Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv značek na módní a lifestyle blogy
Cirhanová, Jiřina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje módním a lifestylovým blogům a vlivu oděvních značek a médii propagovaného ideálu krásy na ně. Cílem práce je zjistit, jaký druh značek převažuje u oblíbených bloggerů a zda u nich převažuje určitý typ vzhledu. Toto je zkoumáno za pomocí kvantitativní obrazové analýzy po vzoru Gillian Rose a po vzoru výzkumu Catherine Lutz a Jane Collins na fotkách pocházejících z webových stránek, kde se bloggeři sdružují a kde jsou hierarchizováni: Lookbook, Chictopia a Bloglovin'. Bloggeři jsou totiž názorovými vůdci v rámci komunity svého blogu a marketingovým oddělením se vyplatí spolupracovat s bloggerem, který své publikum dokáže efektivně oslovit. Značky hrají v životě některých lidí důležitou roli, protože podle nich vypovídají o charakteru svého uživatele. V současnosti ve světě vládne eurocentrický ideál krásy a ideál štíhlosti, který je, zejména ženám, vnucován skrze média. Štíhlost je v reklamách spojována s atraktivitou a úspěšností, což je přenášeno i do reálného života lidí. Ze závěrů této diplomové práce vyplývá, že mezi úspěšnými bloggery jsou nejčastěji štíhlé osoby, europoidní rasy a nejčastěji jde o ženy. V příspěvcích s osobním stylem bloggerů, se nejčastěji vyskytovaly oděvní řetězce, ale bylo možné se setkat i s několika luxusními značkami. Klíčová slova Módní...
Vliv médií na body image se zaměřením na poruchy příjmu potravy
Říhová, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Vliv médií na body image se zaměřením na poruchy příjmu potravy" se zabývá vlivem médií na vnímání vlastního těla v souvislosti s dnešním ideálem krásy, kultem štíhlosti a s tím také příčinami vzniku a rozvoje poruch příjmu potravy v dnešní době. Tato práce si klade za cíl zjistit, do jaké míry se média podílejí na utváření tělesného sebepojetí současné společnosti a na vzniku těchto poruch. V rámci tohoto cíle je obsah práce dělen na teoretická východiska, pasáž o body image, ideálu krásy, poruchách příjmu potravy a výzkumnou část. V teoretické části je rozebrána sociální a mediální konstrukce reality jako ukotvující východisko, dále navazují předpokládané dopady médií na člověka a vybrané teorie o vlivu médií na body image. Dále je rozebrán pojem body image, na který navazuje ideál krásy, poté jsou představeny vybrané studie o přímém vlivu na vnímání těla a uvedeny jsou některé současné mediální obsahy týkající se zkoumaného tématu. Dále se práce věnuje poruchám příjmu potravy a jejich diskurzu v médiích, jejich šíření a mediálním kampaním proti jejich rozvoji. Kvantitativní výzkum zkoumá body image u současné populace, dále zjišťuje, jaký je kladen důraz na vzhled, a souvislosti mezi trendy v médiích, vnímáním vlastního těla a rozvojem poruch příjmu potravy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Negativní body image a poruchy příjmu potravy
Švecová, Lucie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Holáková, Miluše (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda a do jaké míry souvisí negativní body image s poruchami příjmu potravy. Body image je ovlivněno soudobým ideálem krásy, který se historicky formoval. Vliv na soudobý kult štíhlého těla má i biologický argument, že štíhlejší lidé jsou zdravější. Modelky představující tento ideál jsou často osočovány za vznik stále častějších nemocí dnešní doby, poruch příjmu potravy. Nejznámějšími jsou mentální anorexie a bulimie, existují ale i nemoci doposud nepopsané v Mezinárodní klasifikaci nemocí - orthorexie, bigorexie a drunkorexie. Co doopravdy tyto nemoci způsobuje? Podstatou praktické části je pomocí rozhovorů zjistit rizikové faktory u dívek a žen trpících poruchami příjmu potravy, dále jejich spokojenost s tělem a vliv modelingu. Závěr představí výsledky výzkumu, zda se u respondentek objevily biologické, individuální, rodinné či sociokulturní vlivy, mezi které patří mimo jiné i vliv médií.
Marketingový význam body image
Hejtmánek, David ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Body image má nesporně určitý význam v životě každého z nás. Hlavním cílem práce však bylo určení významu marketingového. Pro přiblížení tohoto významu bylo důležité zjištění pohledu české společnosti na krásu a body image, tendencí vyobrazení lidského těla v médiích a zachycení rozdílů mezi prezentací v reklamách a preferencemi lidí. Nejprve byl prozkoumán historický vývoj ideálu krásy následovaný vlastním jádrem práce, tvořeným segmentací české populace na základě postojů k body image dle dat MML-TGI, dotazníkovým šetřením a obsahovou analýzou inzerce v časopisech. Výsledkem bylo zjištění důležitosti vzhledu pro většinu lidí, jak na krásu pohlížejí a odhalení faktu, že reklamy často vyobrazují štíhlejší lidská těla, než se lidem líbí. Na základě poznatků zjištěných v rámci této práce, byl marketingový význam body image označen za existující, ba přímo vysoký.
Obsahová analýza prvků body image v mezinárodním srovnání
Balatková, Táňa ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Obsahem diplomové práce je jednak představení a analýza problematiky body image, včetně historického vývoje, kulturních, sociálních a dalších vlivů a rozdílů u žen a mužů. Důležitý je samozřejmě také marketingový pohled na tuto problematiku a také představení zajímavých kampaní z oblasti body image. Dále prostřednictvím obsahové analýzy, jednotlivých kategorií body image a kódů porovnám lifestylové časopisy dvou různých zemí -- České republiky a Švédska. Cílem této analýzy je postihnout významné rozdíly v body image u obou zemí, které vyplynou z výzkumu daných magazínů. Díky hodnocení celé řady kategorií vyplynuly zajímavé závěry, mezi nejvýznamnější patří především fakt, že se mezi inzeráty vyskytla celá řada nadnárodních a podobných u obou zemí, i přesto se však objevily kulturní a antropologické odlišnosti.
PSYCHO-SOCIÁLNÍ FAKTORY U DÍVEK A ŽEN S PORUCHAMI PŘÍJMU POTRAVY
POMYJOVÁ, Daniela
Práce je zpracována v části teoretické i v praktické. V teoretické části se zabývá problémy a charakteristikou poruch příjmu potravy, zejména vnímáním vlastního těla v období dospívání, puberty, adolescence, časné dospělosti a střední dospělosti a působení psycho-sociálních faktorů, rizikových faktorů. Poukazuje na možnost pravděpodobnosti vzniku poruch příjmu potravy, postoj společnosti a rodičů, nakolik jsou odlišné vztahy ke štíhlosti, sebehodnocení, jaké mají stravovací návyky a kterak jsou dnešní dívky informovány o poruchách příjmu potravy. Stěžejním cílem diplomové práce v praktické části je dokreslení teoretické části a popsání subjektivné vnímaných možných příčin od žen, které prodělaly PPP. Je zde popsáno šest kazuistik, které jsou následně shrnuty ve výsledcích. Možné připomínky a myšlenky jsou uvedeny v diskuzi.
Etické problémy vlivu komunikace v souvislosti body image
Eisenmann, Jan ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Toth, Štefan (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku nedosažitelného ideálu krásy v reklamách a jeho možných negativních dopadů s ohledem na etický rozměr. Práce je zaměřena na mladé lidi, jakožto nejvíce ohroženou skupinu populace. V teoretické části shrnuji výzkumy na toto téma a popisuji některé odlišné přístupy k lidské kráse v reklamě. Doprovodný výzkum se zaměřuje na mladou skupinu respondentů a pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů s odborníky, psychologem a marketingovým specialistou, se snaží odhalit jejich postoj k tomuto tématu. Závěry práce ukazují, že mladí lidé jsou si vědomi souvislosti vlivu médií a reklamy s negativními dopady ideálu krásy. Ovšem nezdá se, že by v tom spatřovali, podobně jako zbytek společnosti, nějaký výraznější etický problém.
Marketingový význam body image
Francová, Nikola ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Práce se zaměřuje na Body image z hlediska spotřebního chování jedince, jeho predispozic, také z hlediska toho, jak na nás působí média, kde je ideál krásy zobrazován, jako nedosažitelný sen pro většinu z nás. Vysvětluje tělesné sebepojetí, řeč těla, image, jak bylo na tělo nahlíženo v historii, teoreticky definuje základní pojmy spotřebního chování a marketingové komunikace. V praktické části nejdříve stručně popisuje fáze výzkumu, poté především pomocí grafů shrnuje výzkum. Nejzajímavějším výsledkem výzkumu je, že ideál krásy představuje pro většinu respondentek skutečná žena s ženskými tvary a že je vzhled v dnešní době významným faktorem, díky němuž můžeme být více úspěšní.
Postoje českých žen k plastické a estetické chirurgii
Študentová, Vanda ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Chytková, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na postoje českých ţen k plastické a estetické chirurgii a jejím cílem je provedení jejich analýzy a srovnání. V části teoretické jsou na základě odborné literatury vysvětleny a podrobněji rozebrány pojmy úzce související s touto tématikou. Jde o postoje, ideál krásy, sebe pojetí, postoje k vlastnímu tělu a plastickou a estetickou chirurgii včetně stručného historického vývoje těchto oborů. V navazující praktické části je proveden kvantitativní výzkum, který byl pro účely této práce proveden formou standardizovaného dotazníku, a jeho vyhodnocení bylo provedeno metodou prosté sumace. Výsledky jsou blíţe popsány a znázorněny pomocí grafů. Závěrem jsou dosaţené výstupy výzkumu okomentovány a mezi sebou porovnány.
Marketingový význam body image
Klingerová, Lenka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na marketingový význam body image a to z hlediska spotřebního chování jedince. Vysvětluje samotný pojem body image, jeho vývoj v čase a poukazuje na faktory mající vliv na sebepojetí lidí a s tím spojené projevy nákupního chování. Teoreticky definuje základní pojmy spotřebního chování, marketingové komunikace a teoretické základny pro provedení výzkumu, který se nachází v druhé části práce. Cílem je zjistit vnímání a následný vliv body image na spotřebitele a podchytit hlavní, případně nové trendy chování v této oblasti. Jedním z výsledků práce je zjištění, že lidé začínají upřednostňovat tělo zdravé a vitální před uměle vytvořeným.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.