Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 237 záznamů.  začátekpředchozí228 - 237  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika chování zákazníka na trzích kulturního dědictví.
Johnová, Radka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamykalová, Miroslava (oponent) ; Beck, Jiří (oponent)
Práce Specifika chování zákazníka na trzích kulturního dědictví (především návštěvníků muzeí a galerií) vychází z marketingové teorie spotřebitelského chování, která je aplikována na statky kulturního dědictví. Zkoumá, kdo jsou zákazníci organizací spravujících kulturní dědictví, co je motivuje k návštěvě resp. spotřebě kulturních statků, jaké jsou jejich potřeby, a zda je možné najít typické skupiny se společnými charakteristikami, které lze oslovit jako segmenty trhu společnými marketingovými postupy. Práce je v češtině prvním uceleným zmapováním chování spotřebitele na trhu kulturního dědictví resp. návštěvníků muzeí a galerií, je koncipována s ohledem na praktické využití organizacemi spravujícími kulturní dědictví a resultuje v doporučeních pro modifikaci marketingového mixu v muzeích a galeriích. Práce vychází z mikroekonomické analýzy poptávky po statcích kulturního dědictví, na ni navazuje makroanalýza specifik chování a názorů zákazníků v sektoru kultury v Evropské unii s důrazem na návštěvníky kulturního dědictví založená na kvantitativním a kvalitativním výzkumu Eurobarometru, kterou doplňuje typologie zákazníků muzeí, a to jak na základě kompilace z (velmi omezených) světových, zejména amerických zdrojů (John Falk, Jay Rounds), tak i typologie doplněná, jak ji vidí kurátoři a pracovníci českých muzeí na základě své praxe. Vlastní projekt je deskriptivním výzkumem, používá kvantitativní dotazníkové šetření na vzorku 543 respondentů návštěvníků, kteří byli dotazování ve 25 muzeích nebo galeriích metodou osobního dotazování na zastavení v období září 2008 až březen 2009. První část ověřuje hypotézy ohledně vzorců chování zákazníků; zjišťuje názory, chování, postoje, zájmy, preference, informační zdroje a motivaci k návštěvě muzeí, galerií a výstav, druhá část slouží k segmentaci a popisu návštěvníků podle sociodemografických kritérií. Závěry, vyhodnocení a zobecnění výsledků slouží k návrhům na marketingové strategie muzeí a galerií; strategii produktové inovace (výstavy a programy) pro zvýšení četnosti návštěv, vytvoření klientských abonentních programů (klubů přátel) s využitím databázového marketingu a cenovou strategii zaměřenou na výchovu budoucích klientů tj. mimosezónní cenové zvýhodnění seniorů s dětmi. V teoretické rovině práce dokazuje, že se jedná o nerozpínavý, homogenní a věrný trh, klienti jsou vyznavači aktivního životního stylu a potvrzuje hypotézu o vhodnosti jednoho z nástrojů holistické koncepce, a to strategii kooperace s dalšími kulturními a společenskými organizacemi. V příloze jsou kompletní výsledky vlastního výzkumu autorky a některá další statistická data, na která se práce odvolává.
Analýza chování spotřebitele v segmentu privátních značek
KŘÍŽOVÁ, Edita
Cílem diplomové práce na téma "Analýza chování spotřebitele v segmentu privátních značek" bylo na jedné straně seznámení s nabídkou privátních značek u vybraných obchodních řetězců na českém trhu, na druhé straně provedení analýzy chování českého spotřebitele při nabídce a poptávce po těchto značkách. Následně se kladlo za cíl i navrhnout určitá opatření či změny v této oblasti. První část práce je věnována teoretickému vymezení pojmů značky, privátní značky, výzkumu trhu a chování spotřebitele. V další části práce je charakterizován vývoj obchodu a vztahu obchodníků a výrobců k privátní značce. Rovněž je zde představeno TOP 10 obchodních řetězců v České republice a analyzovány vlastní značky. V praktické části práce jsou rozebrána data získané z dotazníkového šetření.
Space management vybrané obchodní firmy
RENNEROVÁ, Monika
Pro analyzování space managementu vybrané obchodní firmy, kterou je hypermarket Globus, ČR, k. s., České Budějovice jsem pro svou práci použila hlavně marketingový výzkum, který jsem provedla pomocí dotazníkového šetření Z výsledků, které respondenti v dotazníku uvedli je zřejmé, že preferují nákup v hypermarketu Globus před ostatními obchodními firmami, a to proto, že hypermarket Globus má velký sortiment potravinářského i nepotravinářského zboží, možnost oběda, posezení, přehlednost zboží v regálech a dostatek parkovacích míst. Dále jsem zjistila, že regálové uspořádání v hypermarketu Globus zákazníkům převážně vyhovuje. Zákazníci, kteří nesouhlasí s rozvrhnutím space managementu v Globusu, nejsou spokojeni s rozmístěním nápojů a potravin na opačných stranách hypermarketu. Změnu nepovažuji za rozumné řešení, nápoje mají vlastní sklad a rampu na příjem od dodavatele, přemístění nápojů k potravinám by tedy znamenalo přemístit i sklad. Mimo jiné by hypermarket přišel i o část zisků, které získává právě tím, jak má navržené regálové uspořádání celé prodejny. Zákazník prochází celým hypermarketem a nevědomky se dostane i do oddělení, který by jinak nenavštívil a to je možnost, že si zakoupí zboží, které původně neměl v plánu.
Analýza akviziční marketingové strategie mBank
Zejda, Vladimír ; Jablonský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá rozhodovací proces spotřebitele na trhu finančních služeb. Kombinací poznatků z oborů marketingu, financí, psychologie, ekonomie, sociologie a chování spotřebitele představuji komplexní model kupního rozhodovacího procesu klienta finančních služeb. Ve druhé části potom model aplikuji na případ vstupu nové banky na český retailový bankovní trh -- mBank v roce 2007. S jeho pomocí pak vysvětluji nárůst klientské báze banky.
Consumer Identity
Young, Melissa Marie ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Král, Petr (oponent)
Chování spotřebitele - Cílem této práce je dokázat, že se spotřebitelé mýlí ve své domněnce, že si o svých nákupních krocích rozhodují jen oni sami. Ve skutečnosti jsou spotřebitelé na různých úrovních manipulováni obchodníky. Je to právě obchodník, který rozhodne, jaká spotřebitelská identita by měla být vytvořena. Obchodníci ovlivňují spotřebitelské pohony, motivace a emoce, aby utvrdili své spotřebitele o tom, že mají nakupovat jejich značky. Hlubší analýza dochází ke zjištění, že obchodníci manipulují se spotřebiteli pomocí řady strategií, jež se zaměřující na výzkum lidského chován. Kromě toho, obchodníci také používají různé vlivy z oblasti životního prostředí a sociálně-environmentální nástroje. Na konec je uveden praktický příklad ilustrující nadnárodní společnost Nike, který dokazuje, že obchodníci jsou si vědomy těchto metod, které používají k manipulaci spotřebitelů. V závěru této práce je velmi zřejmé, že spotřebitelé jsou snadno ovlivnitelní. Spotřebitel je jen loutka, zatímco obchodník je ten, kdo loutkou hýbe.
Typology of the World Class members
Porkertová, Adela ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Cílem bakalářské práce je stanovit základní typologii běžného zákazníka konkrétního fitness centra World Class Fitness Centre na Václavském náměstí s návazností na určení jistých doporučení pro případnou další marketingovou strategii společnosti. První část práce je věnována teoretickým poznatkům, přiblížení pojmů marketing, marketingový výzkum a výzkum trhu, problematice dotazování, ale i segmentaci trhu a chování spotřebitele. Druhá část se orientuje na přiblížení fitness, prezentaci společnosti World Class obecně a dále specificky na konkrétním centru World Class Fitness Centre. Kapitoly obsahují proces celého výzkumu,spůsob zhromažďování dat, analýzu i interpretaci získaných dat.
Typologie zákazníků společnosti Health a Fitness Club Holmes Place Nový Smíchov
Rakoušová, Sandra ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Cílem bakalářské práce je stanovit typologii zákazníka společnosti Fitness a Health Club Holmes Place Nový Smíchov a na základě kvantitativního marketingového výzkumu potvrdit nebo vyvrátit některé obecně tradované domněnky, které se oboru fitness center týkají. První část práce se zaměřuje na teoretické vysvětlení marketingového výzkumu, kvantitativního výzkumu, metody dotazování a chování spotřebitele. V druhé části práce se nachází přiblížení oboru fitness, dále prezentace společnosti Holmes Place, konkrétně hlavně klubu na Novém Smíchově. V následujících kapitolách je popsán průběh samotného výzkumu a v závěrečné kapitole potom analýza získaných dat a prezentace výsledků výzkumu.
Loajalita zákazníka k retailingovému řetězci Teta Drogerie.
Čeledová, Andrea ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Práce se zabývá tematikou loajality po teoretické i praktické stránce. V první kapitole se zaměřuji na chování spotřebitele a faktory, které ho ovlivňují. Ve druhé kapitole rozebírám typologii zákazníka. Ve třetí kapitole je analyzována vlastní problematika loajality. Čtvrtá kapitola je věnována výzkumu trhu. V praktické části je zpracováno a vyhodnoceno vlastní terénní šetření v prodejně TETA drogerie.
Typologie zákazníka nákupního centra Palladium
Švejd, Michal ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Stěžejní částí diplomové práce je vlastní marketingové šetření, které proběhlo v nákupním centru Palladium za asistence společnosti Property Value Solutions, s.r.o., která na výzkum dohlížela a má velký zájem na vyhodnocení výsledků, které budou prezentovány managementu Palladia.
Zavedení systému záloh na PET lahve v ČR
Matějovská, Jana ; Čamrová, Lenka (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Práce se zabývá systémem záloh na PET lahve, o jehož zavedení v současnosti Ministerstvo životního prostředí uvažuje. Cílem práce je zjistit, zda je nutné tento systém zavádět, jaký vliv bude mít na chování spotřebitele a kdo stojí za tím, aby byly zálohy zavedeny a kdo naopak proti. Nejprve je popsána legislativa českého odpadového hospodářství, fungování systému nyní a ekonomické teorie týkající se chování spotřebitele. Dále se práce zabývá výhodami a nevýhodami systému záloh, popisuje faktory ovlivňující chování spotřebitele, zpracovává výsledky dotazníkového šetření a uvádí, které subjekty se vyslovily pro nebo proti systému a z jakých důvodů. Závěrem je rozhodnutí o tom, zda je systém pro ČR spíše výhodný nebo nevýhodný.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 237 záznamů.   začátekpředchozí228 - 237  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.