Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obmedzovanie škodlivej spotreby v Európskej únii pomocou daňových nástrojov
Černáček, Kristián
Diplomová práce je zaměřena na spotřební daně v Evropské unii, jejich změny a dopady na omezování škodlivé spotřeby. Autor práce zkoumá výši a změnu sazeb spotřební daně v státech EU, vývoj průměrné a mediánové mzdy, ceny statků škodlivé spotřeby a náklady způsobené škodlivou spotřebou. Hlavním cílem práce je zjistit, zda je pomocí zvyšování daňových sazeb možné efektivně redukovat spotřebu. Sekundárním cílem je vymezit výši spotřebních daní v EU, zjistit ceny a mzdy. V ČR zjistit úroveň spotřeby, vypočíst elasticitu poptávky a zjištěné výsledky srovnat s výsledky dotazníkového šetření. Na základě zjištění zhodnotit účinnost daňové politiky a navrhnutou opatření.
Chování spotřebitelů na trhu s pneumatikami
Marek, Jakub
Marek, J. Chování spotřebitelů na trhu s automobilovým obutím. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. V textu je popsána šablona pro závěrečné práce a jednotlivé styly jsou apliko-vány na příkladech.
Green purchasing: Case of Bottled Water Consumption in the Czech Republic
Hanusová, Klára ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Opatrný, Matěj (oponent)
Aby se tvůrci politik vypořádali s různými environmentálními problémy, z nichž mnohé pramení z neudržitelného chování spotřebitelů, usilují o přechod k oběhovému hospodářství. Jednou z iniciativ v České republice je snížení jednorázového plastového odpadu. Příkladem této kategorie odpadů jsou plastové lahve používané k balení nápojů. Následně si tato práce klade za cíl odhalit determinanty spotřeby balené vody v České republice, jelikož podobná studie v daném kontextu zřejmě nebyla provedena. Data (n=3 411) použitá pro analýzu jsou získána z dotazníkového šetření "TAČR Kohoutková". Použitá metóda zahrnuje Generalizovanou ordinální logistickou regresi a Multinomickou logistickou regresi. Výsledky odhalují sociodemografické charakteristiky, chuť, zdravotní důvody, konstrukty z teorie plánovaného chování a návyky jako prediktory spotřeby balené vody. Bylo zjištěno, že u vysoce vzdělaných lidí a lidí se silným návykem pít vodu z kohoutku existuje menší pravděpodobnost, že budou konzumovat balenou vodu. Hlavními spotřebiteli tohoto produktu se jeví ti, kteří negativně vnímají chuť a zdraví vody z kohoutku, nebo pozitivně vnímají takové vlastnosti u balené vody. Naopak, neexistuje dostatek důkazů pro určení vztahu mezi environmentálními hodnotami a konzumací balené vody.
Chování spotřebitelů při online nakupování
Ostrá, Eliška
Diplomová práce se zabývá problematikou spotřebitelského chováním při online nakupování. Hlavním cílem práce je segmentace spotřebitelů nakupujících online a určení faktorů, které mají vliv na jejich spotřebitelské chování a následné provedení identifikace typického respondenta. Pomocí sekundárních dat je zpracována orientační analýza e-commerce trhu v ČR. Na základě zpracovaných primárních dat je určena identifikace nákupního procesu a postoje spotřebitelů k nástrojům podpory prodeje a online marketingu. Dle regresní analýzy je určena cenová citlivost spotřebitelů a jejich ochota zaplatit za vybrané nástroje podpory prodeje a nabízené služby k nákupu na e-shopech a určeny odhady akceptovatelných cenových přirážek, které jsou respondenti ochotni zaplatit. V závěru práce jsou předloženy návrhy doporučení pro e-shopy vedoucí k zvyšování spokojenosti zákazníků, a tudíž i ziskovosti.
Výkladní skříně obchodů s hračkami a jejich vliv na nákupní rozhodovací proces
Krišpínová, Denisa
Diplomová práce se zabývá výkladními skříněmi obchodů s hračkami a jejich vlivem na nákupní rozhodovací proces spotřebitelů. Hlavním cílem bylo navrhnout marketingová doporučení pro nezávislé prodejce hraček zaměřená především na výkladní skříně, která pomohou zefektivnit využití těchto nástrojů marketingové komunikace. Byl realizován kvalitativní výzkum v podobě hloubkových rozhovorů se zákazníky (n = 30) a s prodejci hraček (n = 10), z nichž 6 bylo součástí řetězce a 4 fungovaly samostatně jako nezávislé obchody. Výzkum doplnilo pravidelné pozorování výkladních skříni hračkářství (n = 8) a preferenční test, kterého se zúčastnili dospělí respondenti (n = 10) a také děti ve školním věku (n = 20).
Chování spotřebitelů na trhu s volně prodejnými léčivy a doplňky stravy
Jelenová, Veronika
Tato diplomová práce je zaměřena na chování spotřebitelů na trhu s volně prodejnými léčivy a doplňky stravy. Cílem práce je na základě identifikace faktorů ovlivňujících chování spotřebitelů na trhu volně prodejných léčiv a doplňků stravy v České republice vyvodit závěry a doporučení pro subjekty působící na daném trhu. Orientační analýza umožnila popsat situaci na daném trhu a zkoumat rostoucí tendenci spotřeby léčiv a jejich ceny a identifikovat trendy v chování spotřebitelů. Dále je pro zpracování sekundárních dat využita analýza časové řady a regresní analýza prokazující závislost počtu balení distribuovaných volně prodejných léčiv do lékáren a prodejen vyhrazených léčiv a jejich ceny. Pomocí dotazníkového šetření jsou charakterizovány trendy v chování spotřebitelů na daném trhu. Z výsledků shlukové analýzy jsou definovány 4 segmenty spotřebitelů působících na daném trhu. Na závěr je zkoumán vliv věku, vzdělání a pohlaví spotřebitelů na útratu za volně prodejná léčiva a doplňky stravy. Výsledky primární a sekundární analýzy umožnily vyvodit závěry a doporučení pro subjekty působící na daném trhu.
Recommendations to the companies on the Russian market of online services based on the practical study of the Yandex company
Mingazova, Regina
Tato bakalářská práce se soustředí na výzkumu současných trendu na Ruském trhu online služeb. Hlavním cílem této práce bylo dát doporučení začinajícím firmám, které se jen zapojuje do sféry online služeb. Proto aby zanalyzovat tržní trendy, společnost Yandex byla prostudována kvůli jejímu vedoucímu postavení na digitálním trhu. Dostupné druhotné údaje byly prostudovány spolu s prvotnými údaji, které byly shromážděné prostřednictvím dotazníku (n = 438) a hloubkových rozhovorů (n = 5). Základní závěry obsahují nejžádanější kategorie online služeb, nejčastěji používaný gadget pro použití online služeb, role designu rozrhaní a vliv demografických a geografických faktorů.
Beer Consumption Patterns in Europe
Zobal, Vladimír ; Janda, Karel (vedoucí práce) ; Špolcová, Dominika (oponent)
Tato diplomová práce se snaží ověřit a kvantifikovat vztah mezi mikroekonomickými, makroekonomickými a sociálními rysy jednotlivých zemí a roční spotřebou piva na hlavu. Pro zhodnocení a zaznamenání odlišností v chutích jednotlivých skupin zemí je použit koncept 'pivních', 'vinných' a 'lihovinových' národů. V první řadě je za pomoci technik pro analýzu panelových dat vyhodnocen obecný model pokrývající všechny Evropské země v rozmezí let 2000 a 2013. Výsledky a poznatky z tohoto obecného modelu jsou dále použity jako základ pro stavbu specifického modelu pro Českou republiku. Česká republika je známa pro svou dlouhodobě nejvyšší spotřebu piva na hlavu, přesto podíl piva vypitého v pohostinství zaznamenává dlouhodobě klesající tendenci. Všechna data použita pro tuto práci jsou kumulována na roční bázi na úrovni jednotlivých zemí. Klíčová slova Pivo, Víno, Lihoviny, Chování Spotřebitelů, Poptávka po Pivu, Pivní Země, Behaviorální Ekonomie E-mail autora Vladimir.Zobal@gmail.com E-mail vedoucího Karel-Janda@seznam.cz 1
Rozdíly mezi pohlavími jako reakce na prodejní pobídky
Solilyak, Maryna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Zlatić, Marija (oponent)
V dnesní dobe, kdy je v regálech obchodu stale více a více podobnych produktu stejného typu, se nákupní rozhodování pro spotřebitele komplikují. Napříč tomuto se výrobco domnívají, že jedním z nejefektivnějších způsobů jak své výrobky odlišit od konkurence, jsou prodejní pobídky (napřiklad slevové akce, ochutnávky, dárky ke koupi, apod). Každý spotřebitel je avšak jiný a proto také každý na pobídky reaguje jinak. Úspěch pobídek je odvislý od hloubky chápání chování zákazníků. Pro úspěšnou komunikační kampaň, je potřeba aby marketéři správně zvolili kanály pro komunikaci s cílovými zákazníky. V této studii se zaměříme na rozdíly v nákupním chování zákazníků podle pohlaví. V neposlední řadě budeme zkoumat rozdílné reakce mužů a žen na prodejní pobídky.
Green marketing and its impact on consumer behaviour
Gajdoš, Michal ; Říha, David (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu green marketingu, a jak tento druh marketingu ovlivňuje chování spotřebitelů. Detailně popisuje co je green marketing a jeho součásti, a také popisuje negativní stránku green marketingu - greenwashing. Dále se zabývá tématem společenské odpovědnosti podniků a nakonec spotřebnímu chování lidí. V praktické části práce byl proveden kvantitativní výzkum formou elektronického dotazníku, jehož cílem bylo zjistit povědomí lidí z generace Y o green marketingu. Jak vnímají tito spotřebitelé ekologicky přátelské produkty na trhu a vliv green marketingu na jejich nákupní rozhodování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.