Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ideální Žilina: Konverze bývalého kolejiště
Čuláková, Michaela ; Likavčanová, Lenka (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je územie v meste Žilina. Patrí železniciam Slovenska a doteraz slúžilo ako nevyužité územie koľajiska. Súčasnou rekonštrukciou železníc vznikne uvoľnené takmer štyridsaťpäť hektárové územie pripravené na konverziu a nové využitie. Po rekonštrukcii územím prechádza železničná trať. Nové využitie a štruktúra reagujú na tento stav. Na trase vznikne aj nová vlaková zastávka. Územie je miestom sútoku troch riek, Váh, Kysuca a Rajčianka, je obklopené zeleňou a tento prírodný charakter bolo dôležité v čo najväčšej miere ponechať. Veľká plocha územia má predpoklady pre vznik novej mestskej štvrti v dochádzkovej vzdialenosti do centra mesta. Mix a rôznorodosť využitia územia zároveň podporujú kratšie dochádzkové vzdialenosti a tak podporu nemotorovej dopravy. Aktívne nábrežie, nové verejné priestory, bývanie a pracovné príležitosti, blízkosť a prepojenie prímestských častí majú potenciál pre odľahčenie stávajúceho centra mesta.
Města, výstavy a výstaviště: vliv výstavnictví na města
Štěpánková, Lenka
Pořádání všeobecných i specializovaných výstav se ke konci devatenáctého století stalo neodmyslitelnou součástí hospodářského a společenského života v řadě menších českých a moravských měst. Po dočasných areálech následovala první stálá výstaviště, a později v meziválečném období se výstavní areály staly běžnou součástí městské vybavenosti. Změna režimu po druhé světové válce československé výstavnictví zásadně poznamenala, což mělo druhotně dopad také na podobu sítě regionálních výstavišť v republice. Další zásadní proměna oboru výstavnictví souvisela v devadesátých letech s rozpadem socialistického bloku, globalizací ekonomiky a nástupem nových komunikačních technologií. V této době docházelo někde k neřízeným a živelným transformacím území a nevratnému ničení nerozpoznaných kulturních hodnot. Budoucí výzkum výstavních areálů by se v oblasti urbanismu měl soustředit na komplexní zmapování prostorového vývoje výstavišť v jednotlivých městech a na způsob jejich ukotvení v územně plánovací dokumentaci. Závěry tohoto výzkumu by pak posloužily jako vodítko pro péči o historické výstavní areály a případně jako podklad pro návrh jejich ochrany. Vzhledem k mezioborovému charakteru výstavnictví by související výzkum měl probíhat také v souvisejících oborech jako hospodářské dějiny, dějiny umění, teorie architektury nebo event management a cestovní ruch.
Uplatňování konceptu Smart City ve Štramberku
Tóth, Ondřej
Bakalářská práce se zabývá tématem uplatňování konceptu Smart City ve Štramberku. Cílem práce bylo zmapovat uplatnění konceptu Smart City ve Štramberku a na základě komparace příkladů dobré praxe navrhnout možnosti rozvíjení jeho uplatnění. V rámci teoretických východisek práce byly vymezeny základní charakteristiky konceptu Smart City a možnosti jeho implementace v podmínkách České republiky. Vlastní práce byla zaměřena na analýzu současné úrovně implementace konceptu Smart City ve Štramberku s cílem identifikovat potřeby a možnosti jejího zdokonalení. Na základě výsledků vlastní práce byly navrženy priority a možná opatření pro rozvoj implementace konceptu Smart City ve Štramberku.
Success factors of place branding of European cities
Zakharova, Dinara ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Práce se věnuje určení faktorů ovlivňujících úspěšnost place brandingu evropských měst. Za faktory, které mohou ovlivnit úspěšnost implementace city brandingu v evropských městech, jsou považovány zapojení zainteresovaných stran do procesu tvorby značky města, zaměření strategie city brandingu na občany a zvýšení kvality života, zapojení zainteresovaných stran na úrovni EU reprezentované sítí "Eurocities", řízení digitální identity a zahrnutí rétoriky udržitelnosti a "zelenosti" do strategie place brandingu. Analýza prokázala, že budování značky města je komplexní proces, který nelze ovlivnit jedním faktorem. V průběhu analýzy byly nastíněny tři faktory, které jsou nezbytné pro úspěch city brandingu evropských měst. Mezi tyto faktory patří zapojení zainteresovaných stran do procesu tvorby značky města, řízení digitální identity a zahrnutí rétoriky udržitelnosti a "zelenosti" do strategie tvorby značky místa. Rovněž byla identifikována kombinace faktorů postačující k vytvoření place brandingu. Aby byl tedy place branding úspěšný, měla by strategie place brandingu současně zapojit občany, zaměřit se na občany a zvýšení kvality života, zahrnout do své agendy řízení digitální identity a rétoriku "zelenosti" a udržitelnosti. Na základě případů vybraných ke studiu se ukázalo, že členství v síti...
Demografický vývoj populačně velkých českých měst
Jalovcová, Karolína ; Šídlo, Luděk (vedoucí práce) ; Kraus, Jaroslav (oponent)
Demografický vývoj populačně velkých českých měst Abstrakt Cílem předkládané práce je popsat a zhodnotit demografický vývoj vybraných českých měst (Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc). Práce se zaměřuje na období 1996-2012. V teoretické části práce je popsán populační vývoj České republiky od počátku 90. let a změny v demografickém chování obyvatel, objasněn vliv demografické revoluce na tento vývoj, vysvětlena kritéria pro určení populačně velkých měst a jejich stručná socioekonomická charakteristika. Ve druhé části je na základě dostupných údajů analyzován vývoj těchto měst pomocí vybraných demografických ukazatelů a srovnávány odlišnosti v jejich vývoji. Z provedené analýzy je patrné, že demograficky se všechna města vyvíjí obdobě. Významněji se svým vývojem od ostatních měst liší Ostrava a částečně i Praha. Klíčová slova: demografický vývoj, velká česká města, vývoj měst, populace
Verejná doprava v Prahe počas socializmu
Frajková, Lucia ; Štemberk, Jan (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Diplomová práca mapuje fungovanie, problémy a úskalia verejnej dopravy v Prahe počas socializmu v rokoch 1948 až 1974. Tieto roky reprezentujú nástup komunistizmu v Československu k moci a rok uvedenia pražského metra do prevádzky. Cieľom práce bolo preskúmanie tohto vymedzeného obdobia z hľadiska verejnej dopravy, jej vplyvu na rozvoj mesta, na to, ako sa rôzne typy mestskej hromadnej dopravy navzájom ovplyvňovali a dopĺňali, aký bol jej dopad na samostných cestujúcich a napríklad aj na to, ako plánovanie metra v tomto období ovplyvnilo prevádzku autobusov, trolejbusov a električiek. Zistili sme, že aj napriek tomu, že metro bolo najskôr len akýmsi nepotrebným plánom, neskôr sa celá sústava pražskej MHD začala sústreďovať a meniť práve kvôli jeho realizácií. Kľúčové slová: MHD, električky, autobusy, metro, rozvoj mesta
Demografický vývoj populačně velkých českých měst
Jalovcová, Karolína ; Šídlo, Luděk (vedoucí práce) ; Kraus, Jaroslav (oponent)
Demografický vývoj populačně velkých českých měst Abstrakt Cílem předkládané práce je popsat a zhodnotit demografický vývoj vybraných českých měst (Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc). Práce se zaměřuje na období 1996-2012. V teoretické části práce je popsán populační vývoj České republiky od počátku 90. let a změny v demografickém chování obyvatel, objasněn vliv demografické revoluce na tento vývoj, vysvětlena kritéria pro určení populačně velkých měst a jejich stručná socioekonomická charakteristika. Ve druhé části je na základě dostupných údajů analyzován vývoj těchto měst pomocí vybraných demografických ukazatelů a srovnávány odlišnosti v jejich vývoji. Z provedené analýzy je patrné, že demograficky se všechna města vyvíjí obdobě. Významněji se svým vývojem od ostatních měst liší Ostrava a částečně i Praha. Klíčová slova: demografický vývoj, velká česká města, vývoj měst, populace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.