Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transformace části domácí blogosféry z formy osobních záznamů do jednoho ze segmentů české žurnalistiky
Stratilík, Ondřej ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
3 Bibliografický záznam Stratilík, Ondřej: Transformace části domácí blogosféry z formy osobních záznamů do jednoho ze segmentů české žurnalistiky, Praha, Karlova Univerzita, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2011 Počet znaků: 121 023 Anotace: Má diplomová práce se prioritně zaměřuje na dnešní podobu a využití části blogů v rámci českého internetu. Zaměřuje se však i na jejich vývoj ve světě i v České republice, jejich autory, internetovou žurnalistiku, její amaterizaci a rozvoj blogů pod hlavičkou zavedených médií. Důležitým bodem je i spor klasických médií a takzvaných nových médií, za jejichž rozvojem stojí rozšíření internetu. Jak na tento fenomén klasická média zareagovala a jak se mu podřídila. Hlavním materiálem jsou výzkumy mezi českými novináři, firmami a administrátory blogů, které mají zjistit, zda se blogy v roce 2011 používají i jako zdroje informací, nástroje k firemní propagaci a PR a jak se vlastně z běžného uživatele internetu může stát bloger. Výzkumy tedy mají potvrdit či vyvrátit tezi, že blogy nepřinášejí témata vhodná už jen pro okruhu jejich stálých čtenářů a diskutérů, ale že jsou dostatečně atraktivní i pro redaktory českých médií, a stávají se tak součástí české žurnalistiky a mediálního trhu. Diplomová práce by měla dokázat a popsat proces, v...
Využití internetových influencerů jako nástroj marketingu
Ehrenbergerová, Nicole ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu influencerů a jejich využití jako nástroj marketingu. Klade si za cíl prozkoumat, jak by měl influencer marketing v ideálním případě práci je nejdříve vymezen pojem marketing a jeho tradiční dalších nástupem doby internetu mění nejen marketing, ale i postoj spotřebitelů vůči médiím. Následující kapitoly popisují fenomén influencerů a jejich spolupráce se značkami, tedy influencer marketing. Práce poskytuje přehled nejdůležitějších faktorů, které při vytváření kampaně s influencerem značka řeší, a doporučuje, jak k nim přistupovat, aby byla kampaň úspěšná. To je v práci podloženo kromě akademických zdrojů i rozhovory odborníky na české scéně, zakladate Erikem Salte, a Jakubem Maříkem z praktické části práce je zpracován dotazník, který odkrývá, jak na spolupráce influencerů se značkami nahlíží jejich fanoušci. případové studii, která popisuje spolupráci českých blogerek se značkou Kari Traa.
Konstrukce účastníků politické komunikace v českých internetových periodicích
Nejedlá, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce účastníků politické komunikace v českých internetových periodicích" zachycuje způsob, jakým české zpravodajské servery zobrazují ve svém zpravodajství realitu, jak ji přetvářejí a konstruují podle vlastních potřeb. Pomocí analýzy dvou významných českých událostí roku 2008 - kauzy pražských kulturních grantů a kauzy podpisu rámcové smlouvy o americkém radaru na území České republiky - popisuje nejen konkrétní rámce, do nichž internetové deníky zařazují účatníky mediální komunikace, ale snaží se také obecněji popsat jejich celkové prostředí, včetně toho, jakým způsobem využívají ve zpravodajství audiovizuální prvky, jaké jsou jejich zdroje a jak jejich práci ovlivňuje fenomén občanské žurnalistiky a blogerství.
Mamablogerky a reakce jejich čtenářů na spolupráce s firmami
Baltaretu, Iva ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem blogů. Mým cílem bylo zejména představit tu část blogů, kterým se říká mamablogy a vymezit ji jako samostatnou kategorii v teoretické části. V praktické části jsem se rozhodla využít kvantitativní metody sběru dat prostřednictvím dotazníkového šetření. To jsem směřovala jak k mamablogerkám, tak i k jejich čtenářkám. Dotazníky jsem doplnila hloubkovými rozhovory s vybranými mamablogerkami. Takto jsem získala ještě podrobnější data, která obohatila informace získaná z obou dotazníků. U mamablogerek jsem zjišťovala motivaci k blogování, ale také jaký mají postoj ke spolupracím s firmami, jak spolupráce vybírají a označují. Cítí se vykořisťované ať už ze strany firem, nebo od sociálních médií? V odpovědích se respondentky dotkly také tématu etiky a odpovědnosti - ať už týkající se umístění fotek dětí na sociální média, nebo ohledně produktů, jejichž propagace je svázaná regulacemi. U čtenářů jsem se snažila zjistit jejich schopnost rozeznat na blozích a sociálních sítích mamablogerek reklamu. A také na to, jak na ně reklamní sdělení u mamablogerek působí. Má práce se zaměřuje pouze na blogerky z České republiky.
Srovnání českých a slovenských blogů coby marketingových nástrojů
Ježková, Nikola ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Předkládaná práce Srovnání českých a slovenských blogů coby marketingových nástrojů zkoumá osobní internetové blogy. Klíčová je v práci kvalitativní metoda výzkumu provedena na několika českých a slovenských vybraných blogerkách. Všechny blogy buď zastupuje, nebo zastupovala česká agentura Elite Bloggers. Cílem je ukázat, jak se marketingová komunikace liší v tuzemsku a na Slovensku a jaké postavení blogeři z daných zemí mají. Stejně tak budou porovnané i spolupráce s firmami, které se objevují na obou těchto trzích. Přičemž k závěrečnému porovnání budou využita i aktuální čísla čtenosti a počtu followerů na sociálních sítích. Z důvodu aktuálnosti je zkoumaným obdobím aktuální rok 2018. A to především s ohledem na neustále vzrůstající dosah jednotlivých blogerek. Teoretická část se věnuje nejprve internetu, který je rozebrán od historie po současnost. Dále také samotným blogům, jež jsou hlavním tématem práce. Je vysvětlen pojem blog, uvedeny druhy i kritický pohled. Empirická část pak patří hlavně dotazníkovému šetření, představení jednotlivých blogerek a firem, které s nimi spolupracují, také osobnímu rozhovoru s generální ředitelkou Elite Bloggers a je zde také kladen důraz na další prvky, jež dokážou porovnat slovenský a český blogový svět.
Využití internetových influencerů jako nástroj marketingu
Ehrenbergerová, Nicole ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu influencerů a jejich využití jako nástroj marketingu. Klade si za cíl prozkoumat, jak by měl influencer marketing v ideálním případě práci je nejdříve vymezen pojem marketing a jeho tradiční dalších nástupem doby internetu mění nejen marketing, ale i postoj spotřebitelů vůči médiím. Následující kapitoly popisují fenomén influencerů a jejich spolupráce se značkami, tedy influencer marketing. Práce poskytuje přehled nejdůležitějších faktorů, které při vytváření kampaně s influencerem značka řeší, a doporučuje, jak k nim přistupovat, aby byla kampaň úspěšná. To je v práci podloženo kromě akademických zdrojů i rozhovory odborníky na české scéně, zakladate Erikem Salte, a Jakubem Maříkem z praktické části práce je zpracován dotazník, který odkrývá, jak na spolupráce influencerů se značkami nahlíží jejich fanoušci. případové studii, která popisuje spolupráci českých blogerek se značkou Kari Traa.
Šíření informací v prostředí online komunit: Příklad české foodie komunity
Němečková, Hana ; Souček, Jiří (vedoucí práce) ; Diviák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na šíření informací v kontextu české komunity tzv. foodies (lidí, kteří se zabývají dobrým jídlem a vyhledáváním nových zážitků v této oblasti). V teoretické části je nastíněn vývoj prostředí online komunit, od internetových fór po sociální média, a zkoumána využitelnost Katzova a Lazarsfeldova modelu dvoustupňového toku komunikace v online prostředí. Rovněž se zabýváme specifiky online komunikace o jídle a představujeme příklady oblíbených sociálních médií foodies, včetně specializované české služby Scuk. Praktická část práce prostřednictvím analýzy sociálních sítí (SNA) identifikuje opinion lídry této online komunity v prostředí Twitteru, Instagramu a Scuku a zkoumá, jak se liší šíření informací a podoba této komunity v závislosti na využívané komunikační online platformě. Součástí práce je i kvalitativní výzkum dopadu šíření informací online na offline prostředí - konkrétně na tržby, návštěvnost a reputaci pražských restaurací.
Analýza šíření inovací v sociální sítí foodblogerů v ČR
Hyclová, Barbora ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Diviák, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá teorií difuze inovace v současných komunikačních podmínkách. První částí práce je teoretický přehled potenciálních změn v šíření inovací v transformované komunikační struktuře, kterou poznamenal příchod internetu a nových sociálních softwarů. V druhé části jsou tyto poznatky aplikovány na analýzu sociální sítě food blogerů v ČR. První výzkumnou otázkou této analýzy je určit, které ze síťových, sociodemografických a postojových charakteristik jednotlivých food blogerů mají vliv na šíření vybrané inovace v blogování, kterou představují vlogy. Druhá výzkumná otázka se zabývá tím, kterému typu difuzního systému tato síť spíše odpovídá. Pro tuto analýzu je využita kombinace kvantitativní metody SNA a kvantitativního dotazníkového šetření. Nejzajímavějším poznatkem této práce je obejvení nepřímé závislosti mezi rostoucím počtem kontaktů v síti a přijetím inovace. Z charakteristik se jako významné pro přijetí inovace projevily počet kontaktů v síti food blogerů a velikost místa bydliště. Z hlediska typu difuzního systému pak tato síť odpovídala decentralizovanému šíření, které však může do budoucna ohrozit vysoká vnímaná technologická náročnost inovace nebo odmítavý postoj významných jedinců v síti.
Možnosti distribuce obsahu na příkladu vybraných českých a zahraničních médií
Hodboď, Vojtěch ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová bakalářská práce Možnosti distribuce obsahu na příkladu vybraných českých a zahraničních médií se zabývá popisem aktuálního stavu online a tištěných médií, tím, jakým problémům média čelí a jaké jsou možnosti řešení těchto problémů. Jedním z nich je právě i distribuce a propagace obsahu. Média musí stále častěji hledat způsoby, jak pro svůj obsah najít čtenáře. To je v dnešní době čím dál tím složitější, protože se, zejména v online prostředí, mění chování čtenářů. V teoretické části se tedy tyto problémy snažím konkrétně pojmenovat nejprve sám a poté s pomocí tematických rozhovorů s představiteli několika současných českých médií. Zároveň popisuji začínající projekt Trafica, jehož jsem spoluautorem. V teoretické části čerpám jak z odborné literatury, jako je například Ubavit se k smrti Neila Postmana nebo výběr z díla Marshalla McLuhana, tak zejména - vzhledem k povaze práce - z online zdrojů. V praktické části se zaměřuji na dva výzkumy. Respondenty prvního výzkumu jsou čtenáři. Zde se snažím pochopit zejména jejich čtenářské návyky. Ve druhém výzkumu se zaměřuji přímo na novináře a snažím se pochopit, jaké problémy jim ztěžují práci a jak se dívají na budoucnost v tomto oboru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Módní blogeři z pohledu osobního brandingu a jejich role názorových vůdců
Marková, Kateřina ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu módních blogů z pohledu jejich osobní značky a role názorového vůdce. Práce mapuje teoretický základ a definiční vymezení základních pojmů jako je módní bloger, názorový vůdce a osobní značka. Teoretické poznatky jsou poté přeneseny do praxe za pomoci vlastní deskriptivní analýzy vybraných módních blogerů s cílem určit některé ze způsobů, jakými se módní blogeři mohou prezentovat a určit společné znaky, které jsou klíčové pro jejich úspěšnost. Pozornost je věnována také jejich roli názorového vůdce, která je zkoumána a rozvíjena za pomoci dotazníkového šetření mezi samotnými čtenáři. Důležitou součástí je i pohled ze strany expertů, který je zjišťován za pomoci rozhovorů. V závěru jsou shrnuty veškeré poznatky, kterým předchází stručná prognóza módních blogů do budoucna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.