Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Německá koncepce uměleckého vzdělávání v teorii a praxi
Kroutil, Jan ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce usiluje především o uvedení německé koncepce uměleckého vzdělávání do kontextu české výtvarné výchovy a o její komparaci s některými oborovými didaktickými proudy. V první části práce jsou na základě analýzy relevantních zahraničních publikací nejprve představena klíčová teoretická východiska koncepce, dále jsou popsána její specifika, vzdělávací metody a cíle. Závěr teoretické části tvoří ukázky možného pojetí projektů uměleckého vzdělávání v německé školní praxi. V empiricko-praktické části práce, která vychází z autorových osobních zkušeností získaných během erasmového studia v Německu (Karlsruhe, Pedagogická vysoká škola, Institut umění), je představena realizace koncepce v rámci vysokoškolské přípravy studentů umění, a to zejména na úrovni umělecké a pedagogické praxe studentů. Druhá část dále obsahuje reflexi vlivu koncepce uměleckého vzdělávání na autorovu vlastní výtvarnou tvorbu. Druhá část je zakončena analýzou dvou školních projektů, realizovaných německými praktikanty, a návrhem na jejich zlepšující alteraci za pomoci metod uměleckého vzdělávání. V závěru práce jsou shrnuty a zhodnoceny výsledky teoretické, empirické i praktické části, a jsou vysloveny otázky týkající se jednak možného přínosu koncepce do diskursu české výtvarné výchovy, jednak možností realizace této...
Předškolní vzdělávání, výchova a péče v Nizozemsku
Horová, Lucie ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma Předškolní vzdělávání, výchova a péče v Nizozemsku přináší vhled do fungování institucí, které v Nizozemsku pečují o děti ve věku od 0 do 6 let. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o Nizozemsku spolu s podmínkami fungování rodinné politiky. Hlavní část teoretické části je věnována charakteristice vzdělávacího systému a jednotlivých druhů institucí, které zajišťují vzdělávání, výchovu a péči o děti v předškolním věku. Kromě principu fungování institucí je zde objasněno legislativní ukotvení předškolního vzdělávání spolu s personálním zajištěním chodu institucí. Na závěr teoretické části je pojednáno o aktuálních otázkách a problémech předškolního vzdělávání v Nizozemsku. V empirické části diplomové práce jsou představeny případové studie čtyř předškolních institucí v Nizozemsku, kde každá z nich reprezentuje jeden typ institucionální péče o dítě v předškolním věku. Každá zkoumaná instituce je podrobně analyzována z hlediska strukturní i procesuální stránky jejího fungování. Cílem práce je zmapovat, popsat a komparovat čtyři typy institucionální péče o dítě v předškolním věku v Nizozemsku. K tomu byly využity metody: obsahová analýza dokumentů, polostrukturované rozhovory s vedoucími pracovníky a pedagogy vybraných institucí a nezúčastněné pozorování. Veškeré...
Porovnání předškolního vzdělávání v České republice a ve Španělsku
BRABCOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá porovnáním a zjištěním rozdílů vzdělávacích systémů předškolní výchovy v České republice a ve Španělsku. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se srovnávací pedagogice a popisu předškolního vzdělávání v Evropě, České republice a Španělsku. V praktické části jsou popsány použité metody kvalitativního výzkumu, pozorování a rozhovor. Také jsou zde vybrány dvě konkrétní mateřské školy. První mateřská škola ve vesnici Dolní Heřmanice v České republice a druhá ve vesnici Deia na španělském ostrově Mallorca.
Německá koncepce uměleckého vzdělávání v teorii a praxi
Kroutil, Jan ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce usiluje především o uvedení německé koncepce uměleckého vzdělávání do kontextu české výtvarné výchovy a o její komparaci s některými oborovými didaktickými proudy. V první části práce jsou na základě analýzy relevantních zahraničních publikací nejprve představena klíčová teoretická východiska koncepce, dále jsou popsána její specifika, vzdělávací metody a cíle. Závěr teoretické části tvoří ukázky možného pojetí projektů uměleckého vzdělávání v německé školní praxi. V empiricko-praktické části práce, která vychází z autorových osobních zkušeností získaných během erasmového studia v Německu (Karlsruhe, Pedagogická vysoká škola, Institut umění), je představena realizace koncepce v rámci vysokoškolské přípravy studentů umění, a to zejména na úrovni umělecké a pedagogické praxe studentů. Druhá část dále obsahuje reflexi vlivu koncepce uměleckého vzdělávání na autorovu vlastní výtvarnou tvorbu. Druhá část je zakončena analýzou dvou školních projektů, realizovaných německými praktikanty, a návrhem na jejich zlepšující alteraci za pomoci metod uměleckého vzdělávání. V závěru práce jsou shrnuty a zhodnoceny výsledky teoretické, empirické i praktické části, a jsou vysloveny otázky týkající se jednak možného přínosu koncepce do diskursu české výtvarné výchovy, jednak možností realizace této...
Pedagogika O. Decrolyho a možnosti jejího využití pro českou školu
Korábová, Jana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Bakalářská práce popisuje alternativní pedagogický systém Ovida Decrolyho, věnuje se formám, kterými je tento sytém aplikován v současných belgických školách a přibližuje možnosti využití Decroly pedagogiky pro českou školu, jako inspiraci pro řešení aktuálních otázek a požadavků na vzdělávání. Decroly se řadí k reformním pedagogům z počátku 20. století. Ve své koncepci vychází z dětského zájmu a z přirozených potřeb dítěte a zdůrazňuje požadavek globálního učení, kterému odpovídá také globální metoda čtení a psaní.
Pojetí a struktura oborů cizojazyčných filologií v ČR a ve Francii
KOHOUTOVÁ, Jana
Tématem mé bakalářské práce je pojetí a struktura oborů cizojazyčných filologií v České republice a ve Francii. Cílem práce je srovnat pojetí a strukturu oborů cizojazyčných filologií na vzorku vybraných filozofických fakultách v České republice a na Jihobretaňské filozofické fakultě humanitních a sociálních a věd. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první se zaměřím na srovnávací pedagogiku, jejíž náplní je mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Zmíním se o vytváření Evropského vysokoškolského prostoru, o současném stavu terciárního školství ve dvou vytyčených zemích a o procesu akreditace a o vývoji tradičních západních filologií v České republice. V druhé části se zaměřím na konkrétní srovnávání oborů anglistiky, germanistiky a romanistiky na vybraných českých univerzitách v komparaci s francouzskou univerzitou UBS v Lorientu.
Jazykové vzdělávání v zahraničí
BILANSKÁ, Květa
Abstrakt Jazykovému vzdělání je v současné době kladen stále větší důraz. Angličtina je jedním z nejvíce preferovaných vyučovacích jazyků nejen v Evropě, ale i v České republice. Globalizace světla přináší stále větší tlak na standardizaci výuky cizích jazyků. Sjednocování stylu a způsobu výuky v Evropě a ve světě přináší i svá negativa a to je např. potlačení výuky jiných jazyků než angličtiny. Bylo vytvořeno několik dokumentů, které se zaměřují na analýzu a tvorbu doporučení pro výuku jazyků. V Evropě je nejvýznamnějším dokumentem Společný evropský referenční rámec pro jazyky, který stanovuje stupně znalosti cizích jazyků na A, B a C a dále popisuje, jakou úroveň by měli studenti mít po absolvování konkrétních ročníku školy. Jedním z nástrojů podporující výuku cizích jazyků ve školách je vzdělávání typu CLIL (výuka odborného předmětu prostřednictvím cizího jazyka). Během historie byly srovnávány různé styly a postoje k výuce nejen cizích jazyků v různých zemích. K tomu účelu vznikla srovnávací pedagogika, která mapuje a komparuje jednotlivé vzdělávací systémy. Po druhé světové válce vzniklo mnoho organizací zabývající se srovnávací pedagogikou. Různé státy mají rozdílné požadavky pro učitele cizích jazyků. Česká republika vychází z jazykové politiky Evropské Unie. Cílem Evropské unie v rámci politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy tedy je, aby každý občan EU kromě svého mateřského jazyka ovládal dva další jazyky. K dosažení tohoto cíle se mají děti ve škole od raného věku učit dvěma cizím jazykům. Česká republika je ve svém postoji k výuce cizích jazyků na obdobné úrovni jako většina evropských států. S výukou cizích jazyků se v ČR povinně začíná ve 3. třídě základní školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.