Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketingové aktivity pro vstup společnosti do nové lokality
Palla, Jaroslav ; Dvořáková, Renata (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou současného stavu na trhu jihomoravského kraje v oblasti výkupu a zpracování kovového odpadu. Její první část se soustředí na nutná teoretická východiska. V druhé části je představena společnost TSR Czech republic s.r.o. a je provedena analýza obecného a oborového okolí s důrazem na analýzu konkurence. Výsledkem práce pak jsou návrhy aktivit, pro získání nových zákazníků a etablování společnosti na novém trhu, kde v minulém roce firma vybudovala nové strategické šrotiště.
Kritická analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Bábel, Martin ; Procházková, Kateřina (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Dokonalá konkurence se v praxi považuje za jev teoretický. Z toho důvodu je tahle práce zaměřena na nedokonale konkurenční trh a cenovou tvorbu na něm. Cílem je blíže prozkoumat, jak konkrétní společnosti s prvky monopolu využívají své postavení na určení ceny za svůj produkt a cenovou diskriminaci – jsou tzv. price makers. V práci jsou analyzovány konkrétní přístupy strategie cenové tvorby těchto firem.
Návrh regulačních opatření na trhu mobilních operátorů
Pologotina, Ekaterina ; Holendová, Petra (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje především na průzkum cenové tvorby v podmínkách nedokonale konkurenčního trhu. Budou rozebrány pojmy jako monopol, oligopol, monopolistická konkurence a cenová diskriminace. V analytické části bude využito poznatků z teoretické části, která řeší problematiku ohledně telekomunikačního trhu v případě otázky nedokonalé konkurence, která bude mnou řešena.
Kritická analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Bábel, Martin ; Procházková, Kateřina (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Dokonalá konkurence se v praxi považuje za jev teoretický. Z toho důvodu je tahle práce zaměřena na nedokonale konkurenční trh a cenovou tvorbu na něm. Cílem je blíže prozkoumat, jak konkrétní společnosti s prvky monopolu využívají své postavení na určení ceny za svůj produkt a cenovou diskriminaci – jsou tzv. price makers. V práci jsou analyzovány konkrétní přístupy strategie cenové tvorby těchto firem.
Cenová tvorba vodohospodářského podniku
Vašková, Pavla
Cílem bakalářské práce Cenová tvorba vodohospodářského podniku je popis, výpočet cenových kalkulací pro vodné a stočné a následné srovnání vypočtené ceny s dalšími vodohospodářskými podniku v rámci Pardubického kraje a České republiky. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je popisována cenová tvorba, nákladové kalkulace a legislativní rámec vodohospodářské činnosti. Teoretické poznatky jsou následně využity pro zpracování praktické části. V praktické části je kalkulována cena vodného a stočného. Pro tyto kalkulace byla vybrána oblast Jevíčko, kterou provozuje vodohospodářská společnost VHOS, a. s. V závěru praktické části jsou analyzovány situace a jejich dopad na výši ceny vodného a stočného v zájmové oblasti. První případ byl zaměřen na zvýšení nákladové položky nájemné, druhý a třetí modelový případ kalkuluje změnu ceny, pokud přibyde nebo ubyde významný odběratel v regionu.
Vývoj cen mléka a vybraných mléčných výrobků v ČR
Vrbová, Šárka ; Steininger, Michal (vedoucí práce) ; Ondřej, Ondřej (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza a zhodnocení cenového vývoje mléka a vybraných mléčných výrobků. Teoretická část práce vytváří základní přehled o systému produkce, obchodu a spotřeby mléka v České republice. Praktická část práce se zaměřuje na vývoj cen jednotlivých mléčných produktů u vybraných maloobchodních jednotek. Součástí praktické části je také vzájemné porovnání maloobchodních jednotek mezi sebou. Máslo vykazuje nejvíce dynamický cenový vývoj ze všech zvolených výrobků. Naopak ceny odtučněného tvarohu a bílého jogurtu stagnovaly. Supermarket Kaufland byl vyhodnocen jako maloobchodní prodejna, která zákazníkům nabízí nejnižší ceny.
Marketingové aktivity pro vstup společnosti do nové lokality
Palla, Jaroslav ; Dvořáková, Renata (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou současného stavu na trhu jihomoravského kraje v oblasti výkupu a zpracování kovového odpadu. Její první část se soustředí na nutná teoretická východiska. V druhé části je představena společnost TSR Czech republic s.r.o. a je provedena analýza obecného a oborového okolí s důrazem na analýzu konkurence. Výsledkem práce pak jsou návrhy aktivit, pro získání nových zákazníků a etablování společnosti na novém trhu, kde v minulém roce firma vybudovala nové strategické šrotiště.
Labour Market Adjustment since the Global Financial Crisis: Evidence from a Survey of Czech Firms
Babecký, Jan ; Galuščák, Kamil ; Žigraiová, Diana
Tento článek ukazuje, jak české podniky reagovaly na změny ekonomických podmínek v důsledku globální finanční krize v letech 2008–2009 až do roku 2013 a zjišťuje, jak podniky přizpůsobovaly zaměstnanost, mzdy a ceny. Výsledky se opírají o dotazníkové šetření podniků, které bylo realizováno v rámci třetí vlny pracovní skupiny ESCB Wage Dynamics Network (WDN3). Souhrnně řečeno, zatímco změny poptávky byly během zkoumaného období kladné i záporné, celkový růst mezd zůstal nízký, ačkoli více podniků zaznamenalo spíše zvýšení než pokles celkové produktivity ve srovnání s náklady práce. Snižování nákladů práce probíhalo především pomocí snižování počtu nově přijatých zaměstnanců a individuálního propouštění. Hlavními překážkami v přijímání zaměstnanců byly nejistota ohledně ekonomických podmínek, vysoké zdanění práce a nedostatek pracovníků s požadovanou kvalifikací. Četnost změn mezd byla v letech 2010–2013 nižší než předtím a je podniky přisuzována mj. silnější konkurenci. Stále se používalo zmrazování a snižování mezd, zatímco růst mezd byl spíše pozorován ve velmi malých a velkých podnicích a v podnicích se zahraničním vlastnictvím. Četnost změn cen v období 2010–2013 ve srovnání s obdobím 2008–2009 zůstala beze změn ve více než 80 % podniků. Častější změny cen byly způsobeny silnější konkurencí a volatilitou poptávky, zatímco změny kurzu vedly ke zvýšení četnosti změn cen na zahraničních trzích.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Survey on wage and price formation of Czech firms
Babecký, Jan ; Dybczak, Kamil ; Galuščák, Kamil
S využitím dotazníkového šetření autoři zkoumají faktory tvorby mezd a cen českých podniků, přítomnost a zdroje rigidity mezd a reakci podniků na hypotetické šoky. Ačkoli rigidita mezd směrem dolů není příliš rozšířená, nacházejí relevantní především teorii efektivnostních mezd, zatímco platnost teorie implicitních kontraktů shledávají relevantní v případě podniků zaměstnávající především vysoce kvalifikované pracovníky.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Degree of competition and export-production relative prices when the exchange rate changes: evidence from a panel of Czech exporting companies
Podpiera, Jiří ; Raková, Marie
V této práci autoři ukazují význam míry konkurence pro závěry o změnách relativních cen vývozu a výroby při změně nominálního kurzu. Navrhují model pro obchodovatelné statky, který kombinuje vztahy konkurence na trhu a cenové diskriminace mezi trhy, a empiricky dokumentují kontrast mezi dokonale a nedokonale konkurenčními trhy v případě reakcí relativních cen vývozu a výroby na kurzové změny.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.