit hlavní znaky této nedemokratické formy vlády na základě příkladu Československa v letech 1948 - 1953. Práce začíná teoretickou částí a pokračuje případovou studií až do části praktické. První kapitola klasifikuje totalitarismus, definuje historické pozadí a určuje jeho hlavní znaky. Druhá kapitola popisuje a vysvětluje stalinismus, který je typickým příkladem totalitarismu aplikovaného v Sovětském svazu, odkud se rozšířil do většiny komunistických zemí, včetně Československa. Třetí kapitola ukazuje na příkladu Československa v letech 1948 - 1953 aplikaci prvků a metod stalinismu používaných k ovládání společnosti dle sovětského modelu. Praktická část práce se zaměřuje na představení období stalinismu v Československu v učebnicích pro základní a střední školy. Je zde také obsaženo hodnocení používání aktuálních historických a politologických pojmů v...
Charakteristika českých velikánů ve hře České nebe
Bernatová, Lenka ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
RESUMÉ Vzhledem k tomu, že se tato bakalářská práce týká jedné z her Divadla Járy Cimrmana, které je založeno na mystifikaci, je o ní na začátku práce umístěno několik teoretických informací Jádro této bakalářské práce pojednává o postavách, které vystupují v 15. hře Divadla Járy Cimrmana - České nebe. Jedná se o české velikány, kteří jsou z nejrůznějších důvodů přijímáni do nebeské komise, aby tam rozhodovali o osudu českého národa. Jsou to: Jan Amos Komenský, Svatý Václav, praotec Čech, Jan Hus, Karel Havlíček Borovský, babička Boženy Němcové, maršálek Radecký a Miroslav Tyrš (Poslední jmenovaní nejsou v nebeské komisi. Vstupují tam jako hosté.) Každá postava je charakterizována z pohledu autorů. Tento pohled srovnán s charakteristikou postavy v historických didaktických příručkách, případně je charakteristika z příručky aplikována na hru. Dále jsou obecněji charakterizovány i reálné postavy z jiných her Divadla Járy Cimrmana (Blaník, Záskok, Afrika).
Webová aplikace na výuku dějepisu
Hlinovský, Marek ; Samec, Marek (vedoucí práce) ; Svatoš, Oleg (oponent)
Cílem této bakalářské práce je implementace funkčního návrhu webové aplikace, která by měla sloužit jako vhodná učební pomůcka studentům gymnázií při studiu dějepisu. Tato aplikace by měla být implementována s ohledem na možnost jejího rozšíření o další obsah. Pro dosažení tohoto cíle je nejprve v teoretické části práce analyzován dějepis, jeho vývoj, současná podoba a funkce, které plní jakožto školní předmět. Následně je provedena analýza již existujících webových aplikací pro výuku dějepisu. Praktická část práce je pak věnována autorově návrhu aplikace. Nejprve je zde popsán koncept aplikace. Poté se práce věnuje technologiím použitých při vývoji aplikace, kterými jsou především framework Ruby on Rails pro serverovou část aplikace, framework Angularjs pro klientskou část a formát JSON použitý pro komunikaci mezi těmito dvěma částmi. Následně je zdokumentováno, jak bylo těchto technologií využito při tvorbě samotné aplikace. Na konci práce je pak vytvořena jednoduchá uživatelská příručka, provádějící uživatele použitím touto aplikací. Hlavním přínosem této práce je tedy vytvoření učební pomůcky pro gymnázia.
Pojetí dějin pravěku v učebnicích dějepisu pro gymnázia
VONDROVSKÝ, Václav
Bakalářská práce svým zadáním zasahuje do dvou disciplín pedagogiky a archeologie. Její charakter je teoreticko-empirický. Teoretická část práce se zabývá problematikou cílů a obsahu výuky dějepisu v rámci současného pojetí vzdělávání. Důraz je kladen na dějiny pravěku na čtyřletých a vyšším stupni víceletých gymnázií. Pomocí pilotážního dotazníku byly zjištěny tři nejpoužívanější učebnice a ty následně v empirické části analyzovány. Evaluace se zaměřila na rozsah strukturálních složek, obtížnost textu a didaktickou vybavenost učebnic. Kvalitativní analýza zkoumá vlastní obsah textu s cílem zjistit, zda učebnice využívané pro výuku dějin pravěku akceptují stav poznání a možnosti současné archeologie. Poslední částí práce je dotazníkové šetření zaměřené na učitele a v menší míře také na žáky. Otázky jsou směřovány na způsob zacházení s učebnicí při výuce, přípravu na ni a povědomí o archeologických popularizačních programech.
Využití regionálních dějin Vltavotýnska ve výuce dějepisu. Pracovní učebnice s regionálně dějinnou tematikou
PINTNEROVÁ, Anna
Diplomová práce Využití regionálních dějin Vltavotýnska ve výuce dějepisu. Pracovní učebnice s regionálně dějinnou tematikou je příspěvkem k didaktice dějepisu. Obhajuje důležité postavení regionálně dějinného a environmentálního vzdělávání spolu s Výchovou ke vztahu ke kulturně historickému dědictví v dějepisné výuce,a to zejména na 2. stupni základní školy. Zmíněné aspekty dějepisného vzdělávání jsou sledovány ve vybraných vzdělávacích dokumentech, které určovaly podobu základního školství v 90. letech 20. století i ve finálním produktu této reformy ? v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Hlavní výstup práce představuje učebnice regionálních dějin Vltavotýnska Lidé od řeky, ve které se odrážejí nabyté poznatky. Pracovní učebnice obsahuje jak úkoly vlastní pracovnímu sešitu, tak delší texty a obrazový materiál, které žáka poutavou formou seznamují se základním dějinným vývojem mikroregionu a jsou cenným příspěvkem k žákově environmentálnímu vzdělávání.
Zmizelá kulturní krajina českého pohraničí - interaktivní výuková příručka pro 2. stupeň ZŠ
TŮMOVÁ, Radka
Název diplomové práce zní:,,Zmizelá kulturní krajina českého pohraničí - interaktivní výuková příručka pro 2. stupeň ZŠ".Diplomovou práci tvoří rozbor literatury (učebnice zeměpisu, výchovy k občanství a dějepisu, odborná, populárně naučná literatura, didaktický literatura a multimediální dokumenty) v další praktické části se jedná o interaktivní výuková příručka. Převážná část práce je věnována problematice Sudet, které se z největší míry reprezentují zmizelou kulturní krajinu českého pohraničí. Sudety jsou zde hodnoceny z několika různých pohledů. Nedílnou součástí podrobného a důkladného geografického zmapování bude objasnění historických okolností, ale také důsledků, které s sebou spletitý vývoj českého pohraničí přinesl pro ,,naši" dnešní společnost. Stěžejní částí práce je vlastní interaktivní výuková příručka pro žáky 2. stupně ZŠ. V našem případě bude sloužit jako nadstavbový učební materiál, a tudíž ho lze využít i na víceletých gymnáziích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.