Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 8000 kg / M6
Jirásek, Jiří ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky, pro mostový skladový jeřáb s nosností 8 000 kg. Práce obsahuje kritickou rešerši obdobných existujících řešení a výběr vhodné koncepce. Součástí návrhu jsou výpočty základních parametrů zdvihu a z nich vycházející volba lana, kladek, kladnice, návrh a kontrola lanového bubnu. Dále se práce zabývá výpočtem a volbou vhodných komponent mechanismu zdvihu jako jsou elektromotor, spojka, brzda a převodovka. Poslední část se zabývá návrhem a kontrolou ložiska, bubnového čepu a výpočtem pera. Výstupem práce je výkresová dokumentace celkové sestavy mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Spojky automobilů
Kundýsek, Michal ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je popsat spojkové systémy a funkci rozjezdových spojkových systémů. Ze zmíněných spojkových systémů byla zvolena třecí spojka a detailně popsána, byly popsány její výhody a nevýhody. Poté bylo upřesněno použití zvoleného spojkového systému v moderním automobilovém průmyslu.
Jednoválcové motory kategorie enduro
Svoboda, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konstrukce, která je typická pro motor enduro motocyklu a popi-suje jeho hlavní části. Další náplní práce je shrnutí informací o vybraných typech enduro motocyklů a jejich pohonných jednotkách. Výkon každého motocyklu je zobrazen výstupním grafem z dynamometru. Dále jsou popsány servisní intervaly vybraných motocyklů, které odpovídají dosahovaným výkonům. Motory enduro motocyklů byly porovnány s motory motokrosových motocyklů
Úprava stávající konstrukce magnetoreologické spojky
Bedřich, Miroslav ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí magnetoreologické (MR) spojky. V první části byl vypracován rozsáhlý průzkum využití magnetoreologické technologie v praxi. Byly popsány principy funkce MR tlumičů, MR brzd a MR spojek. Dále byly vypsány a porovnány některé parametry MR spojek. Druhá část se zabývá konstrukčními úpravami pro zlepšení některých parametrů MR spojky. Ve třetí části byly provedeny experimenty ověřující zlepšení provozních parametrů MR spojky.
Studie konstrukce spojek pro ovládání aktivních diferenciálů
Cupák, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem řešení ovládání systému řízeného dělení momentu u hnacího ústrojí těžkého užitkového vozidla. Začátek práce je zaměřen na popis systému aktivního diferenciálu a na spojky které se v automobilovém průmyslu používají. Dále jsou definovány základní parametry experimentálního vozidla a je proveden výběr koncepce spojek. Následně jsou provedeny výpočty geometrický parametrů spojek a ověření jejich tepelné únosnosti. Koncepčním návrhem ovládacího mechanismu se zabývá poslední kapitola. Cílem práce je především návrh možného typu ovládání zadaného systému s možností využití získaných informací pro další vývoj tohoto systému.
Zdvihový mechanismus jeřábové kočky
Galas, Radovan ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu jeřábové kočky pro břemena, jejichž hmotnost nepřesáhne 5 000 kg. Práce obsahuje písemnou, a praktickou část. Písemná část práce se zabývá výpočtem hlavních rozměrů zdvihu a pevnostní kontrolou lanového bubnu. V práci jsou také zdůvodněny volby některých hlavních částí zdvihového mechanismu jako je např.: elektromotor, převodovka aj. Před výpočty jednotlivých kapitol je obvykle umístěn stručný úvod do problematiky. Praktická část obsahuje výkres celkové sestavy zdvihového mechanismu, sestavu lanového bubnu a dva výrobní výkresy.
Pohon 4x4 u osobních vozidel.
Hrádek, Zbyněk ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření rešerše popisující jednotlivé koncepce pohonu všech kol u osobních automobilů. Zvláště se pak zaměřuje na konstrukci, princip činnosti a vhodnost použití jednotlivých koncepcí. Počátek práce je věnován historii, výhodám a nevýhodám tohoto technického řešení. V další části jsou popsány nejpoužívanější koncepce pohonu. Konec práce obsahuje shrnutí získaných informací a úvahu, jakým směrem se bude pohon všech kol ubírat v následujících letech.
Konstrukce vodního chlazení MR spojky
Musil, Marek ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou vodního chlazení pro magnetoreologickou spojku. Problém chlazení MR spojky byl řešen návrhem několika variant, ze kterých byla nakonec vybrána ta nejlepší. Byl vytvořen model a následně vyrobeno vodního chlazení, které se upevnilo na stator MR spojky. Chlazení kompletně obklopuje tělo spojky a tím dosahuje vysokého přenosu tepla mezi chladícím a chlazeným systémem. Návrh byl vytvářen s ohledem na dobrou složitelnost, takže jeho použití není složité.
Použití bezkartáčového stejnosměrného motoru pro pohon lineárního servopohonu s bezpečnostní funkcí
Rudolf, Ladislav ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
V této práci je diskutován návrh řízení BLDC motoru, který bude využit jako pohon lineárního servopohonu. Řízení pomocí mikrokontroléru se zaměřuje hlavně aspekty jakou jsou motorický režim, generátorický režim, měření polohy rotoru senzory a měřením proudu motoru, který bude odpovídat jeho momentu. Výsledek práce je zaměřen na inovaci stávajícího servopohonu firmy Honeywell, kde by procesorově řízený BLDC motor měl nahradit stávající systém servopohonu a převzít jak funkce provozní tak havarijní.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu
Tomeš, Jakub ; Sedláček, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu pro nosnost 10 000 kg. Práce obsahuje návrh základních částí zdvihového mechanismu – průměru lana, lanového bubnu a kladek. Součástí je také volba standardizovaných dílů, jako jsou elektrický motor, jeřábová převodovka, pružná spojka či bubnová brzda. Poslední kapitola je věnovaná pevnostnímu výpočtu lanového bubnu a výpočtu životnosti ložiska spolu s návrhem svarů a těsného pera. Výstupem bakalářské práce jsou výkresy svarku lanového bubnu a sestavy zdvihového mechanismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.