Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava učitele waldorfské školy na výuku tělesné výchovy a německého jazyka
WEISSOVÁ, Julie
Tato diplomová práce se zaměřuje na specifika přípravy učitele waldorfské školy na výuku aprobačních předmětů autorky, jimiž jsou tělesná výchova a německý jazyk. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části práce budou objasněny základní pojmy, které jsou klíčové pro dané téma, což je alternativní školství se zaměřením na waldorfskou školu, pojem antroposofie a osobnost R. Steinera. V dalších kapitolách se autorka diplomové práce zacílí i na samotnou osobnost waldorfského učitele, problematiku spojenou se vztahem učitel a žák, a především pak na učitelovu přípravu na výuku německého jazyka a tělesné výchovy na tomto typu alternativní školy. V praktické části diplomové práce se autorka zaměří přímo na konkrétní příklady pozorovaných hodiny tělesné výchovy a německého jazyka na waldorfské škole a bude za pomoci pozorování a rozhovorů s učiteli zjišťovat, jak se jim daří z jejich pohledu dosahovat předem stanoveného cíle, a to vše z hlediska samotné antroposofie. Autorka se bude ve svém výzkumu pohybovat v kvalitativním výzkumném designu.
Pohybová aktivita na Waldorfské škole v Českých Budějovicích
BLAJIĆ, Lucie
Bakalářská práce pojednává o významu pohybových aktivit ve waldorfské pedagogice. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy a přístup waldorfské pedagogiky k pohybovým aktivitám, včetně jejich pramenů. Práce dokládá historii a vznik Waldorfské školy v Českých Budějovicích. Dále uvádí vzdělávací plán pro 1. až 9. ročník waldorfské školy ve vyučovacích předmětech eurytmie a tělesná výchova. Praktická část práce se zaměřuje na pohybové aktivity na Waldorfské škole v Českých Budějovicích v současnosti. Mapuje aktuální situaci, podmínky ve Waldorfské škole v Českých Budějovicích. Součástí praktické časti je výzkum, který je veden formou rozhovorů s pedagogy této školy. V nich jsou zachyceny jejich osobní náhledy a přístupy k jednotlivým pohybovým aktivitám. Další součástí jsou záznamy z vyučovacích hodin.
Praktické činnosti ve waldorfských školách
Vondrušková, Petra ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
NÁZEV: Praktické činnosti ve waldorfských školách ABSTRAKT: Tato práce pojednává o zařazení praktických činností ve waldorfských školách. Je rozdělena na tři části. První část obsahuje historii a východiska waldorfské pedagogiky, přípravu učitelů a možnosti jejich vzdělávání v Česku.V druhé části mapuji konkrétní praktické činnosti zařazené ve výuce a specifikuji obsah praktických předmětů.Třetí, praktická část práce, se zaměřuje na analýzu školního vzdělávacího programu ve waldorfských školách z hlediska začlenění praktických předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: waldorfská pedagogika, Steiner, Antroposofie, waldorfský učitel, praktické činnosti, Ruční práce, Dřevořezba, Dílny, Pěstitelské práce, tematické okruhy, Školní vzdělávací program
Povědomí o biodynamickém způsobu hospodaření a míra jeho uplatnění v ČR
Dyntarová, Kristýna
Tato diplomová práce pojednává o biodynamickém zemědělství v České republice. Teoretická část se věnuje vymezení ekologického a biodynamického zemědělství včetně identifikace jejich vzájemných odlišností, a dále popisuje vývoj biodynamiky ve světovém a tuzemském kontextu včetně rozboru současného stavu. Experimentální část je tvořena několika výstupy. Prvním je charakteristika vybrané biodynamické farmy, jejíž součástí je i zmapování názorů na činnost této farmy mezi místními obyvateli v dané obci. Druhým je rozbor informací od biodynamických zemědělců či jinak zainteresovaných subjektů o jejich zkušenostech a názorech na danou problematiku. Posledním výstupem je zhodnocení informací získaných prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťujícího povědomí o biodynamickém zemědělství mezi vybranými cílovými skupinami.
Vliv antroposofie na české umění počátku 20. století
LHOTSKÁ, Karolina
Rudolf Steiner, zakladatel antroposofie, svým nadsmyslovým bádáním ovlivnil mnohá odvětví lidské činnosti, mezi nimi i umění. Bakalářská práce se zabývá vlivem jeho duchovní vědy především na malířství. Toto téma také zařazuje do širšího kontextu spirituálna jako zdroje inspirace pro ranou fázi abstrakce. Poté na dvou vybraných českých umělcích prozkoumá, jak konkrétně se antroposofie promítla do jejich tvorby.
Idea autonomie školy a její pojetí ve waldorfské škole
Boněk, Jan ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje monografickou studii, která pojednává o autonomii školy v kontextu ideje waldorfské školy a filozofických názorů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Samotný obsah přináší zejména identifikaci, analýzu a deskripci základních principů Steinerovy ideje sociální trojčlennosti. Pro lepší uchopení a vhled do tématu je v úvodních kapitolách objasněn pojem autonomie jak v obecném kontextu, tak vzhledem přímo k autonomii školy. Dále pohled na školskou správu a samosprávu a různé školské systémy v rámci Evropského prostoru. Práce také zahrnuje historicko-politický kontext doby vzniku různých směrů reformní pedagogiky přelomu 19. a 20. století, což se ukázalo, mimo jiné, jako jedna ze stěžejních podmínek pro pochopení koncepce svobodné waldorfské školy Rudolfa Steinera a podmínek za kterých vznikala. KLÍČOVÁ SLOVA autonomie, škola, waldorfská pedagogika, waldorfská škola, anthroposofie, Rudolf Steiner, kompetence, samospráva, odpovědnost, sociální trojčlennost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.