Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Určování autorství
Fabiánek, Ondřej ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá určováním autorství na základě znalosti předchozích textů autora. Cílem bylo prostudovat existující metody pro určování autorství a následně vytvořit systém, který dovede s vysokou pravděpodobností identifikovat autora textu. Zaměřuji se zde na určování autorství anglicky psaných knih a součástí řešení je též grafické rozhraní.
Průzkum vlastnictví kódu ve velké organizaci
Šimonek, Jan ; Rychlý, Marek (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlastnictvím kódu v softwarových organizacích a tvorbou nástroje, který usnadňuje spolupráci v projektu automatickou identifikací vlastníků. Při zkoumání problému práce vychází z Extrémního Programování, dále jsou popsány modely vlastnictví kódu i dopad vlastnictví kódu na mezi-týmovou spolupráci a dělení práce uvnitř týmu. Teoretický rámec je zasazen do kontextu reálné firmy, kde je identifikován potenciál na zlepšení. Pomoci ke zlepšení by měl dále v práci navržený nástroj, který na základě dat ze systému správy verzí identifikuje vlastníky a experty pro jednotlivé oblasti kódu. Tyto informace zpřístupňuje v přehledné podobě. Také je v práci popsán provedený průzkum vlastnictví kódu v několika projektech, což umožňuje posoudit kvalitu výsledků. V závěru práce je diskutována použitelnost nástroje a jeho přínos na praxi v reálné firmě.
Tvůrčí vizuální proces
Šuková, Klára ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Práce se zaměřuje na osobní autorský proces. Tyto osobní procesy a prožitky posléze porovnává a konfrontuje s jinými pohledy na toto téma. Záměrem práce bude vyzdvihnutí procesu jako nezbytné části ve výtvarné tvorbě. V práci bude prozkoumáno také autorství jako takové. Důraz bude také kladen na tvorbu současných i minulých autorů a jejich proces během desetiletí tvorby. V praktické části se práce zabývá "art based researchem" kdy autorka analyzuje svá vlastní díla a snaží se najít opakující se vzory ve svých procesech tvorby. Poukazuje také na důležitost role učitele a jeho vedení k důležitosti procesu a nejen cíle. KLÍČOVÁ SLOVA Výzkum uměním, autorství, autorský proces, tvorba, proces tvorby, prožitek autorky, sebereflexe
Autorství a fotografie v prostředí webu 2.0: dílo v rukou produživatelů
Novák, Vojtěch ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Michalovič, Peter (oponent) ; Slušná, Zuzana (oponent)
AUTORSTVÍ A FOTOGRAFIE V PROSTŘEDÍ WEBU 2.0: DÍLO V RUKOU PRODUŽIVATELŮ Autor: Mgr. Vojtěch Novák Tato disertační práce se zabývá problematikou autorství a fotografie v prostředí webu 2.0. Metodologicky přistupuje k dané problematice prostřednictvím epistemologie nových médií. Vysvětluje, proč v prostředí webu 2.0 dochází k posunu od Barthesova poststrukturalistického diváka k Brunsovu produživateli, a proč je v kontextu soudobé informační společnosti v prostředí sítě suverénní autor nenávratně překonán. V souvislosti s foucaultovskou terminologií prezentuje dispozitiv webu 2.0 jakožto změnu sociální praxe, a také upozorňuje na nutný odklon od technooptimismu. Následně zkoumá problematiku autorství a fotografie z hlediska autorského práva a předkládá koncept kvazidíla, který vysvětluje pomocí několika případových studií. V závěrečné části sumarizuje předložené poznatky a prezentuje možná východiska pro další výzkum.
I Am The One Who's Gonna Steal Your Job
Ilič, Risto ; Houser, Milan (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce I Am The One Who’s Gonna Steal Your Job se zabývá přechodným obdobím života mladého umělce, který sní o kariérní realizaci ve svém oboru. Přemýšlí jak toho dosáhnout, když si uvědomí že často i méně etablovaný malíř může prodávat své obrazy v řádech tisíců korun, protože se dají jednoduše komodifikovat a v důsledku umístit v interiéru. Rozhodne se tak opustit jemu blízkou sféru tvorby a pokusí se uplatnit na trhu s tradičními uměleckými médii, avšak za pomocí umělé inteligence a marketingu. Pro vizuální inspiraci nejde daleko, jelikož se pokusí recyklovat a deformovat obrazy (takzvaný vizuální smog) z výlohy protější večerky. Práce se věnuje problematice nástupu umělé inteligence v oblasti výtvarného umění, věčné otázce etiky autorství uměleckého díla a jeho autenticity, ale také třeba otázce uplatnění absolventů vysokých uměleckých škol na trhu práce. Jedná se tak nejen o subverzivní analýzu trhu s uměním, ale také o úvahu na téma poptávky, role současného umění ve vztahu k uměleckému trhu a o pozici umělce participujícího na tomto trhu.
Autorství a aktérství na české Wikipedii
Sedláček, Štěpán ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Kuřík, Bohuslav (oponent)
Autor prováděl etnografickou studii české Wikipedie při které mapoval lidské i nelidské aktéry, kteří se podílejí na tvorbě a chodu internetové encyklopedie. V rámci tohoto procesu se sám stával jedním z wikipedistů a reflektoval, jak je konstruováno autorství, vyjednávání významů a dohled nad uživateli.
Užití autobiografických motivů v dílech Edgara Dutky, Elišky Vlasákové a Antonína Bajaji
Pokorná, Jitka ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Hrabáková, Jaroslava (oponent)
Resumé Tato práce je komparací prozaických děl, v nichž se značnou měrou vyskytují autobiografické motivy. Jedná se konkrétně o díla Edgara Dutky, Elišky Vlasákové a Antonína Bajaji. Tito tři čeští autoři nebyli vybráni náhodně, spojuje je hned několik společných rysů. Jsou stejné generace, všichni narození počátkem 40. let 20. století, tudíž podstatnou část svého života - dětství, dospívání i velkou část produktivních let, prožili ve druhé polovině dvacátého století, což byla doba pestrá a plná zvratů, zejména co se politických a společenských událostí týče. Jejich společným tématem je dětství prožité právě v tomto pohnutém období. Své vzpomínky literárně zpracovávají, každý do trochu jiného tvaru, každý s různou dávkou intenzity a různou mírou přesnosti. Společné je jim to, že je jim inspirací jejich vlastní život, jejich konkrétní prožitky. Další vzájemné propojení těchto tří autorů spočívá v tom, že díla, o kterých je pojednáváno, vydali až po roce 2000, přestože samotné texty, popřípadě jejich části, vznikaly často už mnohem dříve - za totality. Psali do šuplíku. V neposlední řadě tyto autory spojuje i určitá prestiž, všichni tři získali za své dílo minimálně nominaci na významné ocenění v oblasti literární prózy. V beletristických pracích Edgara Dutky lze sledovat prolínání fikčních světů a zároveň...
Disciplína bez pravidel? Etnografie Dialogického jednání s vnitřním partnerem
Šlédrová, Jasňa ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Spalová, Barbora (oponent)
Předmětem této práce je Dialogické jednání s vnitřním partnerem, které se prezentuje jako psychosomatická sebepoznávací a seberozvojová disciplína Ivana Vyskočila. Dialogické jednání nahlížím s pomocí tří vymezení objektů - jako sítí, fluidních objektů a ohnivých objektů, pomocí kterých prozkoumávám rozmanité způsoby, kterými dialogické jednání jako disciplína drží svůj tvar. V práci se zabývám vznikem a průběžným znovu-vynalézáním dialogického jednání a prozkoumávám jeho nejednoznačnou vazbu na zakladatele Ivana Vyskočila. Analyzuji stálost a proměnlivost pravidel, které disciplínu utvářejí a vymezují její hranice. Dialogické jednání popisuji jako soubor vztahů mezi měnícími se entitami a realitami přítomnými a nepřítomnými a jako přechody mezi nimi, pro které je významné přeuspořádávání řady jednotlivostí. V práci zachycuji klíčová napětí, která jsou v disciplíně přítomna. Dialogické jednání chce být otevřenou disciplínou bez pravidel, která jsou však v disciplíně přítomná a tendují k ustalování. Otevřenosti je dosahováno prostřednictvím strategií předávání vědění, které mají řád a pravidla destabilizovat. Poznatky a závěry představené v této práci vycházejí ze zúčastněného pozorování na hodinách dialogického jednání, které se odehrávají na Divadelní akademii múzických umění (DAMU), studia...
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Fenomén fanfikce v historicko-sociologické perspektivě
Profantová, Daniela ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Německý, Marek (oponent)
Fenomén fanfikce v historicko-sociologické Perspektivě Práce představuje fanfikci jako globální fenomén plně rozvinutý a přizpůsobený internetu jako svému vlastnímu prostředí. Fanfikci definuje vztahem k "internetovému fanfikčnímu společenství". Toto společenství charakterizují specifické formy komunikace, z nichž nejdůležitější je zvláštní forma aktivního čtenářství, ve které splývá autor, čtenář a kritik. Současnému plně vyjádřenému a rozvinutému tvaru internetové fanfikce neporozumíme bez zřetele k jejímu vývoji. Ten je spjat s novými formami masového fanouškovství, s fandomy, fanziny a cony a promítá se zásadně do žargonu společenství a trvalosti forem komunikace, které technický vývoj už vlastně antikvoval. Práce diskutuje interpretaci fanfikčního společenství jako subkultury a pojednává komunikační strategie, které udržují depolitizaci a egalitářství fanfikčního společenství a oddělují aktivismus spojený s odmítáním represivního uplatňování autorských práv a omezováním svobody internetu od vlastní fanfikční arény. Interpretuje fanfikční autorství jako jednu z rozmanitých forem autorství, které se rozvinuly v rámci moderního pojetí autorství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.