Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studium PET lahví z hlediska obsahu rizikových prvků
Kryštofová, Petra ; Řezáčová, Veronika (oponent) ; Komendová, Renata (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou PET lahví z hlediska možného obsahu rizikových prvků. V obalovém materiálu PET a v nápojích, které jsou v lahvích obsaženy, byly stanovovány obsahy antimonu, mědi a olova. Bylo analyzováno celkem 15 vzorků balených neperlivých a kojeneckých vod dostupných v obchodní síti ČR. PET materiál byl za optimalizovaných podmínek rozložen v kyselém prostředí působením mikrovlnného záření. Ke stanovení vybraných rizikových prvků byly na základě předpokládaných koncentrací analytu použity metody atomové absorpční spektrometrie s atomizací v plameni nebo v grafitové kyvetě. V obalovém materiálu PET bylo stanoveno od 159,35 do 265,68 mgkg-1 antimonu, stanovené hodnoty koncentrace olova byly v rozmezí 10,96-20,23 mg·kg-1 a koncentrace mědi v rozsahu 0,11-7,52 mg·kg-1.V balených vodách a v balených kojeneckých vodách byl antimon identifikován pouze ve vzorcích s označením 6a, 8a, 9a a 15a, všechny koncentrace olova byly naměřeny pod LODPb, měď byla stanovena pouze ve vzorcích 2a, 6a a 8a. V žádném ze vzorků nedošlo k překročení koncentrací daných platnou legislativou. Limity těchto kovů nejsou v obalových materiálech legislativně stanoveny, definovány jsou pouze specifické migrační limity a k jejich překročení nedošlo. Vysoká koncentrace antimonu v PET však představuje potenciální riziko kontaminace obsahu těchto obalů a následně nápojů, tekutin v nich uchovávaných.
Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!"
Jindrová, Eliška ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce na téma Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!" se zabývá rozborem kampaně zaměřené na propagaci kohoutkové vody v restauracích. Cílem je představit komunikační aktivity a kreativní zpracování projektu a také ukázat na základě výzkumu vnímání kampaně očima restauratérů z vybraných pražských gastronomických podniků zapojených do projektu. Důraz je kladen především na popis marketingového a komunikačního mixu kampaně s použitím deskriptivní metody, zdůrazněny jsou však také souvislosti tématu propagace kohoutkové vody s ekologickou problematikou konzumace balených vod a problematikou související s pitnou vodou obecně. Nastíněna je i situace ohledně podávání kohoutkové vody v restauracích v zahraničí. Součástí práce je také obraz kampaně v českých médiích a závěrečné zhodnocení.
Green purchasing: Case of Bottled Water Consumption in the Czech Republic
Hanusová, Klára ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Opatrný, Matěj (oponent)
Aby se tvůrci politik vypořádali s různými environmentálními problémy, z nichž mnohé pramení z neudržitelného chování spotřebitelů, usilují o přechod k oběhovému hospodářství. Jednou z iniciativ v České republice je snížení jednorázového plastového odpadu. Příkladem této kategorie odpadů jsou plastové lahve používané k balení nápojů. Následně si tato práce klade za cíl odhalit determinanty spotřeby balené vody v České republice, jelikož podobná studie v daném kontextu zřejmě nebyla provedena. Data (n=3 411) použitá pro analýzu jsou získána z dotazníkového šetření "TAČR Kohoutková". Použitá metóda zahrnuje Generalizovanou ordinální logistickou regresi a Multinomickou logistickou regresi. Výsledky odhalují sociodemografické charakteristiky, chuť, zdravotní důvody, konstrukty z teorie plánovaného chování a návyky jako prediktory spotřeby balené vody. Bylo zjištěno, že u vysoce vzdělaných lidí a lidí se silným návykem pít vodu z kohoutku existuje menší pravděpodobnost, že budou konzumovat balenou vodu. Hlavními spotřebiteli tohoto produktu se jeví ti, kteří negativně vnímají chuť a zdraví vody z kohoutku, nebo pozitivně vnímají takové vlastnosti u balené vody. Naopak, neexistuje dostatek důkazů pro určení vztahu mezi environmentálními hodnotami a konzumací balené vody.
Marketingový výzkum u spotřebitele pro vybranou firmu
DUSPIVOVÁ, Jitka
Cílem bakalářské práce bylo provedení marketingového výzkumu u spotřebitele pro výrobní podnik HBSW a.s. Byňov, zabývající se výrobou balené minerální vody. Úkolem bylo zjistit chování konečného spotřebitele při koupi minerálních vod, z důvodu měnících se požadavků spotřebitelů v tomto odvětví. Součástí cíle bylo zjištění prodejnosti vybraných produktů v letní a zimní sezoně a zjištění, které vlivy působí na spotřebitele a jsou rozhodující při výběru a koupi balené vody. V marketingovém výzkumu jsem použila dotazníkovou metodu. Dotazník byl sestaven celkem z 21 otázek týkajících se spotřebního a nákupního chování. Celkem bylo osloveno 170 respondentů v Jihočeském kraji.
Studium PET lahví z hlediska obsahu rizikových prvků
Kryštofová, Petra ; Řezáčová, Veronika (oponent) ; Komendová, Renata (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou PET lahví z hlediska možného obsahu rizikových prvků. V obalovém materiálu PET a v nápojích, které jsou v lahvích obsaženy, byly stanovovány obsahy antimonu, mědi a olova. Bylo analyzováno celkem 15 vzorků balených neperlivých a kojeneckých vod dostupných v obchodní síti ČR. PET materiál byl za optimalizovaných podmínek rozložen v kyselém prostředí působením mikrovlnného záření. Ke stanovení vybraných rizikových prvků byly na základě předpokládaných koncentrací analytu použity metody atomové absorpční spektrometrie s atomizací v plameni nebo v grafitové kyvetě. V obalovém materiálu PET bylo stanoveno od 159,35 do 265,68 mgkg-1 antimonu, stanovené hodnoty koncentrace olova byly v rozmezí 10,96-20,23 mg·kg-1 a koncentrace mědi v rozsahu 0,11-7,52 mg·kg-1.V balených vodách a v balených kojeneckých vodách byl antimon identifikován pouze ve vzorcích s označením 6a, 8a, 9a a 15a, všechny koncentrace olova byly naměřeny pod LODPb, měď byla stanovena pouze ve vzorcích 2a, 6a a 8a. V žádném ze vzorků nedošlo k překročení koncentrací daných platnou legislativou. Limity těchto kovů nejsou v obalových materiálech legislativně stanoveny, definovány jsou pouze specifické migrační limity a k jejich překročení nedošlo. Vysoká koncentrace antimonu v PET však představuje potenciální riziko kontaminace obsahu těchto obalů a následně nápojů, tekutin v nich uchovávaných.
Vliv normativních faktorů na environmentálně šetrné spotřební chování
Dubcová, Barbora ; Urban, Jan (vedoucí práce) ; Rajchlová, Zuzana (oponent)
Spotřební chování má zcela zásadní úlohu v otázkách problémů životního prostředí. Spotřební chování je tedy typem environmentálně signifikantního chování. Současné vzorce spotřeby a výroby nejsou dlouhodobě udržitelné. Cílem této práce bylo proto zkoumat vliv deskriptivních sociálních norem na environmentálně šetrné spotřební chování. Pro výzkum byla zvolena kvantitativní metoda randomizovaného experimentu. Data byla sbírána prostřednictvím online dotazníků. Výsledky experimentů ukázaly, že informace o chování druhých lidí mění vnímané deskriptivní normy a že změna deskriptivních norem má vliv na záměr environmentálně významného chování. Toto však bylo potvrzeno pouze v případě, kdy se lidé identifikovali s referenční skupinou, která byla nositelem deskriptivních norem. Tato práce tak rozšiřuje dosavadní poznání o vlivu deskriptivních norem na proenvironmentální chování, protože doposud se předpokládalo, že deskriptivní normy jsou významným faktorem pouze v situaci, kdy je referenční skupina velmi úzce vymezená. Tento výzkum naopak ukazuje, že se tento vliv objevuje i v případech relativně abstraktního vymezení skupiny, která je nositelem deskriptivních norem, pokud jsou vytvořeny podmínky, aby se jedinec s touto skupinou alespoň částečně identifikoval. Tyto výsledky jsou potencionálně zajímavé i z...
Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!"
Jindrová, Eliška ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce na téma Kampaň společnosti Veolia Voda "Čerstvá kohoutková? Stačí říct!" se zabývá rozborem kampaně zaměřené na propagaci kohoutkové vody v restauracích. Cílem je představit komunikační aktivity a kreativní zpracování projektu a také ukázat na základě výzkumu vnímání kampaně očima restauratérů z vybraných pražských gastronomických podniků zapojených do projektu. Důraz je kladen především na popis marketingového a komunikačního mixu kampaně s použitím deskriptivní metody, zdůrazněny jsou však také souvislosti tématu propagace kohoutkové vody s ekologickou problematikou konzumace balených vod a problematikou související s pitnou vodou obecně. Nastíněna je i situace ohledně podávání kohoutkové vody v restauracích v zahraničí. Součástí práce je také obraz kampaně v českých médiích a závěrečné zhodnocení.
Kohoutková voda v pitném režimu žáků 2.st. ZŠ a možnosti zvyšování její spotřeby
SVAČINOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci jsem se věnovala významu kohoutkové vody v pitném režimu žáků 2. stupně základní školy a možnostem zvyšování její spotřeby. V teoretické části jsem se zabývala zdroji vody na Zemi a obsahem vody v organismu a v potravinách, dále odlišností kohoutkové vody od vody balené. Soustředila jsem se na zachycení hlavních rozdílů mezi těmito vodami a názorů na jejich konzumaci. Hlavní metodou této práce byla dotazníková metoda s využitím dotazníku vlastní konstrukce. Praktická část práce přináší některá zásadní zjištění, a to především v oblasti použití energetických nápojů ke krytí běžné potřeby tekutin u vybrané věkové kategorie.
Analýza marketingu pitné vody
Baxa, Tomáš ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Kadlecová, Markéta (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapování současného marketingového mixu na trhu pitné vody v České republice s přihlédnutím k vývoji ve zbytku světa. Zároveň má práce za cíl porovnat rozebrané marketingové mixy a na základě této analýzy vytvoření marketingových doporučení pro zlepšení postavení pitné vody z vodovodu na trhu pitné vody. První část práce je věnována teoretickým východiskům, které se týkají především marketingu, marketingového mixu, marketingového výzkumu a SWOT analýzy. Druhá, praktická část je v úvodu věnována vymezení pojmů, tedy především pitné vody, pitné balené vody a jejích jednotlivých druhů. Dále je v praktické části uvedena historie vzniku balené pitné vody. Hlavní částí je pak rozebrání jednotlivých části marketingového mixu pitných vod. V závěru bakalářské práce jsou oba marketingové mixy porovnány a na základě této analýzy jsou vytvořena doporučení pro zlepšení marketingu pitné vody z vodovodu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.