|
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 8000 kg / M6
Jirásek, Jiří ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky, pro mostový skladový jeřáb s nosností 8 000 kg. Práce obsahuje kritickou rešerši obdobných existujících řešení a výběr vhodné koncepce. Součástí návrhu jsou výpočty základních parametrů zdvihu a z nich vycházející volba lana, kladek, kladnice, návrh a kontrola lanového bubnu. Dále se práce zabývá výpočtem a volbou vhodných komponent mechanismu zdvihu jako jsou elektromotor, spojka, brzda a převodovka. Poslední část se zabývá návrhem a kontrolou ložiska, bubnového čepu a výpočtem pera. Výstupem práce je výkresová dokumentace celkové sestavy mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
|
|
Spojky automobilů
Kundýsek, Michal ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je popsat spojkové systémy a funkci rozjezdových spojkových systémů. Ze zmíněných spojkových systémů byla zvolena třecí spojka a detailně popsána, byly popsány její výhody a nevýhody. Poté bylo upřesněno použití zvoleného spojkového systému v moderním automobilovém průmyslu.
|
|
Jednoválcové motory kategorie enduro
Svoboda, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konstrukce, která je typická pro motor enduro motocyklu a popi-suje jeho hlavní části. Další náplní práce je shrnutí informací o vybraných typech enduro motocyklů a jejich pohonných jednotkách. Výkon každého motocyklu je zobrazen výstupním grafem z dynamometru. Dále jsou popsány servisní intervaly vybraných motocyklů, které odpovídají dosahovaným výkonům. Motory enduro motocyklů byly porovnány s motory motokrosových motocyklů
|
|
Úprava stávající konstrukce magnetoreologické spojky
Bedřich, Miroslav ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí magnetoreologické (MR) spojky. V první části byl vypracován rozsáhlý průzkum využití magnetoreologické technologie v praxi. Byly popsány principy funkce MR tlumičů, MR brzd a MR spojek. Dále byly vypsány a porovnány některé parametry MR spojek. Druhá část se zabývá konstrukčními úpravami pro zlepšení některých parametrů MR spojky. Ve třetí části byly provedeny experimenty ověřující zlepšení provozních parametrů MR spojky.
|
|
Studie konstrukce spojek pro ovládání aktivních diferenciálů
Cupák, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem řešení ovládání systému řízeného dělení momentu u hnacího ústrojí těžkého užitkového vozidla. Začátek práce je zaměřen na popis systému aktivního diferenciálu a na spojky které se v automobilovém průmyslu používají. Dále jsou definovány základní parametry experimentálního vozidla a je proveden výběr koncepce spojek. Následně jsou provedeny výpočty geometrický parametrů spojek a ověření jejich tepelné únosnosti. Koncepčním návrhem ovládacího mechanismu se zabývá poslední kapitola. Cílem práce je především návrh možného typu ovládání zadaného systému s možností využití získaných informací pro další vývoj tohoto systému.
|
|
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Galas, Radovan ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky pro břemena, jejichž hmotnost nepřesáhne 5 000 kg. Práce obsahuje písemnou, a praktickou část. Písemná část práce se zabývá výpočtem hlavních rozměrů zdvihu a pevnostní kontrolou lanového bubnu. V práci jsou také zdůvodněny volby některých hlavních částí zdvihového mechanismu jako je např.: elektromotor, převodovka aj. Před výpočty jednotlivých kapitol je obvykle umístěn stručný úvod do problematiky. Praktická část obsahuje výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu, sestavu lanového bubnu a dva výrobní výkresy.
|
|
Pohon 4x4 u osobních vozidel.
Hrádek, Zbyněk ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření rešerše popisující jednotlivé koncepce pohonu všech kol u osobních automobilů. Zvláště se pak zaměřuje na konstrukci, princip činnosti a vhodnost použití jednotlivých koncepcí. Počátek práce je věnován historii, výhodám a nevýhodám tohoto technického řešení. V další části jsou popsány nejpoužívanější koncepce pohonu. Konec práce obsahuje shrnutí získaných informací a úvahu, jakým směrem se bude pohon všech kol ubírat v následujících letech.
|
|
Konstrukce vodního chlazení MR spojky
Musil, Marek ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou vodního chlazení pro magnetoreologickou spojku. Problém chlazení MR spojky byl řešen návrhem několika variant, ze kterých byla nakonec vybrána ta nejlepší. Byl vytvořen model a následně vyrobeno vodního chlazení, které se upevnilo na stator MR spojky. Chlazení kompletně obklopuje tělo spojky a tím dosahuje vysokého přenosu tepla mezi chladícím a chlazeným systémem. Návrh byl vytvářen s ohledem na dobrou složitelnost, takže jeho použití není složité.
|
| |
|
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu
Tomeš, Jakub ; Sedláček, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu pro nosnost 10 000 kg. Práce obsahuje návrh základních částí zdvihového mechanismu – průměru lana, lanového bubnu a kladek. Součástí je také volba standardizovaných dílů, jako jsou elektrický motor, jeřábová převodovka, pružná spojka či bubnová brzda. Poslední kapitola je věnovaná pevnostnímu výpočtu lanového bubnu a výpočtu životnosti ložiska spolu s návrhem svarů a těsného pera. Výstupem bakalářské práce jsou výkresy svarku lanového bubnu a sestavy zdvihového mechanismu.
|