Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,167 záznamů.  začátekpředchozí551 - 560dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Město ve městě/ „Blok Trnitá“
Hodek, Pavel ; Mikulášek, David (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem novostavby polyfunkčního domu, do nově navrhované zástavby ve městě Brně. Koncept prozkoumává možnosti a podoby toho jak by měl vypadat moderní městský palác a jak se postavit k návrhu “na zelené louce” s absencí bližšího kontextu.
Analýza veřejných zakázek z oboru architektoniky a projektantství
Rubeš, Ondřej ; Výskala, Miloslav (oponent) ; Aigel, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou týkající se zadávání veřejných zakázek z oboru architektoniky a projektantství. Z důvodu rozsáhlosti tématu je pohled zaměřen na analýzu veřejných zakázek v daném oboru. V diplomové práci jsou popsány druhy veřejných zakázek a zadávacích řízení, platná legislativa, kontrolní orgány v České republice a projekční a architektonické práce.
Beton
Andrýsek, Marek ; Kořínková, Jana (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Beton je dílem, které si klade za cíl propojení kategorií digitální hry a interaktivního umění. Vizuální zpracování se opírá o architektonický směr brutalismus. Herní mechanika byla odvozena z možností, které estetika této architektury nabízí. Vizuální obsah, vytvořený v herním enginu Unity, je ovládán skrze specifické zařízení, kterým je autorský kontroler. Tento kontroler je mechanicky proveden jako Rubikova kostka. Vizuálně je kontroler přizpůsoben obsahu díla. Dílo je prezentováno jako funkční prototyp.
Architektura hry
Domiňáková, Michaela ; Sotelo, Verónica Gallego (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Práca využíva princípy hry pri rekonštrukcii školskej budovy z 2. pol. 20. stor. Všeobecnejšie sa skrze prípadovú štúdiu zaoberá stavom a rekonštrukciou školských budov na Slovensku. Podľa Huizingu hra ako taká vznikla skôr ako kultúra a bola faktorom, ktorý podnietil vytváranie kultúry a predpokladal vznik ľudskej spoločnosti. Precítená, voľná hra je inštinktom, základným právom, vlastným práve deťom a vyvinutý mechanizmus pre získavanie zručností a podporu učenia. V začiatkoch 20.storočia, v kontexte poznačenom hrôzami vojen a skúsenostiami z divokej industrializácie 19. storočia, sa spoločnosť začala zameriavať na práva a vzdelávanie detí. V súvislosti s urbánnou transformáciou a bytovou výstavbou vznikali ihriská, ktoré mali zároveň fungovať ako inštitucializovaný priestor výchovy, ale aj bezpečnosti alebo kontroly. Rovnaké disciplinačné princípy boli obsiahnuté aj v architektúre ďalších inštitúcií ako sú napr. školy. Navrhovaná rekonštrukcia školskej budovy tak nie je chápaná len ako jej rozšírenie alebo estetizácia, ale ako rekonfigurácia a reinterpretácia pôvodných princípov a predstáv o vzdelávaní, podľa ktorých bola postavená.
Nová sportovní hala ve Studénce
Cihlář, Jan ; Hronský,, Michal (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se venuje oblasti sportu, jako duležitého aspektu života ve Studénce, městě na severovýchode Ceské republiky. Jeho historie je úzce spjata s tamejší výrobou vagonu ve firme Vagonka Studénka. To melo za následek velký nárust poctu obyvatel mesta, v jejichž zájmu bylo vybudování množství sportovišt, které jsou užívány dodnes. Jejich nynejší stav však již neodpovídá soucasným potrebám zdejších obyvatel a sportovních klubu, a snahou mesta je proto postupnými kroky sportovní areál rekonstruovat a doplnit vhodne zvolenou architekturou. Aktuálne diskutovaným tématem je vybudování nové sportovní haly, urcené pro potreby profesionální i laické verejnosti, která snese svým provedením a obsahem srovnání v rámci Moravskoslezského kraje.
Urbanisticko – architektonická studie areálu pro šetrný turismus Strachotín
Nekolná, Alena ; Volnohradský, Radan (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Návrh optimálního funkčního a prostorového využití území pro šetrný turismus. Urbanistický a architektonický návrh bude zohledňovat přírodní charakteristiku krajinného rázu v kontextu ekonomických, sociálních a environmentálních aspektů.
Nevystavěné srdce státu. Snahy o stavbu nového Národního shromáždění a vládní čtvrti v meziválečné Praze a jejich neúspěch
Kober, Jan
Kapitola se zabývá několika různě pojatými československými architektonickými soutěžemi v období 20. let XX. století, jejichž společným jmenovatelem je otázka umístění nové budovy Národního shromáždění a k němu situovaných vládních budov. Ze soutěží, které příspěvek přibližuje, vzešlo několik mimořádně kvalitních a dodnes v přehledech dobové architektury zmiňovaných návrhů. Příspěvek osvětluje poměrně složitý vývoj dnes zapomenutých sporů a ukazuje, jakým způsobem vedly konflikty o umístění a podobu parlamentní budovy k tomu, že výsledkem (v některých svých fázích původně dynamického) procesu bylo nakonec rozhodnutí nestavět. Vlivem uvedených rozporů však rovněž došlo k neobvyklému řetězení soutěží a tedy i k vytvoření zajímavých architektonických návrhů, které by jinak nikdy nevznikly.
Metternich - Nobile - Metternich. Patronát jako vztah s proměnlivou konstantou
Petrasová, Taťána
Tento příspěvek zkoumá autorství uměleckého díla jako výsledek patronátu, v němž se sociální kapitál obou účastníků - umělce a objednavatele - proměňuje. Nejprve čerpal Metternich ze symbolického kapitálu italského architekta s římským akademickým školením. Později převážil vztah právě opačný a Nobile posiloval svou pozici zejména díky politickému kapitálu Metternicha. Proměnlivá hodnota patronátu spočívala v nerovnováze, s níž patron nebo umělec zúročovali svůj společenský kapitál - jeden z hlediska reprezentace, druhý z hlediska úspěšnosti na uměleckém trhu.
Návrh aplikace pro Android a její strategie monetizace
Doležel, Filip ; Horák, Jiří (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem mobilní aplikace pro platformu Android. Posuzuje implementační nástroje určené pro tento vývoj, následně obsahuje návrh implementace a testování, což je nedílnou součástí tvorby aplikace. V další části se věnuje analýze možných způsobů monetizace Android aplikace a vybírá vhodnou strategii monetizace pro vyvíjenou aplikaci. Obsahuje také vytvořenou personu typického uživatele aplikace dle předchozí analýzy.
Architecture Information for LLVM Compiler Optimizations
Svoboda, Jan ; Dolíhal, Luděk (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis deals with the automatic extraction of processor architecture information from the CodAL language. Extracted information is used as the base for a cost model of the optimizer in the LLVM compiler. In this thesis, a new system was implemented, that creates the cost model, transforms it into a C++ code and compiles it into a dynamic library. This library is loaded at run-time by the compiler and used for better decision-making during the optimization process. The system achieves an average reduction in program code size of 14% and up to 68% improvement in the performance of the generated code.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,167 záznamů.   začátekpředchozí551 - 560dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.