Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj osobnosti u dětí předškolního a školního věku z pohledu analytické psychologie
Franzová, Martina ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Práce se zabývá vývojem osobnosti u dětí předškolního a školního věku, na který je nahlíženo z perspektivy analytické psychologie C. G. Junga a jeho následovníků. V literárně- přehledové části se věnuje nejprve vymezení pojmu osobnost a uvedení vybraných teorií podle jiných psychologických směrů. Dále seznamuje s Jungovým pohledem na dětskou psychologii a uvedena je i Neumannova teorie vývoje vědomí a Fordhamův náhled na problematiku. Největší pozornost je věnována symbolické tvorbě dětí, jejich imaginaci a tomu, jaký mají vliv na utváření jejich osobnosti. Výstupem práce je návrh výzkumu vývoje dětské osobnosti pohledem analytické psychologie, ve kterém se pracuje s analýzou dat získaných ze dvou projektivních metod, Scénotestu a Testu pohádek. Klíčová slova: Analytická psychologie, Vývoj osobnosti, Předškolní věk, Školní věk, Test pohádek, Scénotest
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra
Vyučovací program PORTAGE
Merunka, Jan ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
NÁZEV: Vyučovací program PORTAGE ABSTRAKT: Moje bakalářská práce se věnuje popisu programu Portage a jeho využití v praxi. Program Portage je koncipován z hlediska vývoje dítěte, proto se teoretická část opírá o poznatky ontogeneze dítěte. V textu jsou uvedeny i další programy, které mohou být použity pro stimulaci vývoje dítěte. Spolu s programy práce popisuje i možnosti rané péče a řešení dalšího vzdělávání ve školství. Opodstatnění použití programu vychází z pedagogické diagnostiky, proto i jí je věnována kapitola v práci. Výzkumná část se zabývá specifiky užití programu Portage v zařízení rané péče a ústavní výchově. K šetření byl použit dotazník s uzavřenými otázkami. Výsledky jsou prezentovány grafickým znázorněním u jednotlivých otázek. KLÍČOVÁ SLOVA: program Portage, vývoj dítěte, diagnostika dítěte, vzdělávací programy, raná péče
Následná péče pro drogově závislé matky a jejich děti
Hošková, Kateřina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat specifickou klientelu programů pro drogově závislé - skupinu žen, respektive matek, které mají v anamnéze užívání návykových látek. S touto skupinou se klientelou v jistém slova smyslu stávají i jejich děti, a to zejména děti předškolního věku. Jedním ze zařízení, které se léčbě těchto žen věnuje, je Středisko prevence a léčby drogových závislostí DROP IN, o.p.s., konkrétně program Centrum pro rodinu. V práci budou představeny nejen možnosti a postupy práce s matkami uživatelkami v původním projektu "Integrace rodiny", ale pozornost bude zaměřena především na nový projekt "Slunečnicová zahrada", který je pojímán nejen jako forma následné péče pro matky, bývalé uživatelky návykových látek, ale rovněž s sebou přináší možnost více se zaměřit na vývoj těchto dětí, které byly v prenatálním období ohroženy užíváním návykových látek jejich matkami, a jejichž vývoj mohl být ovlivněn sociálním prostředím, do kterého se narodily. Budeme se tak zabývat cílovou skupinou žen uživatelek a bývalých uživatelek návykových látek a cílovou skupinou jejich dětí. Rovněž přiblížíme pojem následná péče v drogových službách, kapitola bude věnována vlivu návykových látek na plod a specifickým poruchám učení a chování, jejichž vymezení je pro nás při práci s dětmi důležité znát. Praktická...
Vývoj dítěte se zrakovým postižením
Šafránková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
1 RESUMÉ Bakalářská práce na téma "Vývoj dítěte se zrakovým postižením" se zaměřila v rámci této kategorie na slabozraké děti. Konkrétně pak v teoretické části seznámila čtenáře s pojmem slabozrakosti z obecného hlediska (diagnostické nástroje, etiologie, projevy), s rozvojem slabozrakého dítěte, možnými komplikacemi, ale zároveň i s možnostmi podpory. Takto získané poznatky byly poté v praktické části porovnány s konkrétními případy dvou slabozrakých dětí. Teoretická část práce vycházela z poznatků obsažených v odborné literatuře a v dalších materiálech. U praktické části byla možnost nahlédnout do osobních dokumentů vybraných žáků, pozorovat je při vyučování a realizovat s nimi rozhovor. Po vyhodnocení získaných informací lze uvést tyto závěry. Autoři, zabývající se tématem zrakového postižení, se převážně zaměřují na děti nevidomé či se zbytky zraku. Proto bylo mým záměrem soustředit se hlavní mezníky ve vývoji slabozrakých dětí a případné obtíže. Cose týče dostupných pomůcek pro slabozraké děti, je jejich škála opravdu široká a toto téma je popsáno velkým počtem autorů. U hraček a her určených slabozrakým dětem se znovu setkáme s malým množstvím dostupné literatury a prostor je věnován spíše dětem s vážnějším postižením zraku. V souvislosti s hrami se podařilo shromáždit dostatek informací pro...
Vnímání času dětmi předškolního a mladšího školního věku
Krulišová, Julie ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
V teoretické části této práce shrnuji s využitím odborné literatury některá východiska a poznatky k tématu času, časové perspektivy, vnímání času, zvláště pak u dětí předškolního a mladšího školního věku, charakteristiky těchto období i charakteristiky chápání času u těchto dětí, a věnuji se krátce i tomu, jak dospělí učí děti hodiny a čas. V empirické části se pak věnuji svému kvalitativnímu výzkumu, rozhovorům s dětmi ve věku od tří do deseti let. Mým cílem bylo přiblížit se a více pochopit, jak v praxi takto staré děti chápou čas a různé časové pojmy a jak se v nich orientují, jak umí čas odhadovat a jaké je jejich pojetí mládí a stáří, a to jak obecné, tak i u jejich blízkých osob.
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra
Vývoj osobnosti u dětí předškolního a školního věku z pohledu analytické psychologie
Franzová, Martina ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Práce se zabývá vývojem osobnosti u dětí předškolního a školního věku, na který je nahlíženo z perspektivy analytické psychologie C. G. Junga a jeho následovníků. V literárně- přehledové části se věnuje nejprve vymezení pojmu osobnost a uvedení vybraných teorií podle jiných psychologických směrů. Dále seznamuje s Jungovým pohledem na dětskou psychologii a uvedena je i Neumannova teorie vývoje vědomí a Fordhamův náhled na problematiku. Největší pozornost je věnována symbolické tvorbě dětí, jejich imaginaci a tomu, jaký mají vliv na utváření jejich osobnosti. Výstupem práce je návrh výzkumu vývoje dětské osobnosti pohledem analytické psychologie, ve kterém se pracuje s analýzou dat získaných ze dvou projektivních metod, Scénotestu a Testu pohádek. Klíčová slova: Analytická psychologie, Vývoj osobnosti, Předškolní věk, Školní věk, Test pohádek, Scénotest
Následná péče pro drogově závislé matky a jejich děti
Hošková, Kateřina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat specifickou klientelu programů pro drogově závislé - skupinu žen, respektive matek, které mají v anamnéze užívání návykových látek. S touto skupinou se klientelou v jistém slova smyslu stávají i jejich děti, a to zejména děti předškolního věku. Jedním ze zařízení, které se léčbě těchto žen věnuje, je Středisko prevence a léčby drogových závislostí DROP IN, o.p.s., konkrétně program Centrum pro rodinu. V práci budou představeny nejen možnosti a postupy práce s matkami uživatelkami v původním projektu "Integrace rodiny", ale pozornost bude zaměřena především na nový projekt "Slunečnicová zahrada", který je pojímán nejen jako forma následné péče pro matky, bývalé uživatelky návykových látek, ale rovněž s sebou přináší možnost více se zaměřit na vývoj těchto dětí, které byly v prenatálním období ohroženy užíváním návykových látek jejich matkami, a jejichž vývoj mohl být ovlivněn sociálním prostředím, do kterého se narodily. Budeme se tak zabývat cílovou skupinou žen uživatelek a bývalých uživatelek návykových látek a cílovou skupinou jejich dětí. Rovněž přiblížíme pojem následná péče v drogových službách, kapitola bude věnována vlivu návykových látek na plod a specifickým poruchám učení a chování, jejichž vymezení je pro nás při práci s dětmi důležité znát. Praktická...
Vývoj dítěte se zrakovým postižením
Šafránková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
1 RESUMÉ Bakalářská práce na téma "Vývoj dítěte se zrakovým postižením" se zaměřila v rámci této kategorie na slabozraké děti. Konkrétně pak v teoretické části seznámila čtenáře s pojmem slabozrakosti z obecného hlediska (diagnostické nástroje, etiologie, projevy), s rozvojem slabozrakého dítěte, možnými komplikacemi, ale zároveň i s možnostmi podpory. Takto získané poznatky byly poté v praktické části porovnány s konkrétními případy dvou slabozrakých dětí. Teoretická část práce vycházela z poznatků obsažených v odborné literatuře a v dalších materiálech. U praktické části byla možnost nahlédnout do osobních dokumentů vybraných žáků, pozorovat je při vyučování a realizovat s nimi rozhovor. Po vyhodnocení získaných informací lze uvést tyto závěry. Autoři, zabývající se tématem zrakového postižení, se převážně zaměřují na děti nevidomé či se zbytky zraku. Proto bylo mým záměrem soustředit se hlavní mezníky ve vývoji slabozrakých dětí a případné obtíže. Cose týče dostupných pomůcek pro slabozraké děti, je jejich škála opravdu široká a toto téma je popsáno velkým počtem autorů. U hraček a her určených slabozrakým dětem se znovu setkáme s malým množstvím dostupné literatury a prostor je věnován spíše dětem s vážnějším postižením zraku. V souvislosti s hrami se podařilo shromáždit dostatek informací pro...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.