Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora duševního zdraví a aktivizace osob s duševním onemocněním z pohledu speciálního pedagoga
Cimbálová, Lucie ; Janyšková, Kristýna (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na formy a metody podpory jedinců s duševním onemocněním, jejichž cílem je pomoci těmto lidem k návratu do běžného života. Jednotlivé kapitoly diplomové práce se zabývají historickými mezníky vzniku psychiatrie, klasifikací duševních onemocnění a problematikou kvality života. Proto jsou v textu vymezeny nejvyužívanější terapeutické metody a strategie práce s klientem, které vedou k osvojení vhodných denních návyků, zlepšení duševního zdraví a tím i kvality života. Práce se věnuje i mezioborové spolupráci, která kromě medicíny prostupuje do dalších oborů, konkrétně do psychologie, sociální práce a speciální pedagogiky. Téma mého výzkumu je aktuální, protože stále větší množství osob s duševním onemocněním vyhledává odbornou pomoc. Proto by všichni členové týmu měli mít dostatečné znalosti o symptomatologii a charakteru jednotlivých psychiatrických diagnóz. Aby mezioborová spolupráce splňovala svůj význam, musí být jasně stanoveny kompetence jednotlivých odborníků. Díky tomu vzniká propojený komplex služeb, jehož cílem je co nejsnazší zařazení člověka do společnosti a běžného života. KLÍČOVÁ SLOVA Duševní onemocnění; podpora duševního zdraví; aktivizace; terapie; denní stacionář; stigma psychiatrie; mezioborová spolupráce
Aktivizace seniorů v domácím prostředí - příklad pečovatelské a odlehčovací služby Charity Příbram
Toužimská, Zuzana ; Janečková, Hana (vedoucí práce) ; Čížková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou aktivizace seniorů v domácím prostředí, kteří využívají odlehčovací službu Charity Příbram. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a empirické. Teoretická část má celkem 7 kapitol pojednávajících o tématech jako je stáří, změny s tímto životním obdobím spojené, demence jako jedna z možných zdravotních postižení ve stáří. Uvádí druhy sociálních služeb a péče určené pro seniory, seznamuje s aktivitami, které lze při práci se seniory realizovat. Důležité je zaměření na individuální plánování jako nedílnou součást poskytování sociální služby. Práce dále popisuje poskytovatele sociální služby Charitu Příbram a její odlehčovací službu. Praktická část je postavena na kvalitativních metodách, a to konkrétně zúčastněnému pozorování v domácím prostředí klientů odlehčovací služby Charity Příbram s kombinací nestandardizovaných rozhovorů spolu s analýzou dokumentů. Cílem práce je zjistit a popsat, jak probíhá péče u vybraných klientů odlehčovací služby Charity Příbram v domácím prostředí s důrazem na uplatňované aktivizační metody, a zhodnotit, zda rozsah těchto služeb pokrývá individuální potřeby, zdroje a možnosti daného klienta. Klíčová slova senioři, stáří, aktivizace, pečovatelská služba, odlehčovací služba, Charita
Možnoti rozvoje kognitivních funkcí u osob v seniorském věku
Veselovská, Nicola ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Možnosti rozvoje kognitivních funkcí u osob v seniorském věku" se zabývá problematikou aktivizace seniorů, prostřednictvím které dochází k rozvoji či alespoň uchování stávajících schopností seniora. Zároveň je snaha prostřednictvím aktivizace předcházet vzniku poškození kognitivních funkcí, které se vlivem stáří přirozeně oslabují. V teoretické části je popsáno a charakterizováno vývojové období stáří, dále kognitivní funkce a jejich možné poruchy vyskytující se u osob v seniorském věku. Zde se práce zaměřuje na popis demence, Alzheimerovy choroby a Parkinsonovy nemoci, na možné příčiny vzniku, průběh onemocnění a klinické projevy, důsledky a terapeutické přístupy. Třetí kapitola představuje stěžejní část, neboť se zde práce zabývá možnými nefarmakologickými přístupy a aktivizací osob v seniorském věku. V empirické části jsou popsány aktivizační činnosti, které realizuje Domov pro seniory Háje, kde bylo výzkumné šetření prováděno. Empirická část se zaměřuje na aktivizaci intaktních klientů i klientů trpící Parkinsonovou nemocí. Dále jsou v této části předloženy a popsány ukázky ze čtyř aktivizačních bloků, které byly realizovány jak s intaktními klienty, tak také s klienty s Parkinsonovou nemocí. Následně je uvedeno zhodnocení rozhovorů realizovaných s vybranými...
Využití arteterapeutických technik a postupů v práci speciálního pedagoga
Kasalová, Markéta ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se opírá o odborníky avizovanou proměnu oboru speciální pedagogiky a s ní související rozšiřování škály nástrojů a kompetencí speciálního pedagoga. Jejím cílem a hlavním tématem je popsat a představit techniky a postupy výtvarné arteterapie, které mohou být využívány právě speciálními pedagogy. Tomuto účelu je nakloněn humanisticky orientovaný směr arteterapie, z něhož je v popisu technik vycházeno. Možné působení arteterapeutických postupů je rozděleno do tří oblastí. A to na aktivizaci a osvěžení, relaxaci a uvolnění, sociální interakci a komunikaci. Toto rozdělení je doplněno příklady konkrétních cvičení a popisem jejich použití v různých skupinách. Text práce obsahuje i přehled vývoje speciální pedagogiky a popis jejích současných trendů, kapitolu věnovanou umění, stručný přehled ostatních expresivních terapií a samostatnou kapitolu zaměřující se na výtvarnou arteterapii.
Aktivizační programy pobytových zařízení pro seniory v okrese Beroun
Marková, Anna ; Dragomirecká, Eva (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
(česky) Bakalářská práce se zabývá problematikou sociálně aktivizačních činností, které jsou poskytovány seniorům bydlícím v pobytových zařízeních v okrese Beroun. Teoretická část přibližuje situaci týkající se stáří, stárnutí a potřeb seniorů. Popisuje služby poskytované seniorům a jejich zastoupení v okrese Beroun. Dále vymezuje pojem aktivizace a definuje její jednotlivé metody a techniky. Empirická část je zaměřena na rozhovory s aktivizačními pracovnicemi, které působí v domovech pro seniory v okrese Beroun. Výsledkem práce jsou názory a zkušenosti aktivizačních pracovnic s průběhem aktivizace.
Hra jako prostředek žákovy aktivizace v hudebně výchovné práci na 1. stupni ZŠ. Hry s hudební teorií ve třídách s rozšířenou výukou HV
Dvorníková, Lenka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem využití hudebně didaktických her ve výuce hudební teorie. Teoretická část objasňuje některé obecné pojmy, jako je hra, aktivizace, či osobnost dítěte. Vychází z dějin pedagogiky, seznamuje s názory významných filozofů, lékařů, pedagogů, psychologů a dalších myslitelů na dětskou hru i na osobnost dítěte. Tato část dále představuje způsoby práce s hudební hrou v pěveckých, poslechových, instrumentálních a hudebně pohybových činnostech, podle některých současných hudebních pedagogů. Empirická část práce se zaměřuje na experimentální vyučování s uplatněním vlastních her s hudební teorií. Předmětem výzkumu je žák a jeho zapojení do činnosti, jejíž pomocí se s hudební teorií seznamuje. Výzkum si stanovuje některé dílčí cíle. Pozorovat vliv didaktické hry na aktivizaci žáka, na jeho chuť účastnit se experimentální výuky hudební výchovy. Sledovat prožitek při hře a zároveň ověřit zapamatování učiva. Zjistit, do jaké míry může didaktická hra ovlivnit chuť žáka učit se hudební teorii a zmírnit tak obavu ze špatně pochopitelné učební látky. Práce verifikuje stanovené hypotézy. Výsledky výzkumu sice nepotvrzují všechny hypotézy, podstatné je však zjištění, že hudebně didaktické hry pozitivně ovlivňují postoje žáka k výuce hudební teorie. Součástí příloh jsou mimo jiné i...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.