Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bezsenzorové řízení rychlosti a polohy stejnosměrného kartáčového motoru malého výkonu
Svoboda, Jan ; Hanák, Pavel (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá bezsenzorovým řízením stejnosměrných kartáčových motorů malého výkonu, používaných v aktuátorech firmy Honeywell. V úvodu seznamuje s řízením stejnosměrných motorů a s používanými metodami snímání jejich rychlosti a polohy. Zvolenou bezsenzorovou metodou je zde metoda detekce komutačních pulzů v signálu proudu motoru. Tyto pulzy vznikají při přeskakování kartáčů mezi lamelami komutátoru. Správným vyhodnocením komutačních pulzů lze získat informaci o rychlosti otáčení a poloze motoru. Práce zkoumá tuto poměrně novou metodu detekce komutačních pulzů. Na naměřených vzorcích signálu demonstruje problémy, které vznikají při jejím použití a dále navrhuje vhodná řešení číslicového zpracování signálu s komutačními pulzy. Spolehlivost navržených metod zpracování signálu je testována na sadě naměřených signálů za různých podmínek, následně je z navrhovaných vybrána nejlepší metoda zpracování signálu, kterou by mohl používat systém bezsenzorového řízení.
Bezsenzorové řízení rychlosti a polohy stejnosměrného motoru
Kakáč, Petr ; Minář, Jiří (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá řízením a regulací stejnosměrných kartáčových motorů, použitých v aktuátorech firmy Honeywell. V úvodu jsou popsány druhy stejnosměrých kartáčových motorů a možnosti jejich regulace. Zvolili jsme metodu kompenzace zatěžovací charakteristiky. Základním požadavkem na tuto práci je požadavek na zajištění konstantních otáček motoru, při různém zatěžovacím momentu. Pro tento požadavek je nutné vytvoření matematického statického modelu motoru, vypočítání, ověření konstant daného motoru a v neposlední řadě také implementace statického modelu na daný motor. Dále se práce zaměřuje na limity takové regulace motoru, případně na omezení, která nám vznikají podmínkami v praxi.
Použití bezkartáčového stejnosměrného motoru pro pohon lineárního servopohonu s bezpečnostní funkcí
Rudolf, Ladislav ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
V této práci je diskutován návrh řízení BLDC motoru, který bude využit jako pohon lineárního servopohonu. Řízení pomocí mikrokontroléru se zaměřuje hlavně aspekty jakou jsou motorický režim, generátorický režim, měření polohy rotoru senzory a měřením proudu motoru, který bude odpovídat jeho momentu. Výsledek práce je zaměřen na inovaci stávajícího servopohonu firmy Honeywell, kde by procesorově řízený BLDC motor měl nahradit stávající systém servopohonu a převzít jak funkce provozní tak havarijní.
Bezsenzorové řízení rychlosti a polohy stejnosměrného motoru
Kakáč, Petr ; Minář, Jiří (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá řízením a regulací stejnosměrných kartáčových motorů, použitých v aktuátorech firmy Honeywell. V úvodu jsou popsány druhy stejnosměrých kartáčových motorů a možnosti jejich regulace. Zvolili jsme metodu kompenzace zatěžovací charakteristiky. Základním požadavkem na tuto práci je požadavek na zajištění konstantních otáček motoru, při různém zatěžovacím momentu. Pro tento požadavek je nutné vytvoření matematického statického modelu motoru, vypočítání, ověření konstant daného motoru a v neposlední řadě také implementace statického modelu na daný motor. Dále se práce zaměřuje na limity takové regulace motoru, případně na omezení, která nám vznikají podmínkami v praxi.
Bezsenzorové řízení rychlosti a polohy stejnosměrného kartáčového motoru malého výkonu
Svoboda, Jan ; Hanák, Pavel (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá bezsenzorovým řízením stejnosměrných kartáčových motorů malého výkonu, používaných v aktuátorech firmy Honeywell. V úvodu seznamuje s řízením stejnosměrných motorů a s používanými metodami snímání jejich rychlosti a polohy. Zvolenou bezsenzorovou metodou je zde metoda detekce komutačních pulzů v signálu proudu motoru. Tyto pulzy vznikají při přeskakování kartáčů mezi lamelami komutátoru. Správným vyhodnocením komutačních pulzů lze získat informaci o rychlosti otáčení a poloze motoru. Práce zkoumá tuto poměrně novou metodu detekce komutačních pulzů. Na naměřených vzorcích signálu demonstruje problémy, které vznikají při jejím použití a dále navrhuje vhodná řešení číslicového zpracování signálu s komutačními pulzy. Spolehlivost navržených metod zpracování signálu je testována na sadě naměřených signálů za různých podmínek, následně je z navrhovaných vybrána nejlepší metoda zpracování signálu, kterou by mohl používat systém bezsenzorového řízení.
Použití bezkartáčového stejnosměrného motoru pro pohon lineárního servopohonu s bezpečnostní funkcí
Rudolf, Ladislav ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
V této práci je diskutován návrh řízení BLDC motoru, který bude využit jako pohon lineárního servopohonu. Řízení pomocí mikrokontroléru se zaměřuje hlavně aspekty jakou jsou motorický režim, generátorický režim, měření polohy rotoru senzory a měřením proudu motoru, který bude odpovídat jeho momentu. Výsledek práce je zaměřen na inovaci stávajícího servopohonu firmy Honeywell, kde by procesorově řízený BLDC motor měl nahradit stávající systém servopohonu a převzít jak funkce provozní tak havarijní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.