Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití arteterapie a artefiletiky v Útočišti, o. p. s.
VORLOVÁ, Petra
Předložená bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití arteterapie a artefiletiky v práci s uživateli služeb Útočiště o.p.s. Důraz je kladen zvláště na oblast sociální prevence, která je hlavní oblastí poskytovaných služeb. Teoretická část vymezuje základní pojmy arteterapie a artefiletika, jejich formy, metody a přístupy. Praktická část se zabývá možností konkrétního využití výtvarných technik v práci s uživateli služeb Útočiště o.p.s. Popisuje využití arteterapeutických technik v zařízení a je zhodnocením jejich využití.
Artefiletické činnosti v předškolním vzdělávání
ČERNÁ, Dana
Ve své práci si kladu za cíl zjistit možnost využití artefiletických činností v předškolním vzdělávání, jež mají vést k rozvoji osobnosti předškolního dítěte. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá vývojovou psychologií a charakteristikou předškolního věku ve vztahu s artefiletikou. V kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem se tato část rovněž zaměřuje na artefiletiku jako jednu z možností vzdělávací nabídky v mateřské škole. Praktická část popisuje realizaci artefiletických činností s dětmi z mateřské školy spolu se zaměřením k osobním prožitkům a jejich vyjádření. V závěru jsou shrnuty poznatky z mého výzkumu.
Šperk a jeho místo ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy
Svobodová, Michala ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Svobodová, M.: Šperk a jeho místo ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy/ DP / Praha 2011 / UK, Pedf, Kat VV s. 103 Teoretická část diplomové práce obsahuje stručnou historii vývoje šperku od počátku lidstva až k dnešním dnům. Je zaměřena především na novodobou historii a takzvaný autorský šperk. Snaží se sledovat vznik a rozvoj trendu výroby šperku z netradičních materiálů. V současné tvorbě prezentuje vybrané designéry šperku České alternativní scény a ukázky jejich prací. V didaktické části jsou představeny dvě výtvarné řady, jež byly částečně realizovány se žáky prvního stupně základní školy. Výtvarná část diplomové práce pak prezentuje autorovu vlastní tvorbu. Práce je doplněna četnou obrazovou dokumentací.
Projektová výuka výtvarné výchovy pro mentálně postižené - téma "Já"
Vrabcová, Martina ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce zkoumá možnosti projektové metody výuky výtvarné výchovy u osob s mentálním postižením. Teoretická část pojednává o charakteristice mentálně postižených jedinců, jejich výtvarném projevu, speciální výtvarné výchově a artefiletice. Je zde zmíněna i problematika projektové výuky. Praktická část se zabývá samotným projektem, který je částečně zrealizován. Cílem projektu je rozvoj tvořivosti, sebevyjádření a prožitek z výtvarné činnosti. Součástí je i ukázka vzniklých prací se zaznamenanou reflexí. Smyslem projektu nebyl jen vlastní výtvarný projev. Projekt je vedl k sebevyjádření, spolupráci i společné komunikaci. Prostřednictvím kresby mohly vyjádřit své pocity i myšlenky. Dokázaly i nevědomě vyjádřit své cíle a hodnoty. Závěrem bych uvedla, že projektová metoda se dá úspěšně realizovat s mentálně postiženými.
Na co se rád/a dívám? Výzkum vizuálních preferencí dětí předškolního věku
Petrášová, Helena ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Diplomová práce s názvem "Na co se rád/a dívám?" je zaměřena na kvalitativní výzkum vizuálních preferencí dětí předškolního věku. Smyslem celé práce je realizovat didaktický projekt v prostředí mateřské školy a prostřednictvím výtvarných činností a artefiletiky zjistit vizuální preference předškolních dětí. Cenným příspěvkem k projektu jsou informace ze strany rodičů, které přinášejí další důležitá fakta o vizuálních preferencích předškolních dětí.
Artefiletické činnosti v předškolním vzdělávání
KREJČÍ, Pavla
Ve své práci se v teoretické části zabývám vývojem předškolního dítěte. Dále popisuji současný systém institucionální péče o děti předškolního věku, výtvarné činnosti v mateřské škole a přibližuji artefiletiku jako jednu z možností působení na dítě. V praktické části popisuji artefiletické činnosti, které jsem realizovala s dětmi v mateřské škole. V závěru shrnuji poznatky ze svého výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.