Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vizuální umění ve veřejném prostoru se zaměřením na jeho prezentaci ve vybraném periodickém tisku v obdobi 2005-2015 na území České republiky
Janoušková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Topinková, Martina (oponent)
Předmětem této práce je představit vizuální umění ve veřejném prostoru na území České republiky. Úvodem této práce se věnuji pojmu umění, pojmu umění vizuálního a pojmu veřejné prostředí. Nachází se zde výběr a přiblížení nejdůležitějších druhů tohoto umění. V práci je přiblížen vývoj tohoto umění v českém prostředí, a to od první poloviny 20. století až do dnešní doby. I přes to, že toto umění během jednoho století ušlo obrovský kus cesty a postupem času začalo využívat možností nových technologií, můžeme i zde vysledovat tendence k návratu a opakování toho, co známe z minulosti. Uvádím zde výběr nejzajímavějších instalací a akcí, které pod toto umění spadají a vhodně jej reprezentují. Praktická část mé práce měla za úkol sledovat články týkající se vizuálního umění ve veřejném prostoru České republiky v průběhu deseti let, a to ve čtyřech týdenících - Reflex, Respekt, Instinkt a Týden.
Sociální témata v projektech českého konceptuálního a akčního umění (od konce 80. let do současnosti)
Váchová, Lucie ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Morganová, Pavlína (oponent) ; Štefková, Zuzana (oponent)
Práce mapuje podobu českých uměleckých projektů, které od konce 80. let až do současnosti užívají jazyk konceptuálního a akčního umění k reflexi aktuálních problémů společnosti. Sleduje sociálně orientované umění nebo tendence, které se snaží komunikovat s mimouměleckým kontextem a zaměřuje se na sociálně-politický aspekt soudobého umění. První část textu je zacílená na základní pojmy, stručně odkazuje k nejdůležitějším výstavám a zabývá se teoretickými kritikami nebo úvahami spojenými s pojmy politické či angažované umění a zahrnuje stručnou zmínku o příkladech staršího sociálně orientovaného umění vznikajícího v průběhu 20. století. Studie se snaží postihnout primární témata, skrze která umělci reflektují stávající společenský systém s jeho starými i novými jevy. Tematické okruhy a konkrétní díla jsou popsána ve čtyřech hlavních kapitolách, které odkazují na pracovní metody i na vývoj práce umělců nebo strategií uměleckých skupin, které zároveň odráží změny odehrávající se na české výtvarné scéně za posledních 25 let. Hlavní motivy představují klasická nebo relativně nová témata zahrnující reflexe mateřství, transformaci současné rodiny, postoje k fenoménu stáří, smrti nebo umělecké reakce na politická rozhodnutí, diskriminaci menšin, na vzájemné vztahy i otázky genderu, ekologii nebo na...
Fyzická akce malíře
Vejnarová, Pavlína ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Vejnarová, P.: Fyzická akce malíře [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, (Příloha: DVD - záznam realizace praktické části). Abstrakt Tématem diplomové práce "Fyzická akce malíře" je analýza gesta, těla, pohybu, smyslového vnímání, tance ve vztahu k výtvarnému umění. V teoretické části se pojednává zejména o těch umělcích akčního umění, pro něž je gesto, tanec, pohyb při tvorbě zásadní a dominantní. Didaktická část je tvořena výtvarným projektem, jehož jednotlivé výtvarné řady ("Gesto", "Pohyb", "Tělo", "Smyslové vnímání") a jejich výtvarné náměty spolu úzce souvisejí a vzájemně se prolínají. Ve výtvarném projektu jsou uvedené pojmy didakticky transformovány a většina výtvarných námětů je ověřena v pedagogické praxi. Téma je doplněno vlastní tvorbou v podobě akční malby - spojení výtvarného umění s tancem a hudbou. V práci jsou využity odborné publikace o daném tématu.
Esence performance
Martinek, Filip ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Zásadní je otevřenost vůči specifickému zakoušení bytí a možnosti dosažení relativní dokonalosti při horizontu maxima, příp. i následného přehoupnutí se přes tento horizont, tedy naplnění potence v jejím maximu a nejvyšší výkonnosti, jež vrcholí performativním aktem. Ten nás vede k odkazu, jenž je potvrzením autenticity, opravdovosti presence. Taková presen(ta)ce je pak autotelická. Takto aktualizovaná potence, je ve své presen(ta)ci zbavena hédonistického sobectví.
Na hraně : téma sociální intervence v současném výtvarném umění a kultuře
Peroutková, Pavla ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Závěrečná práce bakalářského studia Na hraně se zabývá tématy sociální intervence a používání těla v současném umění a kultuře. Zkoumá konkrétní podoby těchto projevů na hranici umění, především na české umělecké scéně a hledá jejich předchůdce v dějinách umění dvacátého století. Výtvarná část představuje realizované projekty, inspirované vybranými díly. V třetí části jsou vyhodnocené dotazníky, zkoumající vztah žáků základních škol k současnému umění a návrh na možné využití prozkoumaných přístupů k tvorbě ve výtvarných projektech pro starší žáky základních škol.
Putování jako součást tvorby
Macek, Tomáš ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
The thesis deals with history, methods and principles of narration in fine arts since the beginning of history to present days. The problems of stories in pictures are parted to two categories; the inner and outer plane of the story. Each of these narrative planes operate with different procedures. Between these procedures belong compositions, dynamics, rhythm, the usage of symbols, indexes and icons but also the amount of stylization and naturalism. Contemporaneous progressive artistic methods such as comics are the subject of analyses right next to the historical methods of sequential image narration. The thesis observes the methods of composing, working with time and use of the so called gutter as an integral part of the juxtaposed sequences. The analysis' findings are summarised in the personal author production and the didactic evaluation of certain narrative procedures.
Akce
Zakharova, Iryna ; MUSILOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MĚŘIČKA, Jan (oponent)
Svoji práci jsem zaměřila na akční umění. Zajímá mne povaha akce, prostředí, ve kterém dílo vznikalo (včetně záměru autora), socio-kulturní dopad a také duchovní a umělecké role autora. Svoji práci uvádím rozhovorem s Angelou o umění. Dále zavádím pojem nazírání jako duchovní kategorii, která zadává rytmus společenského dění. Nazírání jako přerušení běžného chodu věcí. Uvádím akce, příklady tělesné performance, které v sobě obsahují více uměleckých metod, ale snažím se posunout definici akce tím, že uvádím různorodé příklady. Pokračuji tématem dokumentace akce, kde např. fotografie může být nezbytným prvkem k tomu, aby se akce odehrála a uskutečnila.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.