Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.)
Slavíčková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.) si klade za cíl zachytit vývoj zdravotně sociální situace osob se sníženou soběstačností v důsledku chronického onemocnění, zdravotního postižení a stáří v kontextu situace životní. Zároveň se snaží rozkrýt, jak vnímají tyto osoby pomoc a jakou pomoc zdravotně-sociálního pracovníka preferují. Teoretická část se zabývá zdravotně sociální problematikou osob se sníženou soběstačností s akcentem na sociálně pedagogické aspekty zvládání životních situací. Je rozdělena do pěti kapitol. První z nich se zabývá problematikou zdraví a nemoci. Je zde také věnována pozornost specifikám životní situace osob se sníženou soběstačností. Ve druhé kapitole je vymezena základní terminologie zdravotního postižení a soběstačnosti. Dále je zde z hlediska mé dosavadní praxe v GARC speciálně začleněno postižení tělesné jako faktor limitující soběstačnost. Své místo zde také zaujímají subjektivní a objektivní činitelé působící na život člověka s postižením. Třetí kapitola obsahuje vymezení role osoby se sníženou soběstačností ve společnosti, role jejich rodinných příslušníků a přehled dávek a sociálních služeb poskytovaných osobám se sníženou soběstačností dle zákona č.108/2006 Sb. o...
Ortorexie jako nová závislost: případová studie
Roztočilová, Dominika ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svěcená, Kateřina (oponent)
Východiska: V posledních letech, s rozvojem masmédií, se objevují nově vznikající pojmy, často také označované jako "novodobé" závislosti. Konkrétně pojem orthorexia nervosa s nímž přišel již v roce 1997 americký lékař Steven Bratman, dnes vzbuzuje zájem mezi mnoha odborníky. Mnozí z nich diskutují nad tím, zda tento pojem zařadit mezi poruchy příjmu potravy či jiné poruchy a nebo mu dát samostatné místo v klasifikačních systémech. Ortorexie však vykazuje mnoho podobností se závislostním chováním a to je také důvod proč jsem si vybrala toto téma bakalářské práce. Cíl: Má práce se vlastně zaměřuje na popis problematiky ortorexie z pohledu závislostního chování. Klade si za úkol zmapovat podobné etiopatogenetické mechanismy, které se podílí na vzniku obou poruch. Výzkumným cílem je tedy popsat podobnosti mezi ortorexií a závislostním chováním se zaměřením na rizikové faktory z bio-psycho-sociálního pohledu. Práce se mimo jiné zabývá shledáním podobností v průběhu, diagnostice a léčbě nemoci. Sledovány jsou zejména biologické, psychologické a sociální faktory související s výše jmenovaným rizikovým chováním s důrazem na rodinné prostředí. Metody: Vzhledem k volbě případové studie, vychází práce z metod kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor tvoří jedna respondentka, která se s danou problematikou...
"Hlavně ať je to dítě zdravé!": Rodičovství v kontextu péče o dítě s chronickou nemocí
Tampierová, Lenka ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Ezzeddine, Petra (oponent)
Moje diplomová práce představuje problematiku genderových vztahů a konstrukce identit žitých zkušeností rodičů pečujících o dítě (děti) s chronickou nemocí. Pro svůj kvalitativní výzkum jsem zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů s oběma rodiči dítěte (dětí). Následnou analýzou dat v této empirické studii zkoumám, jakým způsobem ovlivňuje péče o dítě s chronickou nemocí vzhledem ke své náročnosti genderové vztahy a zda vede k vyrovnanějším genderovým vztahům či naopak. Dále se zabývám procesem utváření identit obou rodičů v průběhu každodenní péče o dítě s chronickou nemocí v kontextu kombinace placené práce a péče o domácnost a děti. V mé práci sleduji, jak moje komunikační partnerky a partneři tematizují chronickou nemoc dítěte jako jinakost a péči o dítě s chronickou nemocí jako zátěž. Soustřeďuji se na emoční rovinu rodičovství a také analyzuji procesy vyjednávání v rámci různých institucí (zdravotnické a školské organizace, státní úřady). Klíčová slova: chronická nemoc, dítě, rodičovství, jinakost, zátěž, péče, genderové vztahy
Kvalita života pacientů s idiopatickými střevními záněty
Píchová, Andrea ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
Kvalita života pacientů s idiopatickými střevními záněty (IBD - inflammatory bowel disease) výrazně souvisí s aktivitou, léčbou a komplikacemi tohoto chronického onemocnění. Dále souvisí i s aspekty psychosociálními a ekonomickými. Zdravotní sestra může v péči o tyto pacienty sehrát významnou edukační a psychologickou úlohu. Cílem práce je zhodnotit pomocí dotazníkového šetření a jeho statistického zpracování kvalitu života pacientů s IBD, v závislosti na vybraných aspektech (věk, vzdělání, sociální zázemí) a její dynamiku v průběhu onemocnění od doby stanovení diagnózy a během léčby. 1. -5-
Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.)
Slavíčková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.) si klade za cíl zachytit vývoj zdravotně sociální situace osob se sníženou soběstačností v důsledku chronického onemocnění, zdravotního postižení a stáří v kontextu situace životní. Zároveň se snaží rozkrýt, jak vnímají tyto osoby pomoc a jakou pomoc zdravotně-sociálního pracovníka preferují. Teoretická část se zabývá zdravotně sociální problematikou osob se sníženou soběstačností s akcentem na sociálně pedagogické aspekty zvládání životních situací. Je rozdělena do pěti kapitol. První z nich se zabývá problematikou zdraví a nemoci. Je zde také věnována pozornost specifikám životní situace osob se sníženou soběstačností. Ve druhé kapitole je vymezena základní terminologie zdravotního postižení a soběstačnosti. Dále je zde z hlediska mé dosavadní praxe v GARC speciálně začleněno postižení tělesné jako faktor limitující soběstačnost. Své místo zde také zaujímají subjektivní a objektivní činitelé působící na život člověka s postižením. Třetí kapitola obsahuje vymezení role osoby se sníženou soběstačností ve společnosti, role jejich rodinných příslušníků a přehled dávek a sociálních služeb poskytovaných osobám se sníženou soběstačností dle zákona č.108/2006 Sb. o...
Život s HIV/AIDS: strategie zvládání rizik a narušené identity
Miott, Jana ; Morávek, Jan (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
HIV/AIDS je onemocnění, které je více než jakékoli jiné provázeno vysokou mírou stigmatizace a diskriminace. Lidé diagnostikovaní s tímto onemocněním se proto musejí vyrovnávat s novou nepříjemnou situací a stigmatizovanou identitou. Běžné sociální interakce a zdravotní komplikace se stávají potenciálním zdrojem konfrontace a mohou ohrozit sociální vztahy, nebo znehodnotit a narušit identitu osob žijících s HIV/AIDS. Tato práce spojuje koncept sociálních a zdravotních rizik, stigmatizace a identity a je zaměřena na: 1) proces vyrovnávání se s diagnózou a jejím dopadem na identitu a každodenní život osob s HIV/AIDS; 2) roli dostupných sociálních sítí v procesu vyrovnávání se s onemocněním a stigmatizací a 3) strategie zvládání zdravotních a sociálních rizik, která s tímto onemocněním souvisejí. V procesu vyrovnávání se s diagnózou a překonávání prvotního šoku hraje rozhodující roli informovanost. Díky podpoře sociálních sítí může diagnostikovaná osoba snáze a rychleji dospět k zaujmutí tzv. racionálního přístupu k onemocnění a následně k akceptaci HIV/AIDS jako součásti života. Osoby žijící s HIV/AIDS se potýkají také s celou řadou rizik. Oblast zdravotních rizik je rozdělena do dvou hlavních kategorií: ohrožení vlastního zdraví a ohrožení cizího zdraví. V rámci rizik týkajících se vlastního zdraví...
Možnosti edukace dětí při dlouhodobém pobytu ve zdravotnickém zařízení.
KULIŠOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce se zabývá edukací dětí s chronickým onemocněním při dlouhodobějším pobytu ve zdravotnickém zařízení, řeší, jakým způsobem ovlivňuje pobyt v tomto zařízení rozvoj dítěte v oblasti vzdělávání. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy jako charakteristika školního věku, problematika chronicky nemocného dítěte, možnosti a formy vzdělávání chronicky nemocných dětí. V praktické části je řešeno, jak ovlivňuje dlouhodobější pobyt ve zdravotnickém zařízení rozvoj dítěte v oblasti vzdělávání, a to ve třech rovinách. Jednak jsou zkoumány odlišnosti, formy a způsob výuky ve zdravotnickém zařízení, dále je zkoumána adaptace dětí na výuku a dlouhodobý pobyt ve zdravotnickém zařízení. Třetí část se zabývá vlivem specifické školní výuky v lázeňském zařízení na opětné začlenění nemocných dětí do vzdělávacího procesu na kmenové škole. Výzkum se prováděl v Léčebných lázních Lázně Kynžvart a byla použita metoda dotazování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.