Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 737 záznamů.  začátekpředchozí426 - 435dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nápisy na nástěnných a deskových malbách v českém gotickém umění 14. století
Mikulec, Jan ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Sekyrka, Tomáš (oponent)
Tématem této práce jsou nápisy na nástěnných a deskových malbách v českém gotickém umění 14. století. Výběr uměleckých děl, která splňují vytyčená kritéria, je zpracován formou srovnávání z různých hledisek a výsledkem je vytvoření tří samostatných typologických celků. Součástí práce jsou přepisy a překlady veškerých nápisů použitých při tvorbě typologií.
Fotografická parafráze klasického uměleckého díla
Pilařová, Alžběta ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Pilařová, A.: Fotografická parafráze klasického uměleckého díla. [Bakalářská práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 63 s. (Přílohy: 8 autorský fotografií, CD). V bakalářské práci jsem se pokusila definovat pojem "parafráze" prostřednictvím analýzy odpovědí ze sestaveného dotazníku a odborné literatury. Zmapovala jsem základní projevy parafrázování v uměleckých oborech a blíže se na jejich výskyt a využití zaměřila v oblasti výtvarného umění a fotografie. Soubor autorských fotografií doplňuji ve výtvarné části o popisy vzniku jednotlivých z nich a jejich případné alternativy. Didaktická část práce je postavena na čtyřech výtvarných úkolech pracujících s uměleckými díly, ve kterých se žáci ZUŠ využívají postupně kresbu, malbu a fotografickou hru.
Počátky umění a princip nalezeného tvaru ve výtvarné výchově
Martinková, Michaela ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
(ABSTRAKT) Bakalářská práce je vhledem do problematiky počátků umění v období paleolitu, které uvádí v přímou návaznost na tvorbu kamenné industrie. Zdůrazňuje zásadní aspekty tvůrčího využití prekonceptů a schopnosti tvarové asociace, které zkoumá a demonstruje na příkladech artefaktů vzniklých na území jižní Moravy ve střední fázi mladého paleolitu. Jejich smysl nachází také v projevech a koncepcích moderního umění, jejichž prostřednictvím nachází možnosti využití i ve výuce výtvarné výchovy. Klíčová slova: počátek, umění, pavlovien, Věstonice, venuše, gravettien
Kultura a umění nativního severozápadního pobřeží a vliv turismu na jejich revitalizaci
Řeháčková, Kristýna ; Soukup, Václav (oponent) ; Soukup, Martin (oponent)
Práce se věnuje kulturní oblasti amerického Severozápadního pobřeží a zejména umění nativní skupiny Sališů. Předmětem práce je teoretická analýza nejvýznamnějších uměleckých artefaktů. Zvláštní pozornost je věnována vývojovým proměnám tradičních artefaktů a jejich funkci v moderní společnosti. Cílem práce je postihnout význam uměleckých tradic amerických indiánů, zejména jižní skupiny Sališů, v kontextu současných revitalizačních hnutí. Hlavní důraz je v práci kladen na vliv turismu na revitalizaci kultury a umění Sališů a roli nativních uměleckých artefaktů v rámci komerčního využití historického a kulturního dědictví oblasti. Práce zkoumá i vliv umění na vnímání vlastní identity původních obyvatel a vliv turismu na něj.
Reflexe sexuality v díle Toyen z pohledu teoretiků/teoretiček umění
Fousková, Veronika ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Kalnická, Zdeňka (oponent)
Toyen a sexualita je časté téma uměnovědných textů, napsaných o umělkyni v posledních dvaceti letech. Toyen provokovala svými erotickými kresbami a ilustracemi, svým zjevem a tajemností, která ji obestírala. Kde se vzaly kořeny její touhy, znázorňované v jejím díle? Jakou roli hrál dobový kontext? Jak o sexualitě psali její současníci/současnice? Docházelo k interpretacím tvorby umělkyně na základě známých informací o její osobě, respektive osobnosti? Jaké postavení měla Toyen jako žena? Ve výzkumu, na kterém je založená empirická část práce, se snažím nalézt v textech publikovaných v Československu odpověď na položené otázky. Časově je výzkum ohraničený roky 1922-1947. Roky, kdy Toyen vstoupila na českou uměleckou scénu a kdy z ní odešla. K jejímu dílu se tak vyjadřovali osoby, které žili ve stejném kulturním kontextu, někteří byli osobními známými Toyen. Budu se rovněž snažit nalézt odpověď na otázku, zda se soudobé texty liší od textů napsaných po roce 1989, případně v čem. V rámci zkoumání reflexe sexuality v díle Toyen položím rovněž otázku, zda se liší pohled teoretiček od pohledu teoretiků. Otázku položenou tímto způsobem doprovází v závislosti na odpovědi další otazník, zda má smysl se tímto způsobem tázat, případně proč. Klíčová slova: Toyen, umění, sexualita, touha, erotično,...
Karel Srp: Toyen. Komentovaný ruský překlad první a druhé kapitoly z knihy Karel Srp:Toyen. Praha: Argo, 2000
Soloveva, Oxana ; Oganesjanová, Danuše (vedoucí práce) ; Molchan, Maria (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí. První část je překladem vybraných kapitol z knihy Karela Srpa Toyen. Druhá část představuje odborný komentář k překladu, který obsahuje následující části: překladatelská analýza výchozího textu, překladatelská koncepce, typologie překladatelských problémů a posunů. Klíčová slova: překlad, překladatelská analýza, překladatelská koncepce, překladatelský problém, překladatelský posun, surrealismus, umění
Graffiti a Street Art, jejich sociokulturní a umělecké kontexty
Fejtová, Klára ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
FEJTOVÁ, Klára. Graffiti a street art, jejich sociokulturní a umělecké kontexty. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce PhDr. Jan Šmíd, Ph.D., 232 str. (Přílohy: 3 plastické objekty) V diplomové práci jsem se pokusila zmapovat vznik a vývoj graffiti a street artu. Jejich možná východiska, zdroj inspirace a souvislost s uměním v průběhu historie i v současnosti. Zmínila jsem také jejich přesah a využití v reklamě, současném umění a designu. Stručně jsem se věnovala i sociokulturním vlivům a provázanosti s touto oblastí umění. Svou pozornost jsem v teoretické části zaměřila na nové trendy graffiti a street artu. V didaktické části jsem využila konkrétně ekologické trendy k vytvoření výtvarné řady. Skrze ni jsem propojila výtvarnou a environmentální výchovu a ověřila, že žáky v dané skupině zajímá zařazení tohoto tématu do výuky. Součástí výtvarné řady je výzkumná sonda, která zjistila názory a převážně potvrdila zájem žáku v dané skupině o toto téma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 737 záznamů.   začátekpředchozí426 - 435dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.